Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OE] kan niet bij @home mail

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:58
Hoi allemaal,

ik zit nu ff bij mn ouders en die hebben een probleempje.

ze hadden ooit een tiscali adres en dat is wegens 1 lullige achterstallige betaling zonder notificatie 3 jaar geleden geblokkeerd. ze hebben nu al een tijdje @home en dus heeft de vriendin van mn pa hier een mailadres aangemaakt voor haarzelf. gewoon de gegevens van de mailadres van mn pa overgenomen (zoals in het boekje ed staat). als email programma gebruikt ze Outlook Express.
dus mailadres aangemaakt bij @home, alles ingesteld en @home mailadres ingesteld als standaard.

Maar nu wil OE daar dus niet op inloggen op de een of andere manier. het wachtwoord klopt, de gebruikersnaam ook, ze kan wel op de webmail komen, maar OE blijft de fout geven dat er een beveiliging ingesteld moet worden (SSL) terwijl dit niet zou hoeven volgens de instructies. tevens is de SSL poort ook anders (995 ipv 110). zet je de SSL aan, dan geeft ie nog fouten dat ie niet kan inloggen. de fouten zijn dan:

voor onbeveiligd inloggen:
Kan niet bij de server aanmelden met verificatie van veilige wachtwoorden. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR An authentication mechanism MUST be entered', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC18

en met SSL aan:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

gegoogled en hier gezocht op wat ik moet doen, en eigenlijk komt het er op neer dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet goed zijn oid.
ik heb alles al geprobeerd, met/zonder SSL, poort 110 en 995, gebruikersnaam van de hoofdeigenaar van de verbinding gebruiken (mn pa), gebruikersnaam met en zonder @home.nl, mail.home.nl veranderen in POP3/pop3.home.nl, enz.

de (ook ingestelde) tiscali account gaat telkens zeuren om een gebruikersnaam en wachtwoord, en ook deze zijn goed, maar doen het niet. dit lijkt me te komen doordat de mailaccount geblokkeerd is wegens die 5 euro betalingsachterstand 3 jaar geleden...

wat moet ik doen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe lang geleden is dat adres aangemaakt? Kan ff duren voordat 't werkt...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Inderdaad kan het even duren voor een adres gaat werken, maar dit zou niet langer dan 15 min mogen duren.

Ik gebruik nooit ssl bij m'n mailclient voor m'n @home mail. Volgens mij accepteert mail.home.nl ook geen ssl-verbindingen. Ik zou ssl dus helmaal uitschakelen voor deze account, heb je niet nodig.

Kun je met je user en pass wel inloggen op de webmail?
http://webmail.home.nl

Als dat wel lukt, misschien eens proberen alle accounts uit OE te gooien en hem gewoon opnieuw aan te maken.

Waarom je het overigens nog over Tiscali hebt bergijp ik niet helemaal?
Staat er nog een Tiscali-account in OE? Die zou ik er dan sowieso afgooien natuurlijk.

Wat ie qua tekst in de foutmelding aan lijkt te geven, is dat je geen authenticatiemechanisme hebt opgegeven? Je moet aangeven bij SMTP dat ie hetzelfde gebruikt als bij pop.
Verder kun je alle instellingen op standaard laten staan.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kunt ge uberhaupt pingen naar die servers?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• DropjesLover
  • Laatst online: 13:58
Raven schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:19:
Hoe lang geleden is dat adres aangemaakt? Kan ff duren voordat 't werkt...
het adres is een week geleden ofzo aangemaakt, ruim de tijd dus.
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:40:
Inderdaad kan het even duren voor een adres gaat werken, maar dit zou niet langer dan 15 min mogen duren.
zie boven
Ik gebruik nooit ssl bij m'n mailclient voor m'n @home mail. Volgens mij accepteert mail.home.nl ook geen ssl-verbindingen. Ik zou ssl dus helmaal uitschakelen voor deze account, heb je niet nodig.
het vreemde is dus dat ie zonder SSL dat expliciet als foutmelding geeft...
Kun je met je user en pass wel inloggen op de webmail?
http://webmail.home.nl
staat in mn verhaaltje, ja de webmail werkt gewoon.
Als dat wel lukt, misschien eens proberen alle accounts uit OE te gooien en hem gewoon opnieuw aan te maken.
zal ik morgen doen
Waarom je het overigens nog over Tiscali hebt bergijp ik niet helemaal?
Staat er nog een Tiscali-account in OE? Die zou ik er dan sowieso afgooien natuurlijk.
de tiscali account moet nog blijven bestaan, aangezien daar momenteel een redelijke hoeveelheid mails op moet staan die nu niet doorgestuurd worden omdat de toegan tot de account ontzegd is wegens die kleine betalingsachterstand van 3 jaar geleden.
Wat ie qua tekst in de foutmelding aan lijkt te geven, is dat je geen authenticatiemechanisme hebt opgegeven? Je moet aangeven bij SMTP dat ie hetzelfde gebruikt als bij pop.
Verder kun je alle instellingen op standaard laten staan.
dat is al het geval, alles is mail.home.nl, wel of geen authenticatie maakt geen verschil.
Snake schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:41:
Kunt ge uberhaupt pingen naar die servers?
ja, geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 12-05-2008 01:22 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,