Caiway Vigor 2200EPlus achter de Caiway modem-router ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Kan ik een Vigor 2200Eplus achter een Webstar kabelmodem hangen (Caiway)

zie:
http://www.caiw.nl/servic...windowsxp-webstar-usb.htm

De Vigor zou ook geschikt moeten zijn als router voor kabelabonnementen,
zie:
http://www.draytek.nl/pag...00/2200Eplus/maininfo.php

thanks
=

[ Voor 179% gewijzigd door tww62 op 11-05-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

Moet volgens mij gewoon werken.

Caiway werkt met PPPoE. Gebruikersnaam@caiway.nl en wachtwoord invoeren bij PPoE in die Draytek.

http://www.draytek.nl/pag.../2200/2200Eplus/specs.htm
PPPoE/PPTP client for ADSL service.
Er staat wel for ADSL service, maar zover ik weet werkt het ook gewoon voor Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Wat P!m zegt. Gewoon dat modem (geen modem-router dus, het is een modem) aansluiten op de Vigor en PPPoE instellen icm. je Caiway login (e-mail addy) en pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:25
Yapser schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:23:
Wat P!m zegt. Gewoon dat modem (geen modem-router dus, het is een modem) aansluiten op de Vigor en PPPoE instellen icm. je Caiway login (e-mail addy) en pass.
Yep, kan gewoon, idd je loginnaam gebruiken +@caiway.nl

Wel even je modem rebooten, anders verwacht ie nog t mac-adres van je PC.

Ik meen me alleen te herinneren dat de Draytek 2200 iets van 7Mbit kon routeren, dus als je een sneller abbo hebt kan ie een beperkende factor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Dank voor de reacties.

Sorry mensen, ik heb jullie half geïnformeerd kom ik net achter...

Wat ik vergeten ben te zeggen is dat ik nu een KPN-ADSL abo heb en dat ik na een evt. switch naar Caiway, gedurende een overgangsperiode van zeg 2-3 maanden, het KPN wil aanhouden.

a) 2200E+ snelheid:
Een lange tijd geleden heb ik ook al eens iets gehoord over een maximale snelheid van de Vigor 2200+ maar kan er niets over terugvinden. Is daar wat meer over te zeggen?

Punt is dat ik zeer serieus overweeg over te stappen naar een Caiway Ultra abo (24mbit).
Caiway stelt dat in 'mijn' regio het netwerk er goed bij ligt, er relatief weinig abonees zijn,
dat men geen klachten krijgt v.w.b. snelheid en dat men goede resultaten verwacht.
Ik ga toch maar uit van een verlies van minimaal 30-40%..(al het mindere is meegenomen),
dan nóg hou ik netto zo'n 14Mbit over.

Als de Vigor dat dan 'kapt' op (vul in) ... ?? Mbit...

Bedankt voor de tip dat de Webstar geen modem-router is, maar alleen een modem.
Moet ik een softwarefirewall gebruiken. Wat een gepruts...

2) twee providers:

Situatie nu:
PC-1 : KPN-ADSL -> 2200E+ -> 546 (spoofing) - geen software-firewall
PC-2 : dito

Situatie dan (overgangsperiode)
PC-2 : KPN-ADSL -> 2200E+ -> 546 (spoofing) - ?? hoe nu met die software-firewall
Caiway

KPN-ADSL is PPPoA geloof ik en Caiway in dit geval PPPoE

Gaat niet werken denk ik... :?
zucht...

Overigens, na 13 jaar ADSL via KPN en qua service nooit problemen, zou het wel een switch zijn hoor... De reden is een klapperende 6Mbit, dat niet te verhelpen is.

grtn
==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:25
mrwul schreef op maandag 12 mei 2008 @ 08:27:
Dank voor de reacties.

Sorry mensen, ik heb jullie half geïnformeerd kom ik net achter...

