[HDD] Vreemd probleem met partities

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Zit al sinds gistermiddag met een groot probleem.

Wat is er gebeurt. Was gisteren Service Pack 3 aan het installeren. Tijdens de installatie was ik met Partition Magic aan het kijken of het mogelijk was om m'n primary partitie te resizen. Maar tijdens het opstarten gaf Partition Magic een vage melding over m'n partitie en of hij dit moest oplossen. Zonder na te denken 2x op OK gedrukt en na install van SP3 gereboot.

Vervolgens start Windows niet meer op, deze blijft nu continue bij het laadscherm laden. Safemode laad ie een aantal bestanden en dan blijft ie ook hangen na een tijdje. En als ik de HD met een IDE -> USB convertor uitlees dan kan ie geen partitities benaderen.

Wat heb ik geprobeerd?

- Partition Magic bootcd; Blijft hangen
- Paragon bootcd; Zwart scherm
- HDD recovery cd; Zwart scherm
- Partition Table doctor; Geeft de volgende melding tijdens booten en stopt dan:

BIOS reported 0 sectors/track, assuing 63!
Error reading partition table drive 02sector 0 Bios reported 0 sector/ track assuming 63!
Error reading partition table drive 02sector 0 Found more then 30 extended partitions, terminated!

Wat zou dit kunnen betekenen en bestaan hier tools voor om dit te fixen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mesh op 11-05-2008 13:58 ]

Signature?

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-02 13:47

buggienuk

lekker buggie

Je data is waarschijnlijk nog intact maar je pc weet niet waar de partities beginnen en eindigen. Je zou dit eens kunnen proberen;
quote: OH FAQ
Plotseling lege schijven/partities: je zou eerst kunnen proberen om de MBR (Master Boot Record) te herstellen. Met een beschadigde MBR kan een schijf zich als leeg voordoen. Oplossing voor 9X/Me: start op met de setupfloppy en voer de commando fdisk /mbr in. Oplossing voor NT/2K/XP: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixmbr commando in. Bij een kapotte bootmenu in NT/2K/XP waardoor je Windows niet meer kunt opstarten: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixboot commando in. Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). Datzelfde doe je bij FAT32 met Scandisk. Mocht dat allemaal op niks uitlopen, dan zou je Testdisk kunnen proberen. Als dit tooltje de partities terugvindt, dan hoef je enkel op "save" te drukken en rebooten. Met MBRWork en ptedit (zit in het PartitionMagic pakket) kun je de partitie-instellingen handmatig aanpassen en dat kan handig zijn wanneer de datarecoverytooltjes niks met de partitie kunnen doen.
Als het nog steeds niet lukt kan je proberen om met enkele data recovery-programma's de data nog terug te krijgen, je kan bijvoorbeeld GetDataBack gebruiken. Als het goed is staan er nog wat andere data-recovery programma's in de OM FAQ.

[ Voor 2% gewijzigd door buggienuk op 12-05-2008 22:38 . Reden: typo's enzo ]

Ook bekend op XBL als buggienuk

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Probleem leek verholpen na het gebruik van Partion Table Doctor. Deze heeft de partition table hersteld, waarna ik weer kon inloggen in Windows.

Echter was mn HD hierna erg traag en rumoerig (je hoorde em vaker en langer zoeken). Na contact te hebben gehad met Hitachi (gaat om 7K100 Travelstar) werd geadviseerd om de Erase Disc utility in hun Fitness Drive Test tool te gebruiken.

Echter blijf ik hierna nog steeds een vreemde melding krijgen in Partition Table Doctor:

- Illegal partition table - drive 00 sector 0

Na wat gegoogle kwam ik dit tegen:

Talloze eBay en Hotmail accounts gehackt

Hier staat in de eerste en laatste post een melding over een Rootkit. Zou dit het kunenn zijn of is er iets anders aan de hand met mijn HD?

[ Voor 5% gewijzigd door Mesh op 13-06-2008 11:17 ]

Signature?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Ik zou gewoon alle partities eraf gooien, en zorgen dat je een windows cd maakt waar sp3 er al bij ingestopt zit (met nlite maken bijvoorbeeld). Dan ben je in een keer van alle zooi af.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
elmertje schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:28:
Ik zou gewoon alle partities eraf gooien, en zorgen dat je een windows cd maakt waar sp3 er al bij ingestopt zit (met nlite maken bijvoorbeeld). Dan ben je in een keer van alle zooi af.
Helaas, heb ik al reeds geprobeerd (Windows XP + SP3 slipstreamed), maar de fouten blijven.

Signature?