SQL server 2005 services starten niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 22:32
Ik heb sinds een paar maanden onder Vista Ultimate een SQL server 2005 draaien. Gisteren startte de service niet meer op. Ik krijg nu een aantal foutmeldingen in de Application log waaronder:

FallBack certificate initialization failed with error code: 1.

en

TDSSNIClient initialization failed with error 0x80092004, status code 0x80.

Na enig zoekwerk op internet kwam ik erachter dat het door SQL server gebruikte certificaat niet meer geldig is. SQL server schijnt gebruik te maken van een self-signed certicate.

Is dit een bekend probleem dat het certificate spontaan verdwijnt of ongeldig wordt en zo ja wat is de eenvoudigste manier om het probleem op te lossen?

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
probeer de reinstall mode is.. lost vaak de problemen op.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Erwin1967
Ben ik dan niet de data kwijt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dan kopieer je toch even je database files :? (staan gewoon in de data map) kun je later bij een reinstall zo weer attachen

A wise man's life is based around fuck you

• Erwin1967
Powershell schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:04:
dan kopieer je toch even je database files :? (staan gewoon in de data map) kun je later bij een reinstall zo weer attachen
Ok, zal ik gaan proberen. Ben zelf geen Microsoft man. Het is toch allemaal net ff anders als bij Oracle :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Controleer eerst even of je datum enzo nog wel goed staat - een certificaat dat niet valide is zou heel goed met een verkeerde systeemdatum te maken kunnen hebben :)

• Erwin1967
elevator schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:12:
Controleer eerst even of je datum enzo nog wel goed staat - een certificaat dat niet valide is zou heel goed met een verkeerde systeemdatum te maken kunnen hebben :)
Mijn systeem datum staat goed. Ik zie in de configuration manager ook helemaal geen certificaat staan. Het blijft uitermate wazig. Maar goed, ik zal de reinstall optie gaan proberen. Op zich niet zo erg want ik gebruik hem uitsluitend voor wat testdoeleinden :)

• Erwin1967
Probleem is opgelost :) Toen ik een backup wilde maken voor een reinstall, zag ik een certificaat staan in de datadirectory. Deze was gewoon geldig. Aangezien ik niet wist hoe je een certificaat moet installeren voor een local system account, heb ik een nieuw administrator account aangemaakt waaronder ik het certificaat als Personal heb geinstalleerd. De services startten toen onder dat nieuwe account wel op. In iedergeval bedankt allemaal voor het meedenken!
Pagina: 1