Toon posts:

Kapot Geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op mijn werk PC gebeurt het nu erg vaak dat ik bij het afspelen van zekere AVI's onmiddelijk een blauw scherm krijg en de hele computer onmiddelijk afsluit... Er is dan geen tijd om te lezen wat er dan voor melding staat.

De computer sluit nu ook meteen op dezelfde manier af wanneer ik in map.24 iets opzoek met een plattegrond.

Omdat ik bij het opstarten al eigenlijk zolang ik weet een geheugenfoutmelding krijg ("The instruction at 0x77 etc referenced memory at 0x00000001 the memory could not be read") vroeg ik mij of of dit de reden kan zijn dat bij een van deze applicaties de computer uitvalt.

Zou ik dit kunnen testen door een van mijn geheugen strips eruit te halen en te kijken of deze problemen wegblijven, of kan het een videokaart of video software probleem zijn?

Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, daar staat ook in hoe je automatisch herstarten bij een probleem kunt uitschakelen zodat je de foutmelding kunt lezen. Verder staan er tests in hoe je georganiseerd er achter kunt komen waar je probleem zit :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit hoort niet in Videoplanken & Beeldkanonnen maa rin Processors, Mobo's & Geheugen. Maar zoals hierboven al staat, neem eerst de genoemde troubleshooter even goed door :)

Dit topic is gesloten.