Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255289

Topicstarter
Ik ben aan het kijken om mijn huidige canon 300d up te graden. ben op zoek naar iets 2dehands en zit te denken aan een 30d. Echter ik zag ook op het net een eos 1d mark II te koop staan. ondanks dat ie al een paar jaar ouder is dan de 30d vraag ik me af of zo'n 1d mark II waard is om te overwegen. (Afgezien van de aanschaf kosten)
Toch maar voor de 30d gaan? Graag jullie mening hierover.

Groet,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor glas zit er bij je 300D? Wat wil je met de body gaan doen? Wat schort er op het moment niet aan je 300D?

iets VEEL meer informatie graag over waarvoor je je body wilt gaan gebruiken. Ik kan wel klakkeloos gaan gillen dat een 1DII veel beter is, maar dat hoeft helemaal het geval niet te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 21:46

-Stef-

Slainthe!

Wat wil je horen, vooral kopen die 1D MkII? Vermeldt op zijn minst de vraagprijs ervan. Daarnaast kunnen wij natuurlijk niet lezen/zien wat de toestant van de 1D en de 30D is. Meer info zal dus vereist zijn voordat je wat nuttige reacties krijgt op je vraag.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Glas niet noemenswaardig. Ik wil concertfotografie mee doen, theater, portretten en bruiloften. Ik wil er ook een goede lichtsterke lens bij kopen. 24-70 mm f2,8 over het hele bereik. Ik heb nu een 50 mm f1,8 standaard lens.
300D is een prima camera maar bij concerten etc mis ik het hoge iso bereik die bruikbaar is. Met mijn huidige camera ga ik niet boven iso 400 uit omdat de ruis dan nog acceptabel is.
de 300d wil ik overigens als backup camera blijven gebruiken.

De 1d die ik gezien heb is ruim 1000 euro duurder dan de 30d. Waarom ik deze vraag stel is omdat ik wil weten of een camera van 4 jaar oud zich kan meten met een camera van 2 jaar oud?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 255289 op 11-05-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 255289 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:36:
Glas niet noemenswaardig. Ik wil concertfotografie mee doen, theater, portretten en bruiloften. Ik wil er ook een goede lichtsterke lens bij kopen. 24-70 mm f2,8 over het hele bereik. Ik heb nu een 50 mm f1,8 standaard lens.
300D is een prima camera maar bij concerten etc mis ik het hoge iso bereik die bruikbaar is. Met mijn huidige camera ga ik niet boven iso 400 uit omdat de ruis dan nog acceptabel is.
de 300d wil ik overigens als backup camera blijven gebruiken.

De 1d die ik gezien heb is ruim 100euro duurder dan de 30d. Waarom ik deze vraag stel is omdat ik wil weten of een camera van 4 jaar oud zich kan meten met een camera van 2 jaar oud?
Heb je enige ervaring in het hele concert/party/bruiloftsgebeuren?

En ik vraag me af waar jij een 1D vandaan haalt die maar 100e duurder is dan een 30D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

breinonline

Are you afraid to be known?

^ met stom. De 1DmkII kan zich goed meten maar er zijn wel veel verschillen op ander vlak: de 1D is een 1,x crop camera, veel zwaarder, nog degelijker gebouwd, betere AF, langere leerweg om mee om te leren gaan vanaf de 300D.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henk sorry dat moet 1000 euro zijn. Heb het bericht zelf ook aangepast. Ik heb enige ervaring in concert/party fotografie. Bruiloft moet ik erkennen nog niet maar de bedoeling is om dat er wel bij te gaan doen. Daarvoor ga ik eerst een paar keer met een bruilofts fotograaf meelopen. De bedoeling is om hobby tot beroep te laten uitgroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 255289 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:57:
Henk sorry dat moet 1000 euro zijn. Heb het bericht zelf ook aangepast. Ik heb enige ervaring in concert/party fotografie. Bruiloft moet ik erkennen nog niet maar de bedoeling is om dat er wel bij te gaan doen. Daarvoor ga ik eerst een paar keer met een bruilofts fotograaf meelopen. De bedoeling is om hobby tot beroep te laten uitgroeien.
En waarin ervaar je bij party je D300 als 'toe aan vervanging'?

