Toon posts:

[Aspire 7720Z] Touchpad uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben nu ongeveer een half jaar in het bezit van een Acer Aspire 7720Z, opzich voor het gene voor wat ik doe een prima laptopje, buiten het feit dat ik verplicht moest overstappen van XP naar Vista heeft de 7720Z nog een vervelende kwaal, wat ook bekend is van dit model.

Het begon eigenlijk een half jaar geleden, wanneer ik een bericht typte (in welk programma dan ook)...versprong de cursor ineens ergens anders heen, soms ook in het midden van m'n bericht waardoor het berichtje niet meer te begrijpen was.

Na een half jaar ben ik eindelijk erachter waardoor dit komt, wanneer ik een berichtje typ kom ik waarschijnlijk op een of andere manier te vlak langs de touchpad waardoor een klein tikje (of volgensmij niet eens) al genoeg is om de positie van de cursor te veranderen.

Ik heb hiervoor 2 andere laptop's gehad, en ook op m'n werk werk ik regelmatig met laptop's en zoiets is mij nooit overkomen, dus aan m'n 'typwijze' lig het niet.

Anyway, aangezien ik sowieso geen voorstander ben van een touchpad heb ik eigenlijk altijd een muis bij me, die altijd is aangesloten op de laptop, dat maakt de touchpad overbodig.

Mn vraag is dus eigenlijk, is er een manier om de touchpad uit te schakelen? En uiteraad ook weer met de optie om hem in te schakelen?

Rico

• Blessed4789
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-07-2019
Vaak kan je dit met de Fn-toets in combinatie met één van de functietoetsen (F1 - F12), staan er ook geen extra knopjes boven je toetsenbord? Soms staat er ook een knopje boven het touchpad...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:28:
Mn vraag is dus eigenlijk, is er een manier om de touchpad uit te schakelen? En uiteraad ook weer met de optie om hem in te schakelen?
Soms heb je de optie al in de BIOS, vaak heb je de optie in de driversoftware, en er is ook wel de mogelijkheid om een Fn+Ftoets combinatie te gebruiken. Hoort in de manual te staan, en ga anders op zoek in de Help-functie van de driversoftware.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Acer heeft idd wel een toets zitten om met Fn het touchpad uit te schakelen. Een kwestie van RTFM(tm) dus.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12 10:21
Apparaat beheer/device manager?

[ Voor 31% gewijzigd door Wackoz op 11-05-2008 18:43 ]

één is geen, twee is één

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Er is een optie bij Synaptics Touchpad Driver om aanrakingen die perongeluk zijn te negeren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59

DjVe

Hatsaflats!

ik heb een 5920 en (ik geloof) dat die funtie op fn + f6 zit? Gebruikershandleiding al eens doorgelezen? daar staan alle funties van alle knopjes gewoon in

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
De combinatie is FN + F7 (In en uitschakelen)

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Pagina: 1