• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

waztone

de enige echte

Topicstarter
Beste Tweakers,

deze vraag is voor een buurman. Hij heeft van zijn digitale foto's een DVD gemaakt om in zijn DVD speler af te spelen, maar hij is dus vergeten om een backup te maken van zijn foto's. Nu wil hij de foto's weer gewoon als losse bestanden terug krijgen.
Is dit mogelijk? Ik dacht zelf van niet omdat de foto bestanden geconverteerd worden naar DVD video bestanden. Is er misschien een programmaatje die de bestanden er weer af kan halen of terug converteren?

All is fair in God of War

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe zou een plaatje kunnen worden geconverteerd zijn naar dvd video :? die snap in niet helemaal tbh,

lijkt me gewoon dat als hij ze als data gebrand heeft ( wat de logische optie is tijdens het burnen van plaatjes op een dvd ) dat ze er als .jpg ( ofzo ) op staan, dan kan je ze gewoon terug kopieren lijkt me.

En waarom zouden ze uberhaupt weg zijn als hij ze gebrand heeft ?

Edit: misschien ligt het aan mij, maar ik vind het allemaal beetje vaag

[ Voor 8% gewijzigd door Fatal Mind op 12-05-2008 09:47 ]

Verwijderd

Ik weet dat deze vraag al een keer eerder langs is gekomen. Geen idee meer wat de oplossing was, wel dat e.a. niet echt fijn werkt.

Ik zou zeggen: Zoekfunctie.

volgens mij was de conclusie dat de foto's op de dvd waarschijnlijk 640*400 pixels groot zijn en dat e.a. dus niet zo lekker gaat werken.

• Mr_EOS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-01 15:42
Die buurman kan zijn versgebrande DVD eerst in zijn PC terugdoen en kijken hoe de foto's opgeslagen zijn, c.q. wat de "schade" is.
Een beetje zelfdenken en zelfstudie mag wel verwacht worden, voor dat deze vraag op het forum gegooid wordt.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Als het alleen dvd-video is (\VIDEO_TS map) dan wordhet frames (screenshots) uit de film halen. De kwaliteit is dan inderdaad laag, en hoger krijg je het ook niet.

Als het .jpg's zijn > gewoon kopieeren.

Andere opties zijn er niet.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Datarecovery op het medium waar originele de foto's waren opgeslagen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:26
Mr_EOS schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:49:
Een beetje zelfdenken en zelfstudie mag wel verwacht worden, voor dat deze vraag op het forum gegooid wordt.
Denk dat dat te veel gevraagd is, voor iemand die zo stom is z'n originele foto's niet te bewaren, en daarna bij de buurjongen langsgaat... Niet om het een of ander, maar ik zou lachen om m'n buurman :)
Ontopic: screencapture!

Verwijderd

Tis wel wat raar want als je je foto's in Nero sleept dan worden ze niet fysiek gedelete dus dat moet ie dan achteraf handmatig gedaan hebben.

Ik hoop dat hij ze slechts als data heeft gebrand......

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Wil je voortaan gebruik maken van de zoekfunctie alvorens je topic te posten? Een query op je exacte topictitel levert namelijk al topics met een kant en klaar antwoord op :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.