Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] cmd.exe start traag op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds een paar dagen geleden start cmd.exe traag op, wat nogal irriterend is. Ik heb een delay van ongeveer 7 seconden die ik vroeger niet had.
Als ik kijk in de task manager dan staat cmd.exe er nadat ik erop gedrukt heb, maar dan zie ik hem nog niet op het scherm.

Ik heb al een spyware- en virusscan gedaan, maar dat hielp niets.

Thx

BTW, wanneer ik cmd.exe voor een tweede keer wil starten gaat dit wel rap.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 23:38 ]

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:44
Hetzelfde probleem heb ik niet specifiek met cmd.exe maar wel met ander programma's gehad. Dat bleek telkens terug te leiden naar driveletters die ik gemapped had naar computers die niet (meer) bereikbaar waren. Vista gaat daar dan best wel lang naar zoeken. Misschien dat dat ook jou probleem is? Dan moet je die drive letters maar eens disconnecten.

Je zegt dat de eerste keer langzaam gaat maar de tweede keer snel. Wat voor eerste keer? Per dag? Per herstart? Of komt het effect terug als je 10 minuten of een uur CMD.EXE niet opgestart hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkdrives deleten werkt jammergenoeg niet.

Als ik al een cmd window open staan heb en ik start er nog een, dan start die tweede wel snel. ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

joppybt schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:44:
Hetzelfde probleem heb ik niet specifiek met cmd.exe maar wel met ander programma's gehad. Dat bleek telkens terug te leiden naar driveletters die ik gemapped had naar computers die niet (meer) bereikbaar waren. Vista gaat daar dan best wel lang naar zoeken.
Vista niet zozeer, als wel de programma's die gebruik willen maken van die drivemappings.

Overigens heeft Vista juist I/O cancellation daarvoor geimplementeerd, dus een app die daarmee rekening houdt (zoals de Vista Verkenner en het NET commando) kun je met Ctrl+C laten stoppen met zoeken.
http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/cc162494.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens een filmpje gemaakt om alles te verduidelijken.
Ik hoop echt dat me iemand kan helpen, want ik gebruik de command prompt heel regelmatig.

code:
1
http://tinypic.com/player.php?v=5k0nzt&s=3

Thx

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:13:
Ik heb nog eens een filmpje gemaakt om alles te verduidelijken.
Ik hoop echt dat me iemand kan helpen, want ik gebruik de command prompt heel regelmatig.

code:
1
http://tinypic.com/player.php?v=5k0nzt&s=3

Thx
Ik schop het topic hierbij ff omhoog.

Ik heb last van precies het zelfde probleem, al een oplossing ?

Verwijderd

De oplossing is simpel:

Er zijn meerdere toetsenborden actief. Verwijder ze allemaal behalve 1:

Deleting keyboards in Windows XP

1. Go to the Control Panel and click on Regional and Language Options.

2. Next click on the Languages tab and then click on the Details button.

3. This will load up the Text Services and Input Languages dialog box. At here, delete all the keyboard layouts but one.

Deleting keyboards in Windows Vista

In Vista, go to Control Panel and choose Regional and Language Options. Next, click on Keyboards and Languages and then Change Keyboards. Under Installed Services, delete all the keyboard layouts but one.

EN WEG IS JE DELAY TIJDENS OPSTARTEN CMD.EXE :)
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:11:
[...]

Ik schop het topic hierbij ff omhoog.

Ik heb last van precies het zelfde probleem, al een oplossing ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 01:52 ]

Pagina: 1