Wat ik vergeten ben te zeggen is dat ik nu een KPN-ADSL abo heb en dat ik na een evt. switch naar Caiway, gedurende een overgangsperiode van zeg 2-3 maanden, het KPN wil aanhouden.

a) 2200E+ snelheid:
Een lange tijd geleden heb ik ook al eens iets gehoord over een maximale snelheid van de Vigor 2200+ maar kan er niets over terugvinden. Is daar wat meer over te zeggen?
Zoals ik hierboven al zei, dat is dus iets van 7Mbit. Caiway ultra werkt dus, maar niet op max snelheid
Punt is dat ik zeer serieus overweeg over te stappen naar een Caiway Ultra abo (24mbit).
Caiway stelt dat in 'mijn' regio het netwerk er goed bij ligt, er relatief weinig abonees zijn,
dat men geen klachten krijgt v.w.b. snelheid en dat men goede resultaten verwacht.
Ik ga toch maar uit van een verlies van minimaal 30-40%..(al het mindere is meegenomen),
dan nóg hou ik netto zo'n 14Mbit over.

Als de Vigor dat dan 'kapt' op (vul in) ... ?? Mbit...

Hoezo gepruts? een losse modem + router (bv caiway webstar + draytek) is identiek aan een adsl modem/router. Heeft niets met firewalls te maken, dat is een functionaliteit die per router afhankelijk is. Zoiezo zit er in vrijwel elke router al een basis-firewall.
2) twee providers:

Situatie nu:
PC-2 : dito

Situatie dan (overgangsperiode)
PC-2 : KPN-ADSL -> 2200E+ -> 546 (spoofing) - ?? hoe nu met die software-firewall
Caiway

KPN-ADSL is PPPoA geloof ik en Caiway in dit geval PPPoE

Gaat niet werken denk ik... :?
zucht...
Geen probleem.. Een KPN 546 in spoofing mode is gewoon een modemptje wat je WAN IP via DHCP uitdeelt, en dus netjes op de wanpoort van je 2200 komt. Caiway gebruikt dan PPPoE en ook dat kun je instellen. PPPoA is een protocol wat tussen de ADSL modem en de centrale gebabbeld wordt, op een (bv) ADSL lijn. PPPoE (Point-to-point-over-Ethernet) is, zoals de naam al zegt, over een ethernet (TCP/IP) link. Aangezien de 2200 alleen netwerkaansluitingen heeft KAN ie geen PPPoA doen. In jouw overgangssituatie blijft de modem dat gewoon netjes doen. (Daar staat immers ook je KPN username/pass in).
PPPoA is Point-to-Point-over-ATM. (ATM is deel tussen modem en DSLAM in centrale)

Kortom: Het zal in de door jouw geschetste situatie geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Voor de 'experts' hier is het misschien niet zo'n probleem... :-)
Helaas ben ik dat niet.

Maar ik zou niet weten hoe ik e.e.a. moet aansluiten om op PC2 zowel Caiway als ADSL te hebben.
Ik heb uiteindelijk maar 1 netwerkkaart en de Draytek heeft 1 WANpoort.
Vermoedelijk kan PC1 wel achter de Vigor blijven via ADSL-KPN, maar PC2 moet gewoon volledige over op Caiway.

=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

mrwul schreef op maandag 12 mei 2008 @ 08:27:
Waarom? Het built-in ding in XP voldoet.

Besides, je kan de Webstar ook via USB aansluiten op een machine.. daaraan gedacht? Dan is het natuurlijk maar op 1 machine bruikbaar en het is maar de vraag of-ie netjes het verkeer via Kabelfoon laat gaan als je ook je DSL-gateway nog ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:13
DJSmiley schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Zoals ik hierboven al zei, dat is dus iets van 7Mbit. Caiway ultra werkt dus, maar niet op max snelheid

[...]

Hoezo gepruts? een losse modem + router (bv caiway webstar + draytek) is identiek aan een adsl modem/router. Heeft niets met firewalls te maken, dat is een functionaliteit die per router afhankelijk is. Zoiezo zit er in vrijwel elke router al een basis-firewall.

[...]

