Toon posts:

[Css] Breedte pulldown field

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[Css] Breedte pulldown field

Ik heb een formulier maar omdat er niet genoeg ruimte is in het form wil ik het option veld opdelen in 2 gedeeltes. In het stukje wat je ziet in het select stuk staat een afkorting en als je het pulldown veld dan open klapt zie je de gehele tekst. Ik heb de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<style>
    select{
        width: 70px;
    }
    option{
        width: 445px;
    }
</style>
<select name="test">
    <option value="test">Tekst | Dit is een eerste test</option>
</select>

In Firefox werkt het maar in IE niet. Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 10:51 . Reden: Titel vergeten ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Dit kan niet met een normale dropdownbox in IE (<= 6) voor zover ik weet. Misschien dat het in IE 7 wel werkt, maar dat kan ik hier niet controleren. Firefox doet dit trouwens automatisch al als je een breedte op een select element zet. In IE worden de opties dan maar gedeeltelijk getoond als ze breder zijn dan de breedte van eht select element.

[ Voor 39% gewijzigd door Borizz op 11-05-2008 13:04 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

titel gewijzigd...

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Is dit dan op een andere manier op te lossen bijvoorbeeld met ajax? En heeft iemand hier een voorbeeld van, wat ik zou kunnen gebruiken voor mijn script?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
Met AJAX heeft dit niet zo veel te maken. Hoogstens met javascript.

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
Zou je me op weg kunnen helpen hoe ik dit met javasript kan doen. Ik ben wel bekend met javascript maar dit zou ik zo 1 2 3 nog niet kunnen. Maar misschien kun je me een aanwijziging geven zodat ik de puzzel op kan lossen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
Zonder je letterlijk te vertellen hoe je dit moet doen: de truc is om op het moment dat het menu uitklapt (bij een mouseclick event) de style te veranderen. Misschien is het als je dit allemaal lastig vindt handig om te kijken naar een makkelijk framework, bijvoorbeeld MooTools. Kijk hier eens naar.

omniscale.nl

Pagina: 1