LAN-verbinding mist in config scherm

Pagina: 1
Acties:

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:46
Zojuist mijn nieuwe Conceptronics CH3WNAS proberen aan te sluiten. Ik wil dat via de kabel doen en wilde daarbij mijn LAN-verbinding installeren. Ik zag daarbij iets staan van Bluetooth netwerk en wilde dat even uninstallen. Nu is mijn LAN-verbinding weg.......en kan ik dus ook geen verbinding gaan maken met mijn NAS.

Hoe krijg ik mijn LAN-icoontje terug? Want als ik doe"nieuwe verbinding maken" dan gaat dat helemaal in op het verbinding maken met het internet, terwijl ik dat gewoon via een draadloze verbinding doe.

Het enige wat ik wil is de verbinding met mijn NAS gaan installeren.

Verwijderd

Wat gebeurt er als je je PC opnieuw opstart?

• ExTaxi
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:40:
Wat gebeurt er als je je PC opnieuw opstart?
dan staat alleen mijn draadloze verbinding er.....

het gaat overigens om een onboard netwerkkaart.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 09:26

Bergen

Spellingscontroleur

Als er geen LAN-verbinding is, is normaalgesproken de netwerkkaart niet goed geinstalleerd of uitgeschakeld. Kijk eens in je apparaatbeheer. Wat staat daar onder het kopje 'netwerkadapters'? Alleen dat BlueTooth ding of ook een gewone netwerkkaart? Als er geen netwerkkaart is geinstalleerd, of als de drivers ontbreken staat hij vaak onder Overige Apparaten (het gele uitroepteken) als 'ethernetcontroller'.

• ExTaxi
In mijn BIOS is de LAN in ieder geval ingeschakeld.

Bij apparaten beheer staat alleen het BLuetooth apparaat en mijn draadloze adapter.
Maar LAN staat er dus niet bij.......heel vaag!
LAN driver net ook geinstalleerd vanaf cd-rom van het moederbord, opnieuw opgestart en dan zie ik 'm nog niet.

Kabel is aangesloten en LEDJE knippert groen op achterkant pc

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 09:26

Bergen

Spellingscontroleur

Dus onder netwerkadapters staat alleen de bluetooth-adapter en een draadloze netwerkkaart. Staat er nog iets 'uitgeklapt' als je naar apparaatbeheer gaat? Onder overige apparaten dus? Daar staan de apparaten die gedetecteerd zijn maar niet geinstalleerd.

Je zou hem eens kunnen uitschakelen in het BIOS, dan even naar Windows, dan weer naar het BIOS, inschakelen en nogmaals naar Windows. Je weet maar nooit.

Ook kun je eens kijken of er een BIOS-update is.

• ExTaxi
BIOS-update lijkt me niet de oplossing, omdat de poort gewoon werkte.
Ik denk dat ik al een keer opnieuw heb opgestart met de poort uit/aan in de BIOS.

Vaag hoor.....dat je niet gewoon die verbinding weer kunt toevoegen.

Oh en er staat wel een apparaat uitgeklapt, maar dat is een PCI-brugapparaat, lijkt me hier niet mee te maken hebben want dat was ook al zo.

[ Voor 24% gewijzigd door ExTaxi op 12-05-2008 22:12 ]

• ExTaxi
Probleem is opgelost, bleek toch een niet geinstalleerde adapter te zijn.
Pagina: 1