Hoi, ik heb een vaag probleem met outlook op een windows 200 professional machine. Ik heb een exchange server 5.5 draaien op een winnt4 machine, alles deed het perfect, ook op de clients (1x win98se en 1x win2k prof), vandaag heb ik een windows 2000 advanced server erbij geplant met exchange 2000 en active directory. Ik heb tussen de twee verschillende domeinen een 2way trust aangelegd en dat werkt prima.
Echter sinds die win2k server er staat, krijg ik vaak en time-out alleen op de win2k prof client bij het starten van outlook. Vaak krijg ik de melding dat de exchange server niet beschikbaar is. (ik valideer op de winnt server en gebruik daarvan ook de mailboxen) Dan kies ik voor nogmaals (kan ook offline werken kiezen) en dan na een tijdje kom k in me mailbox. Hetzelfde probleem is er ook als ik onder een andere naam inlog, dus het profiel is niet corrupt.
Nu heb ik die win2k server uitgezet, maar het probleem is er nog steeds! wat kan het zijn?
nogmaals korte omschrijving netwerk:
servers:
Winnt 4 server met exchange 5.5 (logon server) met WINS server
win2k advandced server met exchange 20 (wordt nog niet gebruikt om in te loggen) puur om te testen
clients:
win2k met outlook 2000, aanloggen in mailbox is traag (athlon 1GHz 256MB)
win98 met outlook 2000, aanloggen gaat als een tiet! (ADM 300, 64MB RAM)
Beide machines krijgen IP gegevens (dns,wins, ipadres, etc) via DHCP van de winnt server.
Vor de rest doet alles het wel op die win2k machine, internet files kopieren vanaf de winnt server etc. alleen outlook dus niet. Name resolven in het exchange profiel duurt ook vet lang!
Wie o wie.......
Echter sinds die win2k server er staat, krijg ik vaak en time-out alleen op de win2k prof client bij het starten van outlook. Vaak krijg ik de melding dat de exchange server niet beschikbaar is. (ik valideer op de winnt server en gebruik daarvan ook de mailboxen) Dan kies ik voor nogmaals (kan ook offline werken kiezen) en dan na een tijdje kom k in me mailbox. Hetzelfde probleem is er ook als ik onder een andere naam inlog, dus het profiel is niet corrupt.
Nu heb ik die win2k server uitgezet, maar het probleem is er nog steeds! wat kan het zijn?
nogmaals korte omschrijving netwerk:
servers:
Winnt 4 server met exchange 5.5 (logon server) met WINS server
win2k advandced server met exchange 20 (wordt nog niet gebruikt om in te loggen) puur om te testen
clients:
win2k met outlook 2000, aanloggen in mailbox is traag (athlon 1GHz 256MB)
win98 met outlook 2000, aanloggen gaat als een tiet! (ADM 300, 64MB RAM)
Beide machines krijgen IP gegevens (dns,wins, ipadres, etc) via DHCP van de winnt server.
Vor de rest doet alles het wel op die win2k machine, internet files kopieren vanaf de winnt server etc. alleen outlook dus niet. Name resolven in het exchange profiel duurt ook vet lang!
Wie o wie.......