Toon posts:

ZyXEL Modem + Belkin Wireless Router (Port forwarding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk eens tijd om het portforwarden uit te vogelen. Had voorheen een planet abbo en een linksys wireless router en hoefde alleen maar op mijn modem de porten te forwarden.

Maar nu het nieuwe verhaal, Telfort inet met een ZyXEK p-2602r-d1a in combi met een Belkin wireless router. Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd naar mijn mening en zelfs zojuist op beiden (modem en router) de firewall uitgezet en krijg via de portcheck te zien dat nog steeds de porten niet bereikbaar zijn!

Dat laatste vind ik helemaal vreemd, iemand enig idee wat hier speelt of ben ik te beknopt daarvoor?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Je Telfort modem is standaard al een router, dat wil zeggen dat je elk poortje 2x door zou moeten mappen. Niet de meest handige manier.

2 oplossingen:
- zet de Zyxel in bridge mode zodat de Belkin je externe IP krijgt
- zet de DHCP in de Belkin uit, zet het IP in de range van de Zyxel, sluit de Zyxel aan op een LAN poortje ipv. de WAN en de belkin blijft een switch/access point, terwijl de Zyxel routeert. Hoe dit moet kan je elders vinden hier, dit is al heel vaak gevraagd.

[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 11-05-2008 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste heb ik niet geprobeerd, de eerste optie wel, maar dan heb ik geen internet. Vind het nog steeds uber-strange dat als ik op beide aparaten de firewalls open gooi ook geen porten open staan..

Edit: Heb inmiddels de 2e optie ook geprobeerd met nog steeds het resultaat dat de porten volledig dicht zitten :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ARGH, zit nu alweer een aantal uren te kloten en gewoon 0,0 resultaat. Wat ik al zei, vooral allebei de firewalls open geeft geen resultaat, uiterst vreemd toch, of zijn er meer die dit hebben meegemaakt?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Je moet jouw Zyxel UIT de bridge mode zetten als die er in stond. Daarna geef je de belkin een IP dat niet gebruikt wordt. In jouw situatie ga ik uit van ZyXel = 192.168.1.1. Dan geef je dus bijvoorbeeld jouw belkin 192.196.1.2. Daarna zet je DHCP uit op jouw Belkin en plug je de kabel die in de WAN ingang zit in een LAN ingang. Alshet goed is heb je nu de belkin als accesspoint ingesteld.

Welke poort wil je trouwens openen. Het kan ook dat je provider 80 en 21 en dat soort poorten blokkeert.

Verwijderd

Wat BlackWhizz ook zegt hierboven is helemaal correct.

Het is niet aan te raden aan om een 2e (NAT)router te gebruiken, het kan wel maar dit is
niet de mooiste oplossing. De reden hiervoor is, dat het vaak fout gaat, bij het gebruik van
multi-media internetprogramma's.

Stappenplan

Stap 1. Sluit de pc rechsreeks aan op de 2e router

Stap 2. Schakel de DHCP uit van de 2e router

Stap 3. Sluit vervolgens een korte netwerkkabel aan tussen de ZyXEL modem
naar Poortje 1
van de 2e router(dus niet op de WAN of Internet poort).

Stap 4. Sluit eerst uw computer rechtreeks aan op poortje 2 en herstart uw
computer en controleer daarna uw verbinding.

Let op: de 2e router mag niet hetzelfde ip adres hebben als de ZyXEL Modem
(gebruik bijvoorbeeld 192.168.1.2 zoals BlackWhizz ook al vermlend hierboven)

Voor poort instellen kijk op:
Stap 1. NAT
http://www.zyxelsupport.n...nnieuw#poortenvoorbeelden
Stap 2. Firewall
http://www.zyxelsupport.nl/z156.php?firewall=webserver#fw

Ik vermoed dat je geen KPN lijn hebt ofwel PPPoA verbinding dan zou het openzetten van poort 21 en 80 wel moeten werken. Controleer wel vanaf een andere aansluiting of zet "ip nat loopback on" aan via de CLI.
Zie. http://www.zyxelsupport.n...rewall=webserver#loopback (telnet wel eerst activeren via de webconfigurator bij Remote MGMT)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Telfort (KPN ADSL dus) verbinding, en ga de opties even proberen. Gaat niet zo zeer om de poorten 21 of 80, gaat om poorten die ik zelf wil open zetten, gewoon een willekeurige. Maar kan niemand me uitleggen waarom nog steeds alles gesloten is wanneer ik op beide apparaten de firewall uitschakel?

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik jullie danken? De de portforwarding werkt nu zoals het hoort, MAAR ik zie nu wel de hele tijd in de taakbalk "Netwerkadres verkrijgen". Dit terwijl ik gewoon internet heb, en ook via de ipconfig een vast ip adres.

