Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Geluid via lan] Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• sw3at
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2022
Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand weet of er een programma bestaat die de geluidskaart "deelt" via lan. Hiervoor zou ik geen 2de geluidskaart hoeven aanschaffen, en heb ik dus aan me laptop in combinatie met mn desktop genoeg.

Groet,

Bas

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Goedkoop bellen via VoIP

• sw3at
Offcourse heb ik zelf gezocht, opzich wel dom dat ik alleen in het nederlands zocht...

• sw3at
Voor alsnog geen oplossing gevonden...het gaat niet om streamen. Maar het sharen van een geluidskaart.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Correctie: http://www.google.nl/sear...+lan%22&btnG=Zoeken&meta=
;)

In eerste instantie doet me dit aan Terminal Server-achtige omstandigheden denken .. maar ook dan heb je zelf een geluidskaart nodig.
Misschien kan je met virtualisatie iets bereiken? (geluidskaart visualizeren, output naar ergens anders sturen)

LAN lijkt me vrij moeilijk voor dit, maar wellicht dat het over USB / LPT mogelijk is?

Kijk hier eens naar: http://www.tux.org/~ricdude/overview.html
eSound: What Is It and Why Would You Want One?

Many of todays applications use sound for various forms of feedback. Messenging applications (ICQ, AIM, etc.) use sounds to notify you of incoming messages. Many people play songs on their computers in high compression formats like RealPlayer and Mpeg layer 3. However, when two or more applications want to play sounds at the same time, it's on a first-come, first-served basis. Whoever gets to the audio device first wins. EsounD changes all of that...

The Enlightened Sound Daemon mixes several audio streams for playback by a single audio device. You can also pre-load samples, and play them back without having to send all the data for the sound. Network transparency is also built in, so you can play sounds on one machine, and listen to them on another.

Kijk ook eens naar: NetJack
NetJack - Jack Over The Net

Netjack is a Realtime Audio Transport over a generic IP Network. It is fully integrated into JACK.

When you transport Audio Signals over a Network, you will always have the problem, that two Computers are bound to two different Sample Clocks. The other Network Transports face the Problem of compensating for the drift between these Sample Clocks. This is very hard to do.

NetJack works around this problem, by syncing all Clients to one Soundcard. So there will be no resampling or glitches in the whole network. As long as there is no packet loss. Packet loss can not be compensated.

[ Voor 82% gewijzigd door r0b op 11-05-2008 11:10 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Wat is nou precies je bedoeling dan? Wil je geluid dat je op je laptop afspeelt, via lan over de speakers van je desktop afspelen?
Zo ja, dan is het afhankelijk van de toepassing of het makkelijk haalbaar is. Wil je muziek afspelen? -> zet een stream server op op je laptop. Voor realtime toepassingen lijkt het me minder geschikt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eigenlijk hoort 'ie zo: http://www.google.com/search?q=%22sound%20over%20lan%22 :P

Maar wat wil je ermee bereiken? 15 euro uitsparen door geen geluidskaart te kopen, maar altijd je laptop aan UTP te moeten knopen om hem als geluidskaart te gebruiken via een omweg en een vaag tooltje? Of gaa thet hier om een professionele audio-PC en een laptop waar je geen externe geluidskaart voor wilt kopen?

• sw3at
je moet de laptop zien als vervanging voor de 2de geluidskaart, zodat ik bijvoorbeeld via de laptop normaal kan afspelen, en via de geluidskaart van de desktop alleen via de headset. (Voor bijv. Virtual DJ)

Verwijderd

Al aan pulseaudio gedacht?

• sw3at
Danku, ik zal het eens bekijken :)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dus je wil in feite in je desktop een 'virtuele' geluidskaart, die zijn inputsignaal via lan doorsluist naar je laptop?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• sw3at
Via Virtual DJ heb je 2 channels, wanneer je de balance naar links zet, hoor je de linker channel en andersom. maar je kan een preview van de 2de channel via koptelefoon horen, maar daar heb je een 2de geluidskaart voor nodig...nu vroeg ik me af of ik de geluidskaart van mijn laptop kan gebruiken om alles af te spelen, en die van mijn desktop kon gebruiken om de preview te beluisteren...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik begrijp echt niet waarom je deze oplossing wilt. Een laptop tig Watt laten trekken om met veel resource-verlies op je PC een laggende geluidskaart te krijgen is echt verkeerde zuinigheid: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Pagina: 1