9800 GX2 werkt niet, andere videokaart wel

Pagina: 1
Acties:

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 23:44
Eindelijk een nieuwe pc gekocht, alles aangesloten, ook in alle rust de onderdeeltjes uitgezocht, doet de videokaart het niet. Als eerst mijn specs:

Gigabyte GA-EX38-DS4 rev1.1
Intel C2D E8400
4GB OCZ ram
Club3D 9800GX2
Corsair HX620W voeding
Verder doet er niet toe

Ten eerste ben ik er zeker van dat de voeding het probleem niet kan zijn. Zowel de 8 als de 6 pin voedingconnectoren zijn aangesloten en de voeding móet gewoon genoeg power kunnen leveren. Op de videokaart branden beide groengele lampjes, wat er volgens mij op duidt dat de connectoren goed aangesloten zijn, ik zie op de videokaart dus alleen maar groene lampjes branden. Wel valt me op dat de videokaart meteen tijdens het opstarten gaat blazen en dat er piepjes uit de pc komen (één lang, twee kort, dus videokaart probleem.klik voor geluidsfragment) De ventilatoren gaan ook niet minder draaien, ze blijven op 100% en er komt geen beeld tevoorschijn.

Mijn oude videokaart werkt verder perfect in dit systeem (1950XT) en ik heb meteen de Bios van het moederbord geupdate, dus daar kan ik verder ook niets meer aan doen. Nu mijn vraag; doe ik iets fout, is er een oplossing voor dit probleem, of is de kaart doa?

Verwijderd

Als je gewoon de PCI-e connectors goed hebt aangesloten en hij blijft het niet doen dan is die waarschijnlijk dus DOA. Als je een andere PC hebt zou ik hem daar nog even in testen. :)

• T-mo-T
Ook op een ander moederbord geprobeert, daar werkt hij dus ook niet. Daar kan ik dus wel uit concluderen dat videokaart dood is. :(

Verwijderd

1long 2short: Monitor or graphics card error.
Heb je de f3 bios versie eropstaan?

• T-mo-T
Ja, F3 bios staat er ook op. :)

Verwijderd

T-mo-T schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:42:
Ja, F3 bios staat er ook op. :)
Als de pc opnieuw bios geluidjes maakt (1lang 2 korten) zonder je monitor aangesloten is het je videokaart die kapot is.

• T-mo-T
Daar was ik al bang voor ja. ;( Ik heb in ieder geval RMA aangevraagd, hoop dat dat zo snel mogelijk geregeld gaat worden.

Bedankt voor jullie hulp! :)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 09:48

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

misschien compleet verkeerd , maar :

Wat voor pci-e versie heeft je mobo, en welke versie is je kaartje ?
pci-e 2.0 dus en compleet irrelevant :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-05-2008 10:22 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-03 16:16
Ik heb een E8200, Asus P5E, 4gb OCZ en ook een HX620W. Mijn 9800GX2 doet het goed, maar de eerste keer dat ik de pc startte na alles in elkaar te zetten had ik mijn monitor op de verkeerde connector aangesloten. Wees er zeker van dat je monitor op de DVI poort naast de HDMI zit. Er staat ook een '1' naast op het bracket.

Verwijderd

Xeanor schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:28:
Ik heb een E8200, Asus P5E, 4gb OCZ en ook een HX620W. Mijn 9800GX2 doet het goed, maar de eerste keer dat ik de pc startte na alles in elkaar te zetten had ik mijn monitor op de verkeerde connector aangesloten. Wees er zeker van dat je monitor op de DVI poort naast de HDMI zit. Er staat ook een '1' naast op het bracket.
Als je hem op de verkeerde DVI aansluiting aansluit krijg te gewoon geen beeld. En zou je geen piepjes moeten horen die duiden op kapotte grafische kaart, die de TS wel krijgt. ;)

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-03 16:16
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:34:
[...]

Als je hem op de verkeerde DVI aansluiting aansluit krijg te gewoon geen beeld. En zou je geen piepjes moeten horen die duiden op kapotte grafische kaart, die de TS wel krijgt. ;)
Mijn pc bleef ook op max fanspeed draaien enzo, en piepjes heb ik niet gehoord omdat mijn kast of mobo geen speaker heeft. :P

Ik moest hem uitzetten met de voedingknop en heb toen de dvi-kabel op de andere poort aangesloten, toen werkte het opeens.

• T-mo-T
Ik heb ook andere dvi-poort gedaan en zelfs nog een ander pci-e slot geprobeert. Mocht allemaal niet helpen. Kaart is vandaag rma gestuurd. :)

• T-mo-T
*kick

Ondertussen nieuwe Club3D 9800GX2 binnen en deze doet het perfect!

Dank voor jullie hulp! :)
Pagina: 1