Niet heel erg dus, maar wel irritant. Iemand daar dan enig idee voor? :)

Edit: Ik moet meer editten :)

Start, Run/Uitvoeren, "cmd" [enter]
"ipconfig /renew" [enter]

Dit hielp, nu even rebooten en kijken of de problemen vamos zijn!

Edit2:

Reboot en zit weer met hetzelfde probleem, blijf netwerkadres verkrijgen, terwijl ik die wel heb en ik ook gewoon internet heb.Waarschijnlijk als ik de voorgaande stap herhaal is het probleem voorbij, maar het moet niet zo zijn dat ik dat iedere keer moet doen.

What to do?

Edit3:

Na aantal keren reboot blijkt de poort toch weer niet open te staan, ARGH!

WEER TERUG BIJ AF!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 23:46 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
FF een checklistje maken
Jouw belkin staat ingesteld als accesspoint?
Belkin heeft een ander IP als de ZyXEL?
Belkin heeft DHCP uit?
Het kabeltje dat normaal in de internet ingang zit op de Belkin zit nu in de LAN ingang?
Heb je de configuratie wel opgeslagen op de Belkin?
De ZyXEL staat niet in bridged mode?

Als alles ja is dan is het goed. Dan kan je verder gaan met het volgende
- Geef jouw PC een dynamisch IP
- Doe daarna als er netwerk is in een CMD ipconfig /all en voeg de instellingen toe aan jouw netwerkadapter zodat je weer een vast IP krijgt.
- Doe daarna in een CMD ipconfig /flushdns
- Forward je poorten nogmaals opnieuw (Forward wel naar jouw ip van jouw pc)
- Sla de configuratie op op jouw ZyXEL..

Verwijderd

Topicstarter
GROM

Ik heb alle beschrijvingen en hulp nu al 28 keer geprobeerd en toch blijven de porten potdicht! Enige wat ik nog niet heb gedaan (want dit lukte me niet) is Telnet. Wanneer ik via de prompt in type: telnet 192.168.1.1 krijg ik:

"Kan geen verbinding met de host maken, op 23: De verbinding is mislukt"

De stand van zaken:

Zyxel modem = 192.168.1.1
Belkin wireless router = 192.168.1.2
Static ip van het apparaat waar ik nu achter zit is 192.168.1.33

Zyxel staat gewoon op routing en op de belkin is de DHCP uitgeschakeld. Ik heb gewoon internet en heb het wan kabeltje van de Zyxel op Lan poortje 1 van de Belkin aangesloten.

Ik kan portenforwarden en firewall rules maken tot ik een ons weeg maar nog steeds geen poort open. Heeft dit te maken met de loopback verhaal van telnet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of zeggen jullie gewoon "Peet zoek het uit met je porten en hang je Belkin aan de wilgen en bestel bij Telfort een Wireless Zyxel modem"?

Kost wel 70 eurie maja..

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Schoppen binnen 24 uur is niet toegestaan.

EN het werkte ... Toen heb je een Ipconfig /renew gedaan en toen werkte het niet ?

Dat lijkt me logisch als jij een nieuw ip aanvraagt aan je router?

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:23:
Schoppen binnen 24 uur is niet toegestaan.

EN het werkte ... Toen heb je een Ipconfig /renew gedaan en toen werkte het niet ?

Dat lijkt me logisch als jij een nieuw ip aanvraagt aan je router?
Dacht dat het niet veel zou helpen maar heb inmiddels de laptop ipv .33 nu .3 gegeven. Enige voordeel wat ik nu heb is dat ik Telnet kon benaderen en de loopback op On kon zetten. Resultaat, nog steeds het feit dat de poorten niet open staan.

Wanneer ik overigens een poortcheck doe op een poort welke ik open heb gezet staat hij wel eventjes te kauwen (5 sec.) als ik dit bij een andere poort doe welke ik niet geforward heb geeft hij direct aan dat hij dicht is.

P.s. ik gaf de reactie niet om te schoppen maar omdat het een losstaande vraag was, maar zal het niet meer doen hoor..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 19:17 ]

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik zit met een zelfde soort probleem. Ik heb ook een Zyxel modem, maar een SMC router. Deze SMC router heb ik DHCP uitgeschakeld en de kabels gewoon in de LAN poorten gedaan. LAN 1 = internet kabel vanaf modem. LAN 2 = PC. LAN 3 = Xbox 360.

Ik heb nu wel internet maar ik krijg met geen mogelijkheid een poort open.

Zou dit kunnen omdat mijn router met het volgende adres werkt? 192.168.2.xxx

En de modem hierin een adres heeft 192.168.1.xxx

Maar als ik in de SMC router het adres wil veranderen in 192.168.1.xxx, dan krijg ik een foutmelding dat mijn internet dat ip al gebruikt.
Pagina: 1