Show eens wat platen? En wat is je budget voor glas? Het is namelijk neit zo dat een 30D geen bruiloftpics kan maken, zeker niet als de lenzen erop prima in orde zijn (en uiteraard, als de fotograaf kundig is ;) ), maar een prutlens op een 1DII... zou ik je niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 21:00
Dat is toch al aangegeven? Probleem is o.a. ruis bij hoge ISO op zijn 300D (niet D300) en hij wil mogelijk een 24-70 aanschaffen (wat een hele mooie lens is).

[ Voor 10% gewijzigd door Dr-b op 11-05-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmmm Ga ervan uit dat ik een goede canon lens ga kopen bv een Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM + EW-83F.
Zoals ik eerder aangaf vind ik de ruis bij de 300d boven de 400 iso erg storend vooral in lichtarme situaties. Verder ervaar ik bij concertfotografie dat het aantal foto's die ik achter elkaar kan nemen net iets te weinig is.
Voor zover ik het kan bekijken zou een 30d prima voldoen, het feit dat de 1d markII een iets grotere sensor heeft en mijn ambities vraag ik me dus af of een 1d niet een betere investering zal zijn.

Ik zal morgen eens een paar foto's posten van mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255289 op 11-05-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:21

djkooij

voorheen Facemodder

Waarom dan niet een nieuwe 40d?
Als je toch 1000,- meer uit kunt geven voor een 2e hands 1D dan moet dat toch ook geen punt zijn lijkt me.
Je hebt dan een meer logische stap (voor wat dat waard is) vanaf je 300D en een zéér capabele body.
Ik schiet zelf ook bruiloften met mijn 40D (met 24-70 2.8 voornamelijk) en kom er niets mee tekort.
Zodra je die body hebt terugverdient en toch iets tekort komt in de body dan pas zou ik kijken of je wellicht een XD aan moet schaffen. Vergis je niet, een xD is een monster, met bijbehorend gewicht.
Persoonlijk zit ik daar dan net weer niet op te wachten.
Alternatief voor een 40D zou bijv. ook de 5D kunnen zijn. Eveneens meer dan capabel voor de door jou opgegeven toepassingen. Beide laatstgenoemden hebben een mooie balans (gewicht/handling) en kunnen worden voorzien van een grip wanneer wenselijk. Bij een xD kan die er dus niet af wanneer je dit wenst en loop je altijd met die enorme klomp techniek....

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
1d met een 24-70 is echt een heerlijke combo. O+
Ik denk dat de 1d mk2 op elk vlak beter is dan de 30d, behalve het gewicht.

Een 30d met grip is wel weer bijna net zo zwaar als een 1d, alleen dan voelt het in verhouding echt als een plastic prutsding (met name door de plastic grip). De 1d is dan echt veel degelijker.
Een nette 1d mk2 kost je tegenwoordig zo'n 1250,- en zelfs nog wel wat minder als je een beetje zoekt, samen met die 24-70 heb je echt wel een lekker setje (gesealed ook nog).
Een alternatief zou dus die 30d met en 17-55 lens zijn, dat geeft je IS, meer groothoek en wat minder gewicht.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 21:03

Zoefff

❤ 

Wij kunnen natuurlijk alle voor- en nadelen voor je opsommen, maar uiteindelijk zal je zelf de keuze moeten maken. Er valt ruim voldoende informatie te vinden over beide camera's om zelf een gedegen vergelijking te maken (en je bent niet de eerste die deze vergelijking maakt). Blijven er dan toch nog punten over waar je twijfels bij hebt, dan kan je daar altijd een gerichte vraag in 1 van de "ik wil een dSLR" topics of desnoods een los topic :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.