[XP] Installatie starten vanaf BOOTP / Linux?

Pagina: 1
Acties:

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56
Hoi

Eerst even een uitleg van de situatie: ik heb voor m'n vriendin een oude laptop opzij gezet (ThinkPad T22, Piii 933Mhz / 768mb geheugen)
Nu heb ik hier nog Ubuntu op staan, maar wegens studie/compatibiliteit is het langzaamaan makkelijker om WinXP te installeren

Het probleem: de ingebouwde CD/DVD speler functioneert slecht / niet meer. Tijdens het opstarten, en tijdens normaal gebruik probeert hij te lezen, begint te hangen, en skipt vervolgens de CD. Dit heb ik bij zowel de gebrande Ubuntu als originele WinXP CD.
Ik zal dus een installatie OF vanuit Ubuntu, OF via BOOTP/TFTP danwel PXEBoot moeten starten

Nu heb ik een Windows Vista laptop die als host kan dienen.
Ik heb reeds geprobeerd met haneWIN DHCP server eea wat betreft een BOOTP/TFTP boot te regelen, maar dat lijkt momenteel mis te lopen vanwege mijn BT Home Hub (vergelijkbaar met een Livebox). Hierop kan ik zijn eigen DHCP niet uitschakelen, waardoor hij dus - vermoed ik - de verkeerde DHCP server pakt en geen boot file ontvangt

Heeft iemand ervaring hiermee / tips?

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 11-05-2008 14:08 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou het dan gewoon even zonder internetverbinding doen, oftewel de Home Hub even uitzetten.
Tenzij je én geen crosscable én geen switch in huis hebt liggen natuurlijk :)

Werkt een als floppy geformatteerde USB stick ook niet? Want dan zou je nog een klassieke netwerk installatie kunnen doen (winnt.exe aanroepen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
alt-92 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:14:
Ik zou het dan gewoon even zonder internetverbinding doen, oftewel de Home Hub even uitzetten.

Werkt een als floppy geformatteerde USB stick ook niet? Want dan zou je nog een klassieke netwerk installatie kunnen doen (winnt.exe aanroepen).
vergeet niet je partitie dan FAT32 te maken ;)

Verder:
Zoek eens op Microsoft RIS, of Norton Ghost.
Daarmee kan je een image over het netwerk versturen.
Als je denkt ik heb geen image, pak een oude andere p3 installeer die en google even op "Administrator heaven hal.dll" (<- truukje om je image op een andere pc te laten werken)

Succes!

Even niets...

• r0b
alt-92 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:14:

Die heb ik inderdaad niet. :+

Volgens m'n bootscreen en thinkwiki ondersteund de laptop ook geen USB HDD/FDD boot :/

Mochten er nog briljante ideen komen: laat maar horen, anders fiets ik even de stad in om een cross-cable te halen :)
(Heb wel straight, maarja..)

Voor de duidelijkheid:
Ik heb:
- 1x PCMCIA 802.11b/g card
- 1x Straight UTP CAT5
- 1x BT Home Hub (5 port 10/100mbit switch incl)
- 1x ThinkPad T22 met CD, PXE, BOOTP/TFTP, FDD en HDD boot. OS: Ubuntu
- 1x Sony Vaio VGN-NR11S/S als host, OS: Vista

Hiernaast heb ik dan ook niks anders. (recentelijk verhuisd) :P

[ Voor 17% gewijzigd door r0b op 11-05-2008 14:27 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Kopier gewoon de hele i386 map van de cd (ja, dan download je die maar even ;)) en start de installatie vanuit dos, die je wel vanuit linux kunt installeren.

Homey — Critics are those without skills to create.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

r0b schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:24:
Die heb ik inderdaad niet. :+
Bummer :P
Volgens m'n bootscreen en thinkwiki ondersteund de laptop ook geen USB HDD/FDD boot :/
De mijne officieel ook niet, maar ik heb gelukkig zo'n Pendrive USB ding die ook echt een floppydrive emuleert - zelfs als er geen usb boot in de BIOS wordt gesupport.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

Tazzios

..

geen andere laptop in de buurt?
die cdrom spelers zijn aardig universeel. even omwisselen voor de installatie. Meestal met 1 schroefje vast.

• r0b
Tazzios schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:31:
geen andere laptop in de buurt?
die cdrom spelers zijn aardig universeel. even omwisselen voor de installatie. Meestal met 1 schroefje vast.
Been there, done that, is sinds het 1980 tijdperk van die T22 toch wel eea aan veranderd. :P
WeeJeWel schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:26:
Kopier gewoon de hele i386 map van de cd (ja, dan download je die maar even ;)) en start de installatie vanuit dos, die je wel vanuit linux kunt installeren.
Met dosemu neem ik aan? Daar zal ik eens naar kijken :)

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Niet met dosemu, maar gewoon een partitie aanmaken, daar de boot flags en DOS op zetten en je pc opnieuw opstarten.

Homey — Critics are those without skills to create.

Pagina: 1