Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Ik ben sinds 1 dag overgestapt van XP naar Vista en wil nu graag diverse fysieke mappen op verschillende harde schijven in mijn netwerk samenvoegen tot één virtuele map. Zo kan ik al mijn muziek en films op één plek zien i.p.v. dat ik in diverse mappen moet gaan zoeken. Indien een netwerk-pc uit staat dan moet de virtuele map nog steeds beschikbaar zijn. Bij voorkeur zou ik dan de data die op dat moment niet beschikbaar is wel zien, maar b.v. uitgegrijsd (niet beschikbaar).

Vista heeft wel mogelijkheden om virtuele mappen te maken, maar het bovenstaande is me niet gelukt na uitgebreid uitproberen. Ik vermoed dat er veel meer tweakers bovenstaande wens ook hebben. Wie heeft het al uitgedokterd en kan mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Junctions werken alleen op filesystem nivo, en niet over een netwerk - hetzelfde geldt voor een Vista Softlink.

Je hebt het over een netwerk, welke besturingssystemen heb je nog meer in huis liggen?
Als je ergens een Windows 2003 installatie hebt lopen zou je eventueel naar een (standalone) DFS root kunnen kijken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4gkFFTKNgiO3VVABHInehm0r/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WYpstqPnGOBmpGoGrIx9MhPr/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 11-05-2008 12:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
alt-92 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:00:
Je hebt het over een netwerk, welke besturingssystemen heb je nog meer in huis liggen?
Als je ergens een Windows 2003 installatie hebt lopen zou je eventueel naar een (standalone) DFS root kunnen kijken.
Ik heb XP en Vista, beide 32-bit. Ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om nu weer over te stappen op Windows Server 2003. Afgezien van het vele werk van het overstappen heb ik in twee pc's geluidskaarten (ESI Juli@ en M-audio Revolution 7.1) zitten die geen support hebben voor Windows Server 2003. Kortom, Windows Server 2003 is geen optie. Ik ben op zoek naar een oplossing voor Vista. Wel bedankt voor het meedenken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
-Moondust- schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:11:
[...]

Ik heb XP en Vista, beide 32-bit. Ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om nu weer over te stappen op Windows Server 2003.
Oh, maar dat was de suggestie ook niet hoor :)
Alleen was het 'makkelijk' geweest omdat DFS daar een standaard fileserver onderdeel is.
Je kan een XP/Vista machine alleen als DFS client of als DFS link target gebruiken, dus dan valt dat in jouw geval af.

Wat je dan nog aan opties overhoudt zijn shortcuts, of softlinks.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb gezien dat de vraag vaker wordt gesteld. Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen mogelijkheid is omeen dergelijke virtuele map te maken waarin meerdere fysieke locaties zijn opgenomen. Kan toch niet zo moeilijk zijn zou je zeggen?

Overigens kom ik met de Search folders functie van Vista best een eind door op extensies of delen van de bestandsnaam te zoeken, maar er komt altijd troep tussen. Zo wil ik alleen de mappen met bepaalde eigenschappen zien en geen bestandsnamen. Ik weet echter niet hoe ik dat Vista kan duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
-Moondust- schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:42:
Ik heb gezien dat de vraag vaker wordt gesteld. Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen mogelijkheid is om een dergelijke virtuele map te maken waarin meerdere fysieke locaties zijn opgenomen. Kan toch niet zo moeilijk zijn zou je zeggen?
Zolang je op dezelfde machine zit is het inderdaad ook niet zo'n probleem om folders naar één algemene folderstructuur te linken.

Het wordt lastiger wanneer je het over netwerkshares en -links hebt waarbij je met meerdere besturingssystemen werkt omdat softlinks onder Vista anders werken dan junctions onder XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
alt-92 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:52:
[...]

Zolang je op dezelfde machine zit is het inderdaad ook niet zo'n probleem om folders naar één algemene folderstructuur te linken.

Het wordt lastiger wanneer je het over netwerkshares en -links hebt waarbij je met meerdere besturingssystemen werkt omdat softlinks onder Vista anders werken dan junctions onder XP.
Alle pc's op het netwerk hebben Vista. Maakt het dat gemakkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Junctions werken alleen op filesystem nivo, en niet over een netwerk - hetzelfde geldt voor een Vista Softlink.
Kan het ook niet op NFS? Voor NFS zijn er plug-ins voor Windows toch, in de unix-tools pack voor Windows bv?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:28:
[...]

Kan het ook niet op NFS? Voor NFS zijn er plug-ins voor Windows toch, in de unix-tools pack voor Windows bv?
Kan je aangeven wat ik concreet kan proberen?
Pagina: 1