Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moderatiequeue heeft fout in afronding

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50
Ik weet even niet waar ik het beste deze fout kan vermelden. Dus in mijn gebreke om een betere locatie te zoeken plaats ik het hier, hopende dat het automatisch bij de juiste mensen terecht komt.

In de moderatie-performance zit in een situatie een rekenfout.

"09-05-2008 'kidde' in Microsoft opnieuw in beroep tegen Europese boete 0 0,3 1 +0.8 "

Een post die ik een 1 heb gegeven, maar die gemiddeld een 0,3 heeft wordt (afgerond?) 0.8.

Terwijl het verschil 0.7 is. Misschien waard om te onderzoeken? Ik weet niet hoe vaak dit gebeurd maar dit zou een foutje in het systeem kunnen zijn waardoor een moderator de dupe eventueel van zou kunnen worden.

Behalve dat, toppie! Moet zeggen dat ik het moderatie systeem van Tweakers een goed doordacht systeem vind waar ik dan ook actief in probeer mee te modden. Echter laat mijn leven dat niet toe op bepaalde momenten.

Keep up the good work! _/-\o_

Als alles fout gaat: Reset.

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik weet niet of de fout reproduceerbaar is en of je een volledige scorehistory hebt, maar dat zou het denk ik wel makkelijker maken....

Ik denk dat het niet echt een bug is maar de volgende situatie: De moderatiescores worden niet geupdate wanneer je de pagina open hebt, maar die van de huidige reactie word wel geupdate wanneer je hem modereert. Waardoor de volgende situatie is ontstaan:

oud:
2x0
1x+1
gem: 0,3

nieuw:
2x0
6x+1 (kennelijk een aantal moderaties tussen het laden van jouw pagina en het doen van jouw moderatie in)
gem: 0,75 dus 0,8

Klopt perfect :p Uiteraard weet ik niet of dat het geval is, maar het klinkt het meest logisch...

When you only live once, try not to die?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

@arne:
Ik denk dat hij het gewoon uit de modperformance haalt, want het is al een aantal dagen nadat de reactie is gemodereerd en die copy/paste met de moderaties heeft ook deze opbouw :P

Als ik die moderatie bij jou bekijk krijg ik dit te zien:
Reactiedatum: vr 09 mei 2008 23:20
Moderatie: 1
Expert Score: 0.3 (afwijking: 0.7)
Huidige score: 0
De betreffende reactie: kidde in 'nieuws: Microsoft opnieuw in beroep tegen Europese boete'

Dus het lijkt erop dat er wel een foutje ergens zit, maar verwacht dat dit niet de eindscore beinvloed. Het is in dit geval wel vreemd dat er zoveel verschil is in moderatie -1->+2 en dit ook tussen de mensen met een hogere weging.

Waarschijnlijk moet dit even naar Lieve Devvers gekicked worden

[ Voor 26% gewijzigd door Kixtart op 12-05-2008 09:50 ]

☻/
/▌
/ \

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45

botoo

💀 too old to die young

TMF -> Lieve Devvers

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• TGoC
De fout zit in modperformance (http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance)

Datum Reactie Score Expert Moderatie Afwijking
09-05-2008 'kidde' in Microsoft opnieuw in beroep tegen Europese boete 0 0,3 1 +0.8

Wellicht, dat hierin ergens een afronding wordt gedaan die niet helemaal juist is. Of dit slechts een weergave fout of een berekening fout is weet ik niet.

De scores van de desbetreffende reactie zijn:
1 : +2
9 : +1
3 : +0
6 : -1

Dus (1*2=2) + (9*1=9) + (3*0=0) + (6*-1=-6) = 2+9+0+-6 = 11-6 = 5.
5 delen we door de aantal reacties = 5 / (1+9+3+6=19) = 5/19 = 0,263..... afronding zou dus 0,3 worden maar bij het verschil rond hij af naar 0,2.

In ieder geval een kijkje waard :)

• Arne
De +2 telt alvast niet mee.... Het gaat immers om de expertmoderatie.
Ik vraag mij af in hoeverre er een afrondfout word gemaakt. Het zou immers, wanneer je de niet-expermods niet mee telt, zomaar op precies 0,25 en dus ook 0,75 uit kunnen komen. Het lijkt me handig wanneer iemand even aan kan geven welke moderaties hier meetellen voor de eindscore.

hypothese:
1 pro + 2 experts geven +1, is 9 punten
1 expert geeft een 0
1 pro geeft -1, is -5 punten

de score is dan ( 9 - 5 ) / ( 9 + 2 + 5 ) = 4 / 16 = 0,25 = 0.3
afwijking is dan 0,75 = 0.8

De overige scores zouden dan van de normale modders zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Arne op 12-05-2008 23:54 ]

• TGoC
Na mijn inschatting is de expert score gewoon het totaal gemiddelde van alle reacties. Die +2 telt er dus waarschijnlijk wel gewoon in mee. Het gemiddelde van al die scores is 0,263 nog wat en ik ga er verlopig van uit dat dat gebruikt wordt bij de rondingen. Alleen aan de ene kant is die naar beneden afgerond en de andere kant naar boven.Ceil/floor of een verkeerde round instelling.

