Toon posts:

goedkoop game systeem...?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer een goedkoop gamesysteem te maken en ik zit met n paar vraagjes.

Asus M2N-VM DVI AM2 2000HT
AMD Athlon64 X2 Dual Core 4600+ AM2 2.4GHz
3 GB 800 Mhz intern geheugen (Kingston)
250 GB harde schijf 16 mb cache
Dual layer DVD brander. (LG)
MSI GeForce NX 8600 GT 512MB grafische kaart

Ik zit dan nu met het probleem dat ik nergens een eenduidend antwoord kan vinden op de vraag
of deze processor snel genoeg is voor spellen met een 3.2 GHz systeemeisen.

Dus de vraag is wat het (AMD, of intel) dual core equivalent is van een 3.2 GHz processor?

Ik vraag me ook af of met deze configuratie, nieuwe spellen redelijk te spelen zijn (spellen zoals crysis, Assasin´s Creed, rainbowsix vegas 2 en call of duty 4.)
Volgens mij voldoet de pc dan wel aan de systeem eisen (als 2.4 ghz dual core ongeveer gelijk ° is aan een 3.2 enkel core)
De spellen hoeven echt niet op de beste kwaliteit maar of het er een er redelijk uitziet en soepel loopt. (medium instellingen ofzo)
Anders neem ik denk ik de (xfx) 9600GT 512 mb. Als ie get daar dan wel zeker goed bij doet.

Voor de rest lees ik heel veel dat intel beter is voor spellen.
Is deze configuratie dan een beter id?

Asus P5GC-VM PRO s775 Intel 1333 mATX C2D
ntel Core2 Duo E4600 2,4GHz s775 800MHz
3 GB Kingston Ddr2 1Gb 800
250 GB harde schijf 16 mb cache
Dual layer DVD brander. (LG)
MSI GeForce NX 8600 GT 512MB grafische kaart

(Ik hoop dat dit ´n geoorloofd forum is)
Als er dan toch forums zijn met antwoorden die ik nie gevonden hebt ga ik er graag kijken.

Voor de rest wil ik jullie bedanken voor alle informatie die ik al op de forums heb kunnen vinden.

Mvg.
Yoko

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 13:19 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 21:53
CSL Beleid, dit gaat op slot ben ik bang.
Lees gewoon benchmarks en reviews (Google is je vriend, don't be evil!)

Verwijderd

Topicstarter
Oke jammer, mag k mss nog wel snel om n link vragen, heb al best lopen zoeken op google, maar over t equivalent van een 3.2 Ghz cpu vind k allemala tegenstrijdige dingen

naja iig bedand

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
Video: The Megahertz Myth
Oud filmpje, maar nog prima van toepassing. In het kort komt het erop neer dat pure MHz/GHz geen goede indicatie meer is van snelheid. Tegenwoordig kun je beter benchmarks bekijken om te kijken welke sneller is. Je kan er dan ook met de duvel om wedden dat een degelijke C2D van pakweg 2GHz die 3.2GHz P4 wel dik verslaat. Kijk ook eens op TomsHardware (kies een categorie en klik onderaan op 'View all products').

Verder zou ik er 4GB ingooien en een 64bits OS nemen. Extra GB kost niet veel en dan draai je iig dual channel (als die 3GB geen 2x1GB + 2x512MB is).
Als het kan een 2de, zelfde, HDD erbij doen voor RAID-0. Dat ga je zeker merken.
En die 8600GT is de snelste niet. Kijk eens naar de 9600GT.

Verder is dit een boodschappenlijstje, wat eik niet mag. Zie Wat is er nu anders in CSL?.
Post dan altijd toch maar iets nuttigs voor de TS, anders is het zo overbodig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bitage op 11-05-2008 13:35 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-vragen of zgn. boodschappenlijstjes zijn niet toegestaan op GoT :o. Zie daarvoor het CSL Beleid waarin ook een link naar een howto staat die jou hulp kan bieden :). Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van specificaties, benchmarks en reviews doorlezen waarna je alle in's en out's van de hardware kent.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.