Laing DDC–12V ULTRA ratelt enorm

Pagina: 1
Acties:

• Systemlord Max
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb sinds januari dan eindelijk een watergekoeld systeem, en ben daar ook zeer tevreden over. Systeem draait prima en om eerlijk te zeggen heb ik er geen omkijken meer naar gehad sinds de installatie van het setje, Echter nu sinds vorige week begint mijn pomp (Laing DDC–12V ULTRA) het geluid te maken van een harde schijf die zich helemaal suf zoekt, in eerste instantie dacht ik dat het een schijf was maar na wat zoeken bleek het de pomp te zijn. Op diverse forums vind ik wel oplossingen voor de Eheim pompen die ratelen, wat een bekend probleem blijkt te zijn maar voor de laing pompen vind ik niets zinnigs alleen mensen die er eentje willen kopen, te koop aanbieden of in hun tag hebben staan, dus mijn hoop is op jullie gericht :)

Mijn set bestaat uit:

Alphacool Laing DDC–12V ULTRA (standaard plexi top)
Danger Den TDX 775
Black ICE Radiator GT Xtreme 480
1/2" aansluitingen en slangen
250 mm resevoir van EK waterblocks
Anti-corrosie vloeistof

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

* Pomp alle kanten opgedraait en gehouden om eventuele luchtbelletjes te laten ontsnappen.
* Pomp leeg laten lopen en gekeken of ik iets visueel iets vreemds kan zien (naar mijn inzicht niets aan de hand)
* Wanneer ik ergens in een slang knijp en de flow dus terug loopt stopt de herrie.

Zoals gezegd heeft het systeem vanaf januari prima gelopen en gekoeld, dus de setup is verder ok.

Heeft iemand hier ervaringen mee of kennis van, deel het met mij _/-\o_

systeem specs: Q6700@3.7Ghz - 4GB G.Skill F1-PC8000 - Asus Maximus formula - nVidia Quadro FX1700 - Raptor 150 - Antec P182 SE - Antec Phantom 500 - Win XP64

Verwijderd

Haal ff pomp uit elkaar en haal de impellor er ff uit.
Das dat ding wat ronddraait :P
Doe hem er weer in en dan ben ik benieuwd of ie nog ratelt!

Verwijderd

Dubbel...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 08:34 ]

• Systemlord Max
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Zodra ik tijd heb ga ik heb even uit elkaar halen, kijken of dat iets opleverd, als dat de oplossing blijkt te zijn vraag ik me toch af wat dan de oorzaak is?

Maak een update als ik het gedaan heb

Thanx