Hoi allemaal,
Ik ondervind wat problemen bij het overclocken van mijn QX9650 op mijn Striker II Formula moederbord.
Om te beginnen mijn specificaties:
Over Voltage
CPU Voltage: 1.58125V
Memory Voltage: 2.40V
NB Core Voltage: 1.70V
SB Core Voltage: 1.75V
1.2V HT Voltage: 1.45V
Overclocking
Multiplier: 9.5
FSB: 1700
Memory Clock Mode: Linked
Memory Ratio: Sync Mode
Memory: 850
Prime95: Stable
Mijn 3de core wordt maximaal 80 graden precies bij volledig stress gebruik (Prime95), de andere blijven dan onder de 80 graden. (73 -> 77)
Bij idle gebruik is de 3de core 40 graden, de andere 35 graden en lager.
Volgens mij is het CPU Voltage van 1.58125V dat ik hanteer veels te hoog, maar zodra ik deze lager zet is mijn systeem niet meer Prime95 stable en gooit hem er al na 1 minuut eruit (als ik het voltage al 1 tikeltje lager zet!).
Ik ben bang dat ik mijn processor hier nu langzaam vermoord.
Het gekke is dat sinds ik 2 geheugen modules heb laten vervangen voor exact dezelfde ik nog meer voltage nodig heb om mijn systeem Prime-Stable te krijgen. Met exact dezelfde specificaties had ik eerst volgens mij 1.5555V nodig en nu dus 1.58125V.
Het verschil met mijn broer zijn systeem is nog absurder, hij heeft zo goed als hetzelfde systeem, maar heeft ander geheugen, volgens mij 4GB van OCZ. Goedkoper geheugen in ieder geval, en heeft maar een CPU Voltage van 1.45000 nodig, wat overigens nog steeds volgens mij hoog is.
Ik heb het systeem nog op geen andere manier Prime95 stable gekregen, iemand een idee en een mening over de voltages?
CPU-Z bij idle gebruik:
Ik ondervind wat problemen bij het overclocken van mijn QX9650 op mijn Striker II Formula moederbord.
Om te beginnen mijn specificaties:
- Voeding: Thermaltake Toughpower 850W
- Processor: Intel QX9650
- Geheugen: 4 GB Corsair Dominator TWIN2X6400C3DF
- Moederbord: Asus Striker II Formula
- GPU: EVGA e-9800GX2
- Geluidskaart: SupremeFX II - 7.1
- HDD: 2x Western Digital Raptor X
Over Voltage
CPU Voltage: 1.58125V
Memory Voltage: 2.40V
NB Core Voltage: 1.70V
SB Core Voltage: 1.75V
1.2V HT Voltage: 1.45V
Overclocking
Multiplier: 9.5
FSB: 1700
Memory Clock Mode: Linked
Memory Ratio: Sync Mode
Memory: 850
Prime95: Stable
Mijn 3de core wordt maximaal 80 graden precies bij volledig stress gebruik (Prime95), de andere blijven dan onder de 80 graden. (73 -> 77)
Bij idle gebruik is de 3de core 40 graden, de andere 35 graden en lager.
Volgens mij is het CPU Voltage van 1.58125V dat ik hanteer veels te hoog, maar zodra ik deze lager zet is mijn systeem niet meer Prime95 stable en gooit hem er al na 1 minuut eruit (als ik het voltage al 1 tikeltje lager zet!).
Ik ben bang dat ik mijn processor hier nu langzaam vermoord.
Het gekke is dat sinds ik 2 geheugen modules heb laten vervangen voor exact dezelfde ik nog meer voltage nodig heb om mijn systeem Prime-Stable te krijgen. Met exact dezelfde specificaties had ik eerst volgens mij 1.5555V nodig en nu dus 1.58125V.
Het verschil met mijn broer zijn systeem is nog absurder, hij heeft zo goed als hetzelfde systeem, maar heeft ander geheugen, volgens mij 4GB van OCZ. Goedkoper geheugen in ieder geval, en heeft maar een CPU Voltage van 1.45000 nodig, wat overigens nog steeds volgens mij hoog is.
Ik heb het systeem nog op geen andere manier Prime95 stable gekregen, iemand een idee en een mening over de voltages?
CPU-Z bij idle gebruik: