uTorrent draaien -> Netwerk weg

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bij mij op de flat staat een draadloze Speedport W 500V wireless router op een ADSL netwerk van Deutsche Telekom aangesloten. Na de 128-bits WEP sleutel te hebben ingevoerd, werkt alles min of meer naar behoren: Internet, e-mail, msn...

Wanneer ik echter uTorrent opstart, is het na enkele ogenblikken hommeles: internetpagina's laden niet meer en ook aan het routerconfigpaneel kom ik niet meer (vaak blijft uTorrent wel gewoon lustig downloaden).

Hetzelfde gebeurt overigens wanneer ik een spelletje (half-life2: ctf) draai. Plots hangt alles en krijg ik ook geen echte internetverbinding meer. Volgens Windows ben ik echter wel nog verbonden met mijn draadloze netwerk.

Het enige wat ik dan kan doen, is naar de device properties van mijn draadloze adapter gaan, en de rate veranderen in '54' en direct daarna weer naar 'Use Best Rate'. Dan draait alles weer zoals voorheen. Ik hoor echter wel niet van mijn flatmates dat ze zonder internet vallen (ofwel zitten ze op mooie dagen niet achter hun scherm), dus het probleem lijkt zich enkel bij mij voor te doen.

Dit is natuurlijk hopeloos frustrerend. Vandaar de volgende vragen:

1) Is dit een overload van de router? Of van de modem? Of van mijn netwerkkaart (Broadcom 802.11g)? Of nog iets helemaal anders?

2) Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? Een nieuwe router kopen? Welke stel je voor (moet ook voldoende reikwijdte hebben: radius van 20m)?

3) Ik had nog een gek symptoom met mijn router. Vaak staat poort 1025 (die ik in de router geforward heb naar mijn pc voor uTorrent) 'in het rood' op de testpagina, maar soms ook in het groen. Waaraan ligt dit? Kan dit zijn omdat er iemand anderseMule gebruikt op het netwerk, wat op een of andere manier poort 1025 claimt nog voor ze naar mij wordt geforward?

Alvast bedankt!

• SeatRider
  • Laatst online: 11-03 09:32

SeatRider

Hips don't lie

Misschien trekt utorrent het maximaal aantal simultane connecties weg (zet dat eens op 50 ipv 250 oid?).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:21
Je moet in principe nooit zelf een poort onder de 1024 gebruiken. Ik zelf gebruik de poorten vanaf ongeveer 10000 voor dit soort dingen. Is er een stuk kleinere kans op conflicten.

• bluppfisk
  • Niet online
@Zsub: 1025 is dan ook boven 1024.

@SeatRider: Dat van die connections kan idd wel eens kloppen, maar verlies ik dan niet heel veel downloadsnelheid? En dit werkte ook prima op mijn vorige flat... Is een nieuwe router dan niet een beter idee?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

bluppfisk schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:44:
@Zsub: 1025 is dan ook boven 1024.

@SeatRider: Dat van die connections kan idd wel eens kloppen, maar verlies ik dan niet heel veel downloadsnelheid? En dit werkte ook prima op mijn vorige flat... Is een nieuwe router dan niet een beter idee?
Sommige (veel) routers gaan over hun nek van die vele conencties die worden opgezet. Zo gooi ik mn interne netwerk ook om zeep als ik uTorrent start met 250 connecties (Copperjet 816-2P).
Je snelheid kan wellicht iets omlaag gaan ja, maar dat lijkt me beter dan geen verbinding ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 09:26

Bergen

Spellingscontroleur

Dat lijkt mij ook de oorzaak, teveel connecties tegelijk en dat kan de router niet aan. Dus je hebt 2 mogelijkheden:
* aantal gelijktijdige connecties instellen (begin bij een laag aantal en voer het langzaam op, of verdubbel het aantal steeds, om te kijken hoever je kunt gaan)
* koop een goeie router (of zet een linuxroutertje op, dan heb je niets met maximum connecties te maken ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 12-05-2008 12:19 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Wireless router?

Heb je het zo liggen?

Modem -> Speedport router/onding -{wired/wireless}-> Clients?

Dan kun je die speedport veranderen voor een WRT54GL i.c.m. Tomato firmware met een goed ingestelde QoS. Dan durf ik te wedden dat je de connectie nooit meer dichttrekt.

• bluppfisk
  • Niet online
En is het normaal dat hij bij overload vanuit mijn pc enkel mij en niet mijn flatmates afsluit?

• bluppfisk
  • Niet online
bump.

@Blackwhizz: yep, zo ligt het ding. Ik denk ook aan een WRT54GL en hoop dat dat het probleem zal oplossen. Kan het ook modem overload zijn?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:24

allure

Titaan fase 2/3

Heb je de poort geforward naar je ip?
Als ik utorrent gebruik met een geforwarde poort gaat alles prima, niks aan de hand.
Gebruik ik utorrent op een ip waar geen port op is geforward dan vertraagd alles enorm.

• bluppfisk
  • Niet online
Jep alles is zo gedaan. Soms zegt ie ok forwarding in orde, soms error.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dat lijkt me gewoon een "foutje" van je router.
kwestie van resetten en dan zou t weer moeten werken.

• bluppfisk
  • Niet online
Eigenlijk valt het net weg bij alle p2p toepassingen. Ook als ik gewoon skype, valt de boel weg. Skype en uTorrent blijven op zich wel leuk verderdraaien, maar HTTP en MSN en al die shit, dat draait niet meer. Enig idee waaraan dit ligt?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

ik zou een poort ruim boven 1024 nemen.
En alle poorten forwarden voor de apllicatie die je wil draaien...

• bluppfisk
  • Niet online
goed, maar dat is dus niet mijn probleem. Het probleem is dat het net wegvalt, ongeacht portforwarding.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ik denk niet dat die portwarding dan functioneerd.

• bluppfisk
  • Niet online
lees nou even mijn originele probleem aub. Portforwarding is helemaal niet de issue hier, dat was slechts een zijprobleempje.

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
ik geloof dat verklaring en oplossing voor jouw probleem al aangedragen zijn?

Beter lezen.. wij hadden thuis een soortgelijk probleem met een ding van aan paar jaar oud, weet niet mee welke. Nieuw accespoint was ook voor ons de oplossing. Bijons viel wel voor iedereen het internet uit als ik of mijn broertje hem weer dicht wisten te trekken. router lijkt mij de eerste schuldige om te bekijken

[ Voor 68% gewijzigd door TheWickedD op 17-05-2008 12:15 ]

• bluppfisk
  • Niet online
Hm, het gekke is dat P2P applicaties blijven verderdraaien, en dat enkel ik van http word uitgesloten, de rest surft vrolijk verder. Misschien moet ik naar mijn WiFi-netwerkkaart kijken? Welke zou hier evt aan te raden zijn (ook graag linux compatibel want ik meen mij te herinneren dat ik veel problemen had met de Broadcom chipset).

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

BT pakt gewoon (bijna) alle connecties en daarom gaat je router raar doen (over zijn nek), die kan het gewoon niet aan. Is al eerder gezegd, maar dit is een bekent probleem van router en BT protocol samen met HTTP protocol.

Oplossingen zijn betere router die meer connecties aan kan(heb ik gedaan) of je instelling naar beneden en daarmee leren leven.

Soms wilt het update van je firmware ook welles helpen, misschien kan de nieuwste firmware wat beter met BT protocol overweg.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 17-05-2008 12:59 ]

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Vaak is het inderdaad zo dat de router een overflow krijgt in de routing table en er dan de brui aangeeft (gewoon gebrek aan I/O BW aangezien een 486 systeem deze druk gemakkelijk aankan). Het komt echter ook voor dat de netwerkkaart de vele connecties niet aankan.

Als je flatgenoten deze problemen niet hebben (heb je ze al gevraagd?) dan is het dus zeer waarschijnlijk jouw WNIC. Kan een driver issue zijn, of gewoon slechte hardware (niet kapot, maar slecht ontworpen).

www.mayaposch.com

• bluppfisk
  • Niet online
Hoi

dank je voor de antwoorden alvast. Ik ben ongeduldig geweest en mij onmiddellijk een D-Link WLAN USB Dongle gekocht. Zelfde probleem blijft echter bestaan: vanaf uTorrent opengaat, valt de verbinding voor HTTP weg. uTorrent en Skype blijven on-line.

De router is nu een WRT54GL (belt in via de Speedport W 500V in full bridged mode) dus een overload kan het ook niet echt zijn. Als de WRT er niet toe in staat is uTorrent te trekken, wat dan wel nog?

Het enige wat ik vrees, is dat het aan mijn Windows-installatie ligt. Maar om nu de hele boel opnieuw te installeren om die mogelijkheid te testen... dan hoor ik liever eerst nog 'ns hier.

Thx

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 15:17

M4rtijn

Spinnin' around

Voor mij werkt de Event 4226 tcp/ip patch, zie: uTorrent faq en Event 4226 patch. Heb dezelfde router.

[ Voor 3% gewijzigd door M4rtijn op 18-05-2008 03:47 ]

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Je kan er ook een Linux Live-CD ingooien :)

www.mayaposch.com

• bluppfisk
  • Niet online
M4rtijn schreef op zondag 18 mei 2008 @ 03:46:
Voor mij werkt de Event 4226 tcp/ip patch, zie: uTorrent faq en Event 4226 patch. Heb dezelfde router.
Dank je voor de tip. Ik weet echter niet of dit de moeite is op Windows Vista x64 + SP1? Toch 'ns proberen en mss inderdaad eens een linux live cd.

• bluppfisk
  • Niet online
Hm doet het dus niet op Vista x64. Jammer. Straks 'ns Linux Live.
Pagina: 1