Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
mijn laptop heeft gister een BSOD gehad, en sindsdien wilt hij niet meer opstarten..
Hij geeft een waarschuwing dat windows kapot is, en dat k m moet maken via de R knop met de windows install cd..
Alleen k heb alleen de backup cd´s en die werken niet... en ook een XP Pro cd wilt hij niet opstarten en dan kom ik elke keer weer terecht bij die melding...

Het gaat hier op een Acer 5100... en k heb al de opstart volgorde aangepast..

Hoe kan ik mijn windows repareren of opnieuw instaleren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je wel XP Pro erop staan, of XP Home? Is die CD wel een officiele CD of een download?

Verder kun je vaak in de Recovery Mode komen via de veilige modus (F8 bij het opstarten).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
nee, er staat nu XP Home op..
En het is geen legale CD :X

edit:
owja en hij geeft de melding al voordat je de mogelijkheid hebt om op F8 te drukken

[ Voor 44% gewijzigd door Santo op 11-05-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Santo schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:48:
nee, er staat nu XP Home op..
En het is geen legale CD :X

edit:
owja en hij geeft de melding al voordat je de mogelijkheid hebt om op F8 te drukken
Probeer het eens met een legale CD. Verder kun je misschien beter vast een backup maken van je bestanden op een externe harde schijf door bijvoorbeeld gebruik te maken van een Knoppix Linux Live CD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Acers hebben vaak een recoverypartitie. Kan je niet met alt+F10 naar de recovery-setup komen? Dus gewoon alt ingedrukt houden tijdens het opstarten en dan de hele tijd op F10 drukken.

Acer 5100 is een serie laptops. De 5102 is daarvan een populair model. Is die het toevallig?

[ Voor 22% gewijzigd door _the_crow_ op 11-05-2008 16:32 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
mja, ik heb niet echt een legale windows cd....
Dat met knoppix kan ik best doen, maar hoe wil ik daarna windows opnieuw instaleren? moet ik dan eerst de C schijf formateren via knoppix?

Ik kan trouwens niet via alt+F10 in een setup komen...
en het is gewoon een 5100....

Ook staat er in die foutmelding dat het bestand: windows/system32/config/system beschadigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je geen legale windows hebt dan zou ik die eerst eens regelen als ik jou was.
Als je hdd verder leeg kan, dan hoef je niet eens met knoppix aan de gang te gaan, dan kun je gewoon een windows installatie starten en vanuit hier de hdd formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
maar is er geen manier meer om mijn windows te redden??

via knoppix een soort chkdsk uit te voeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Santo schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:21:
maar is er geen manier meer om mijn windows te redden??

via knoppix een soort chkdsk uit te voeren???
Je kan toch de default registry hives terug zetten?

Eerste hit bij [google=config\system restore]:

How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting
http://www.myfixes.com/articles/system

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 11-05-2008 17:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
en daarvoor moet je dus in de setup komen, zover wist ik het ook wel
maar ik kom dus niet in de setup met mijn niet-zo-helemaal-legale-windows-xp-cd

dan ga ik maar op zoek naar een legale windows XP cd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Santo schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:33:
en daarvoor moet je dus in de setup komen, zover wist ik het ook wel
maar ik kom dus niet in de setup met mijn niet-zo-helemaal-legale-windows-xp-cd

dan ga ik maar op zoek naar een legale windows XP cd...
Dat lijkt me sowieso verstandig :)
Maar als het ding alleen maar non-bootable is kun je vast wel wat vinden hoe je een CD bootable kan maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
hmm, maar in andere computers kan ik wel vanaf deze cd booten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zou ook je CD drive kapot kunnen zijn. Kan je wel met Knoppix werken en booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
ok, nu heb ik knoppix gedownload en op een cd gezet, maar hij wilt er niet mee opstarten, ik kom weer bij diezelfde error terecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
Zorg eerst eens dat je in de bios komt en stel in dat je van CD kan opstarten. Als je hem aanzet krijg je waarschijnlijk onder in beeld te zien dat je F2 moet indrukken om in de bios te komen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
ik kan wel in de bios zetten, dan zet ik mn cd/dvd speler bovenaan de boot-lijst en daarna start ik opnieuw op...
maar dan krijg ik na het normale beeld (wanneer je op f2 kan drukken) eerst een zwart scherm met een knipperen streepje..
daarna probeert hij te booten via mn netwerkkaart, en da komt de error van de hdd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Ik denk dat je harde schijf overleden is. Haal hem eens eruit en kijk of de laptop dan wel boot van een cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
hoezo denk je dat?? er is toch alleen iets mis met die file..?

en ik snap niet waarom hij niet wilt booten van de cd.. ook zonder hdd wilt hij het niet doen... dan blijkt hij maar proberen om van de netwerkkaart te booten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Hoe is je dvd drive en harde schijf met het moederbord verbonden? Kan is groot dat de controller waarop ze beide zitten niet meer lekker is. Als je de cdrom drive op eerste plek zet, zie je dan het model nummer ook of is het alleen maar een label die je verplaatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
beide IDE...
en ik zit dit staan: IDE 1: MATSHITADVD-RAM UJ-850S-(PS.....
dus dat is wel het model nummer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Probeer eens de default/safe settings in je bios te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
geen nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Als je in het BIOS zeker weten alles goed hebt, kun je met (volgens mij) F12 het Select Boot Device Menu oproepen, dan krijg je nog voor Windows gaat starten de mogelijkheid te kiezen welke bron je wilt gebruiken om van te starten...

Anders inderdaad schijf er uit halen, 2,5" casing halen om de HDD op een andere computer aan te kunnen sluiten, data backuppen, en vervolgens de HDD terugschroeven in de laptop.
Dan met ALT+F10 opstarten, of met de recovery DVD opstarten...

Mocht dat dan nog niet lukken, lekker ff met de laptop terug naar de toko waar die is gekocht.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
nou, ik kom niet op de knoppix cd, niet op de windows XP pro cd maar wel af en toe op een Ultimate Boot CD als ik op F12 druk... en daar ben k nu wat testen mee aan het doen, maar daar kan ik volgens mij niet mn windows mee repareren...
hoe komt het dat hij wel deze cd maar niet knoppix wilt opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Heb je soms nog naast windows xp, een andere besturingsysteem draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
nope.. maar ik boek vooruitgang... vanmiddag had ik een paar dinge gedaan met die UBCD en daarna geboot met de windows xp pro cd.. en ik kwam in de repair console..
maar op dat moment, kreeg deze laptop waar ik nu mee typ.. een bsod.. en toen wou hij niet meer opstarten... met dezelfde melding als mijn eigen laptop...
na een paar keer opnieuw opstarten zag hij de HDD niet meer...
maar opeens starte hij wel weer op... waardoor nu wel? en waarom precies dezelfde error?

maar terug naar mijn laptop.. in die console heb ik chkdsk /r /f gedaan, en bootfix.. maar starte opnieuw op en hij gaf de error nogsteeds...
dus ik wou via de link die eerder is gegeven het nogmaals proberen.. maar nu kom ik de cd niet meer op....

k word hier echt moe van... de laptop weet gewoon niet wat hij wilt :D
Pagina: 1