Ik heb een leaseauto (rij ook prive) met een sticker van het bedrijf op de achterklep. Nu hoorde ik via-via dat dit een belastingvoordeel op kan leveren althans, dat schijnt in het verleden zo geweest te zijn. Beetje vaag allemaal
maar misschien dat er hier iemand meer duidelijkheid kan verschaffen??
volgens mij is dat niet echt een belastingsvoordeel maar meer vanuit het bedrijf.
Ik heb een lease auto zonder stickers, gewoon een kale auto. M'n baas betaald een deel en ik betaal een stukje eigen bijdrage en uiteraard m'n belasting 25%.
M'n vriendin heeft een auto die vol stickers van haar bedrijf zit. Haar werkgever betaald de volledige auto en heeft dus geen eigen bijdrage. Zij heeft echter ook geen keuze, zij krijgt de auto die haar werkgever haar toebedeeld.
Volgens mij is dat het voordeel, die 25% bijtelling moet je toch betalen (tenzij hybride of andere zuinige auto dan is het 14%).
Ik heb een lease auto zonder stickers, gewoon een kale auto. M'n baas betaald een deel en ik betaal een stukje eigen bijdrage en uiteraard m'n belasting 25%.
M'n vriendin heeft een auto die vol stickers van haar bedrijf zit. Haar werkgever betaald de volledige auto en heeft dus geen eigen bijdrage. Zij heeft echter ook geen keuze, zij krijgt de auto die haar werkgever haar toebedeeld.
Volgens mij is dat het voordeel, die 25% bijtelling moet je toch betalen (tenzij hybride of andere zuinige auto dan is het 14%).
Je hoeft die bijtelling pas te betalen als je meer dan 500 km privé rijdt. Je wordt geacht die grens te overschrijden tenzij jij van niet bewijst. Dit is doorgaans dmv een registratie systeem.
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Belasting heeft niks met bestickering te maken. Al plak je je auto vol met stickers en rij je meer dan de 500 km prive met zo'n ding, dan betaal je er belasting over.
Wat idd hooguit kan zijn is dat je door met reclame van de zaak rond te rijden, minder eigen bijdrage betaalt of een hoger leasebedrag krijgt, maar dat is iets tussen de werkgever en de werknemer, dat boeit de belastingdienst niet
Wat idd hooguit kan zijn is dat je door met reclame van de zaak rond te rijden, minder eigen bijdrage betaalt of een hoger leasebedrag krijgt, maar dat is iets tussen de werkgever en de werknemer, dat boeit de belastingdienst niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
juist wel, want dat is dan loon in natura, wat een lease auto eigenlijk ook is, en dan mag je daar weer fijn over betalen.
Ik denk dat hier analoog wordt geredeneerd aan de bedrijfskleding, die niet onder loon valt als er meer dan 70cm2 aan logo's etc op staan. Maar die vlieger gaat niet op.
Ik denk dat hier analoog wordt geredeneerd aan de bedrijfskleding, die niet onder loon valt als er meer dan 70cm2 aan logo's etc op staan. Maar die vlieger gaat niet op.
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Volgens mij kan het wel, zo moet bedrijfskleding voorzien zijn van een logo van bepaalde afmetingen voor het personeel. Het is goed mogelijk dat een soort gelijke regeling bestaat voor auto's dat een bedrijfslogo erop een bepaalde afmeting moet hebben om daar een voordeel mee te hebben. Bij ons staat het in een maandelijks boekje wat rondgaat mbt regelgeving en personeel alleen ben ik er zelf niet zo in thuis. Ik zal eens volgende week op het kantoor kijken hoe het heet, misschien dat er iets op hun site staat.
Thanks allen. Kijk, ik rij al een tijdje zo (ook prive) en het maakt mij allemaal geen fluit uit of die sticker er wel of niet op zit. Met de huidige brandstofprijzen is het gewoon een voordeel en ik betaal mijn volle bijtelling met plezier. Maar ja, stel dat het waar is van die sticker en het belastingvoordeel; dan ben ik een l*l als ik dat eventuele voordeel laat liggen?
Ik heb nog nooit gehoord van belastingkorting vanwege stickers op de bedrijfsauto. De regels voor bijtelling gaan ook niet over stickers maar over CO2 uitstoot en privegebruik. Dus waarschijnlijk zal je bij de fiscus bot vangen als je probeert (gedeeltelijk) onder je bijtelling uit te komen.
Dat neemt niet weg dat je wel een interessant punt hebt. Je zou met een beetje creativiteit het rondrijden in de bestickerde auto kunnen zien als een zakelijke rit, je bent immers reclame aan het maken
Moet je waarschijnlijk ook iets doen met het betalen van de uren dat je buiten werktijd in je bedrijfsauto rondrijdt, anders is het ook geen zakelijke rit te noemen.
Dat neemt niet weg dat je wel een interessant punt hebt. Je zou met een beetje creativiteit het rondrijden in de bestickerde auto kunnen zien als een zakelijke rit, je bent immers reclame aan het maken
Er is wel eens sprake van geweest dat mensen die in een auto die volledig in bedrijfskleuren / bestickering uitgevoerd was geen bijtelling zouden hebben. Daarbij moet je dan echt denken aan de groene KPN auto's, niet aan alleen een sticker.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Pagina: 1