Toon posts:

onverklaarbaare probleempjes ofzo

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een probleem met mijn computer, ik denk dat het aan de hardware ligt maar kan ook software probleem zijn, sinds ik mijn nieuwe 8800gts heb geinstalleerd heb ik niks dan probleemen gehad, eerst liep de pc om de zoveel tijd willekeurig vast en moest ik hem resetten, na het isntalleeren van SP1 en een bios update was dat probleem ook opgelost. Ik heb er toen nog ff een nieuwe harde schijf eneen dvd brandertje in gestopt.Een poostje een poostje later had ik weer kuuren, mijn pc hapert als de neet. Dat haperen is ook heel afwisselend. de ene dag happert hij gewoon om de 2 minuuten ff 10 seconden lang. de andere keer doet hij het weer vloeiend. ik heb ondertussen alweer mijn oude x850xt geinstalleerd (8800gts drivers wel goed verwijderd hoor) maar het probleem blijft. Als ik bijvoorbeeld gta SA speel, (focking oldskool) hapert hij ook niet bij explosies ofzo, maar als ik gewoon over de weg rijd kom ik praktisch neit vooruit. Dit probleem heb ik eigenlijk in alle spellen en ook in vista zelf als ik bijv aant internetten ben, of film aan het kijken. het geluid blijft het wel doen en dan als het spel weer verder gaat springt het geliuid terug naar waar het was toen hij ging haperen. Het is mij ook opgevallen dat mijn cpu gebruik heel afwisselend is. Als hij gewoon in rust staat heb ik al allemaal pieken en dallen tussen de 0% en 100% gebruik |:(

iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

dit is mijn systeem btw:
Windows vista ultimate edition
coolermaster realpower 450W
x850xt (xfx8800gts 320)
msi k8n neo4 platinum
amd 3500+
1gb ram

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je cpu continu spikes heeft naar de 100% dan is er een proces dat op de achtergrond waarschijnlijk resources staat te slurpen.

Check eerst eens op virussen, spyware, malware en dat soort dingen. En een schone install kan ook geen kwaad lijkt me.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:24:
Als je cpu continu spikes heeft naar de 100% dan is er een proces dat op de achtergrond waarschijnlijk resources staat te slurpen.

Check eerst eens op virussen, spyware, malware en dat soort dingen. En een schone install kan ook geen kwaad lijkt me.
hoeveel harde schijven heb je ?

probeer eens een betere voeding :P

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:01
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:30:
[...]

probeer eens een betere voeding :P
Ik zat er in eerste instantie ook met m'n gedachten bij (de voeding) totdat ik zag dat he een coolermaster 450w is, die trekt dit makkelijk (indien geen 8 hd's idd.)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
3 hdtjes 2 van 80gb en 1 van 500gb. Volgens het vermogen metertje die bij me voeding kwam zit ik steeds rond de 100-200watt. ik zal nog eens ff naar spyware etc.. checken maar denk neit dat daar echt het probleem ligt aangezien die volgensmij niet echt van die pieken veroorzaken. en ook betwijfel ik of echt programmas zijn die mijn cpu gebruik opslurpen. heb vista dr nog maar n paar weken op en de problemen kwamen echt pas nadat ik met de hardware bezig was geweest. k zal binnekort ook ff een schone install proberen als ik er tijd voor heb. De hardware temperaturen zijn volgensmij ook redelijk normaal. Moederbord en cpu zitten op het moment allemaal rond de 35 graden. en mijn x850xt zit rond de 46. (mijn 8800gts zat trouwens rondde 65 maar dat is volgensmij normaal voor die kaart, en het probleem is er ook als die kaart dr neit in zit) mijn primaire harde schijf is 40 graden atm, secundaire is 38 en de nieuwe 500 is 34 graden.

oh dit is plaatje van mijn cpu pieken: Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/3007/cpugebruikloelty2.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 15:38 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:15

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijk even bij het tabje Processen. En sorteer de kolom CPU. Zo staat bovenaan het proces dat de meeste resources verbruikt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Aangezien dit zo te zien niets te maken heeft met overklokken, en je TS ook nog eens niet te lezen is doordat er geen interpunctie is gebruikt doe ik dit topic op slot.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.