Maarja, laten we inderdaad de adjes daarover raadplegen, over welke scores nou meegeteld zijn geworden.

[ Voor 12% gewijzigd door TGoC op 13-05-2008 00:32 . Reden: Toevoeging ]

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 19:04
TGoC schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:31:
Na mijn inschatting is de expert score gewoon het totaal gemiddelde van alle reacties. Die +2 telt er dus waarschijnlijk wel gewoon in mee. Het gemiddelde van al die scores is 0,263 nog wat en ik ga er verlopig van uit dat dat gebruikt wordt bij de rondingen. Alleen aan de ene kant is die naar beneden afgerond en de andere kant naar boven.Ceil/floor of een verkeerde round instelling.
Het lijkt mij logischer dat voor de expert score alleen de scores van de pro en expert modders worden gebruikt. Het gebruik van een cei/floor is wel een vrij lelijke manier om hier de afronding te verzorgen en je mag er dus wel vanuit gaan dat er een round is gebruikt. Deze is alleen niet verkeerd ingesteld zoals jij claimt.

Als je naar de hypothese van arne kijkt dan zie je dat de expert score precies 0.250 is. Dit betekend dat je afwijking precies 0.750 is. Wat door gebruik van de round allebei omhoog gaat naar respectievelijk 0.3 en 0.8. De bovenstaande situatie is ook de enige waarbij dit voor kan komen (je hebt immers maar 2 waardes en die moeten dus allebei op X.X50 eindigen om ervoor te zorgen dat beide naar boven afgerond worden).

Het oplossen van dit probleem stelt niet zo heel veel voor, maar ik vraag je af of dit niet de bedoelde werking is. De getoonde afwijking is waarschijnlijk enkel een visuele representatie van de werkelijke afwijking en zal dan dus niet in de berekeningen gebruikt worden.

• Arne
Ik weet wel zeker dat de expertscore het gemiddelde van de expert en pro moderaties is (en die van de powermods natuurlijk.) Ik neem eigenlijk aan dat dit ook in de modfaq staat.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45

botoo

💀 too old to die young

Ik vermoed dat het over kidde in 'nieuws: Microsoft opnieuw in beroep tegen Europese boete' gaat?

Als ik de huidige 8 moderaties (met verschillende weging) bekijk dan kom ik op een totaal van 11 x plus, 6 x min en 3 x 0 uit. Tellen we dat op dan resteert +5 gedeeld door 19 maakt 0,26 afgerond 0,3 en dat is de (correcte) huidige score.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• TGoC
Ja die conclusie trok ik al, maar we weten dus niet of er normale modders of pro/expert mods hier voor zorgen dat het 0,25 is. Is een beetje touwtrek over.

Maar goed, in het geval er een afronden is naar 0,3 en 0,8 zou er wellicht een visuele overweging komen dat als de een naar boven af gerond wordt de ander auto naar beneden afrond... dat zou immers wel een correct resultaat weergeven.

Vermoedelijk is het alleen een visueel verschil, maar toch een checkje waard, dunkt mij.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Expert-score uitrekenen, afronden en "moderatie-afgerond getal=afwijking" gebruiken i.p.v. het niet-afgerond getal gebruiken. Maar ik denk ook dat het visueel is, want je gaat niet eerst elk getal afronden om daarover het globale gemiddelde te berekeken, want als het vaak op .05 uitkomt heb je zomaar overal 0.05 afwijking erbij als dit het geval zou zijn :)

☻/
/▌
/ \

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-11 16:36

Electrowolf

Mod met Liefde!

Zo te zien is deze (hopelijk visuele) bug nog steeds aanwezig:
09-07-2009 'knirfie244' in Fabrikanten staan niet te springen om nieuwe I... Score: 2 Expert: 1,8 Moderatie:2 Afwijking:+0.3
Gelieven fixxen O+.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Gelieve in devtrack te melden mocht dat nog niet gebeurd zijn O+
http://devtrack.tweakers.net

☻/
/▌
/ \

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-11 16:36

Electrowolf

Mod met Liefde!

Kixtart schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:40:
Gelieve in devtrack te melden mocht dat nog niet gebeurd zijn O+
http://devtrack.tweakers.net
devtrack: Moderatie verschil lijkt niet goed afgerond

Gevalletje van "te veel werk voor te weinig plezier" dus ;(.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:13

crisp

Devver

Pixelated

idd, wontfix...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.