volgende week vertrek ik naar china met men school.
tijdens deze 10daagse reis zal ik Peking, Shangaï en Xian bezoeken. ook zullen we enkele grote shoppingscenters bezoeken waar naar verluidt alles kunt kopen. van textiel tot juwelen, van gadgets tot multimedia.
ook zullen we in elke stad een voormiddag vrij hebben om lokale winkeltjes te bezoeken!
het laatste jaar heb ik dan ook bijna niets gekocht van computer onderdelen en multimedia en hoop mijn slag te slaan in het verre oosten.
maar ik ben gewaarschuwd door vele mensen dat je niet zomaar iets moet kopen in china.
je hebt te maken met de valse producten, garanties, verschil tussen winkels, geiinstalleerde taal van de multimedia.
dus hier is mijn vraag aan iedereen.
• how to spot te fakes!
• waar is het goedkoopst.
• hoe herken ik degelijke winkels, is er een winkel waar ik zeker ben van een degelijke prijs voor een echt product
• welke merken geven garantie over de hele wereld.
• hoe kan in testen of het product werkt!
• Stroomaansluiting
• ...
ook al jullie ervaringen in andere (oosterse) landen zijn welkom.
hieronder vinden jullie een lijstje van de dingen waar ik naar uit kijk
tijdens deze 10daagse reis zal ik Peking, Shangaï en Xian bezoeken. ook zullen we enkele grote shoppingscenters bezoeken waar naar verluidt alles kunt kopen. van textiel tot juwelen, van gadgets tot multimedia.
ook zullen we in elke stad een voormiddag vrij hebben om lokale winkeltjes te bezoeken!
het laatste jaar heb ik dan ook bijna niets gekocht van computer onderdelen en multimedia en hoop mijn slag te slaan in het verre oosten.
maar ik ben gewaarschuwd door vele mensen dat je niet zomaar iets moet kopen in china.
je hebt te maken met de valse producten, garanties, verschil tussen winkels, geiinstalleerde taal van de multimedia.
dus hier is mijn vraag aan iedereen.
• how to spot te fakes!
• waar is het goedkoopst.
• hoe herken ik degelijke winkels, is er een winkel waar ik zeker ben van een degelijke prijs voor een echt product
• welke merken geven garantie over de hele wereld.
• hoe kan in testen of het product werkt!
• Stroomaansluiting
• ...
ook al jullie ervaringen in andere (oosterse) landen zijn welkom.
hieronder vinden jullie een lijstje van de dingen waar ik naar uit kijk
| Product | Detail | opmerking |
|---|---|---|
| Grafische kaart | Geforce 8600gt, 9600gt | welke merken ga ik geen last hebben met garanties |
| Harde schijf | Samsung F1 / Seagate 7200.11 | welke heeft beste service? |
| Camera | Sony Cybershot / Canon .. /... | welke talen staan hierop, ook engels? |
| multimedia telefoon | Iphone/ HTC /... | welke talen staan hierop, ook engels? |
| MIDs | ??? | Atom gebaseerd |
[ Voor 31% gewijzigd door MikeVM op 11-05-2008 17:07 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel