Toon posts:

probleem met vinden van geluidsarme laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door een probleem met mijn oren beland ik regelmatig plat op de bank en wil dan gewoon even lekker op een laptop mijn tijd verdrijven met een game. Het vinden van de laptop blijkt een probleem. Op zich zou je zeggen eitje. Kijk naar specs en als het bevalt en de reviews zijn goed kopen.

Het probleem is echter dat er heel weinig informatie tot geen informatie te vinden is over het geluidsniveau van de laptop. Door mijn afwijking kan geluid bij mij echter pijnlijk worden en zelfs datgene waarvoor ik op de bank lig verergeren.

Ik zoek dus een leuke laptop waarop ik niet perse de laatste zwaarste games hoef te kunnen spelen maar die wel redelijk nieuwe spelen beetje mooi draait. Prijsklasse zo rond de 1000 euro. De enige van de laptops die ik gevonden heb waar iets over geluid op forums te vinden was is de MSI Megabook GX700P-094NL. Deze maakt nogal wat geluid en is dus helaas van mijn lijstje af.

Verder vind ik een Asus G2 er wel interessant uitzien maar ook deze van dell:
Vostro 1700
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 6 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm
Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (1 x 1.024 + 1 x 2.048 MB)
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

Kunnen jullie mij misschien iets vertellen over het geluidsniveau (zoemen en blazen) van de Asus en de Dell? En als jullie nog ergens weten van een merk en type dat bekend staat om geluidsarms zijn hoor ik het ook graag.

Ik sluit niet uit dat ik erg fout heb lopen googlen en dat ik gewoon een bekende site met daarop informatie over geluid heb gemist. Een link naar een dergelijke site lost mijn probleem ook op (en in dat geval excuses voor mijn gepruts met google).

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Vaak afhankelijk van het gebruik. Zo hoorde ik mijn Asus A6T vrijwel nooit. Mijn huidige HP Pavilion 9790ed daaraantegen, hoor ik veel vaker (vrijwel altijd als ik er actief achter zit). En de laptop van me werk een Dell Vostro 1000 dacht ik (niet veel bijzonders) heb ik nog nog nooit gehoord waarbij ik soms wel twijfel of de fan draait en/of de laptop aanstaat.

Hoe minder rijke features op een laptop, hoe minder snel je hem hoort. Ik heb in ieder geval wel al gemerkt dat C2D's best wel heethoofden zijn (ja vergelijkings materiaal was beschikbaar).

Verder is geluidsproductie vooraf bijna niet te bepalen. Je kan natuurlijk zorgen dat je de processor belasting op maximaal 10% zet ofzo, dan kan ik je garanderen dat hij stil is. Maar ook traag.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Tsja dat wordt lastig denk ik.

Gamelaptops hebben nu eenmaal een stevige CPU en Videokaart die moeten worden gekoeld. Daarbij is er weinig ruimte in zo'n beest. Het gevolg is dat er maar 1 fan in zit over het algemeen die heel hard moet werken als je een tijdje gamed.

Verder heb ik ook geen enkel idee hoe wat luid voor je is. Ik ben het nl niet eens met AvanCade dat de Asus A6T, welke zijna 2 jaar geleden een topper was voor gamers met dit budget, nou zacht was. Luidruchtig ook niet, maar met 75 graden warme chips wil die wel lawaai maken.

Mijn nieuwe Asus F3Sc heeft een mindere videokaart, maar is ook een stuk zachter als mijn A6T was. Vergelijkend materiaal heb ik verder niet, maar ik denk dat wanneer MSI te luid is dat de meeste laptops met die specs dat gegarandeerd ook zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Met luid bedoel ik het geluidsniveau dat het idee "ooh de cooling doet het" overstijgt en dat dan bij het spelen van bijvoorbeeld civ4. Een zoektocht naar geluidsniveau leverde met bij de MSI wat hits op waar melding werd gemaakt van enorm veel geluid van de cooling bij simpelweg alleen maar even wat internetpaginas bekijken. Dan wordt ik wat huiverig voor wat dit beestje gaat doen als je een spel opstart.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om een geluidsarme gamelaptop. Zoals al aangegeven hebben juist de laptops voor games betere hardware die ook meer koeling nodig heeft; je zult waarschijnlijk toch moeten kiezen of je game-prestaties hebt of minder geluid.

Dit klinkt als iets wat je beter via een winkel kunt doen, waar je met een laptop kunt werken en misschien een korte testperiode kunt afspreken. Je hebt wel de 7 dagen-termijn met internetaankopen, maar je zult mogelijk wat meer tijd nodig hebben :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Stevige laptops met specs hebben een dito koeling. Zelfs een Apple maakt herrie als de 8600GT gebruikt wordt. Je zal ongetwijfeld concessies moeten doen voor de laptop en differentatie moeten maken wat je ermee wil doen.
Geluidsarm en gamen is lastiger dan geluidsarm (of totaal stil) en surfen. Dat laatste kan bv met een goedkope laptop al goed en voor gamen kan je dan evnetueel een PS3 neerzetten, een apparaat met volwassen specs en relatief geluidsarm als ik de reviews mag geloven.

* Delerium speelt Civ4 op een MacBook Pro op volle tevredenheid.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal,

Bedankt. Ben een beetje bang dat het gamen met oordopjes in gaat worden dan aangezien ik niet bereid ben om in te leveren op een aantal andere zaken. PS3 oid is ook geen optie aangezien ik geen zin heb in constante bemoeienis van de rest van het huishouden met mijn ontspanning.

Weet in ieder geval waar ik aan toe ben.

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk de MSI Megabook GX700P-094NL geworden. Het geluid is heel draaglijk zelfs als ik erg veel last heb van mijn oren. Bij het spelen van Civ4 of NWN2 is het geluid iets meer dan bij simpel een beetje surfen (logisch) maar er is geen sprake van echt blazen oid.

Even een update voor de zoekfunctie mocht er nog eens iemand iets willen weten over de draagbaarheid van het geluidsniveau voor mensen met overgevoeligheid voor geluid (hyperacusis).
Pagina: 1