Geen probleem.. Een KPN 546 in spoofing mode is gewoon een modemptje wat je WAN IP via DHCP uitdeelt, en dus netjes op de wanpoort van je 2200 komt. Caiway gebruikt dan PPPoE en ook dat kun je instellen. PPPoA is een protocol wat tussen de ADSL modem en de centrale gebabbeld wordt, op een (bv) ADSL lijn. PPPoE (Point-to-point-over-Ethernet) is, zoals de naam al zegt, over een ethernet (TCP/IP) link. Aangezien de 2200 alleen netwerkaansluitingen heeft KAN ie geen PPPoA doen. In jouw overgangssituatie blijft de modem dat gewoon netjes doen. (Daar staat immers ook je KPN username/pass in).
PPPoA is Point-to-Point-over-ATM. (ATM is deel tussen modem en DSLAM in centrale)

Kortom: Het zal in de door jouw geschetste situatie geen probleem zijn.
Ik heb een Draytek Vigor 2200VG en die haalt met de webstar modem gewoon 24 mbits/s hoor (Caiway Ultra), ik dacht dat de vigor 2200E dezelfde hardware had op het wireless gedeelte na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Yapser schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:10:
[...]

Waarom? Het built-in ding in XP voldoet.

Besides, je kan de Webstar ook via USB aansluiten op een machine.. daaraan gedacht? Dan is het natuurlijk maar op 1 machine bruikbaar en het is maar de vraag of-ie netjes het verkeer via Kabelfoon laat gaan als je ook je DSL-gateway nog ingesteld hebt.
Ik kan PC1 op KPN-ADSL laten staan, maar daar zit mijn wederhelft dus achter. Als ik in de overgangssituatie nog mailtjes wil afhandelen... dan wordt dat van die PC weer wat ingewikkelder
met 2x verschillende outlook etc.

Dus wilde ik dat ongemoeid laten maar op PC2 zowel ADSL en Caiway, maar dan wel achter een router. De router heeft 1 WAN (voor of ADSL of kabel). PC heeft uiteindelijk ook maar 1 netwerkkaart.

grtn
==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Ik heb een Draytek Vigor 2200VG en die haalt met de webstar modem gewoon 24 mbits/s hoor (Caiway Ultra), ik dacht dat de vigor 2200E dezelfde hardware had op het wireless gedeelte na.
Ah, dat stemt positief, ik heb het bij Draytek voor de zekerheid opgevraagd.

grtn

p.s.: Overigens... heb jij dergelijke snelheden met je Ultra-abo ?? Ik lees soms nogal
dramatische verhalen van mensen die soms maar misschien 10-20% overhouden van
het ultra-abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
mrwul schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:16:
[...]

Ah, dat stemt positief, ik heb het bij Draytek voor de zekerheid opgevraagd.

grtn

p.s.: Overigens... heb jij dergelijke snelheden met je Ultra-abo ?? Ik lees soms nogal
dramatische verhalen van mensen die soms maar misschien 10-20% overhouden van
het ultra-abonnement...
Ja ik haal met dat Ultra Abbo 24 mbit/s , getest via eweka newsgroepen , die bieden max snelheid 20 mbits/s en ik heb dus 2,75 MBytes/s staan als snelheid wanneer ik binaries ophaal.

Helaas heb ik geen alternatief qua snelheid voor Caiway, maar als ik het had zou ik per direkt vertrekken bij Caiway en wel hierom: slechte service, incompetente helpdesk, nep voordelige aanbiedingen, lees oplichterij, gratis snelheids verhogingen aanbieden (terwijl het gewoon geld kost , want de oude modems niet compatible etc etc lees de threads hierover maar eens terug op tweakers.Maar ok snelheid is nu wat het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
MeTheOne2008 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:58:
[...]

aan: MeTheOne2008
Ik vernam dat de 2200EPlus een max. heeft van rond de 12Mbit... :'( :'(

Dat is knap balen...!

grtn
==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
mrwul schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 07:34:
[...]

aan: MeTheOne2008
Ik vernam dat de 2200EPlus een max. heeft van rond de 12Mbit... :'( :'(

Dat is knap balen...!

grtn
==
je hebt toch niet toevallig rate control aan staan he ?

http://www.draytek.nl/sup...econtrol/ratecontrol.html

heb je op de officiele website van draytek gelezen dat hij niet snel genoeg is ???

ik kan het mij niet voorstellen alle lan poorten zouden 10/100 moeten zijn en de wan kant ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

MeTheOne2008 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:33:
ik kan het mij niet voorstellen alle lan poorten zouden 10/100 moeten zijn en de wan kant ook .
Dat wil nog niet zeggen dat de CPU ook echt zo'n load kan verwerken :X Die switch chip in de router zal vast wel fijn 100mbit rondpompen, LAN -> WAN is een ander verhaal.
Pagina: 1