Heeft iemand ervaring met de luchtstroom in de voeding te veranderen, zodanig dat hij koude lucht van buiten naar binnen blaast? Zodoende wordt de voeding gekoeld met de koude lucht van buiten i.p.v. warme lucht van binnen de PC. Ik hoop dat het daardoor minder warm wordt in de voeding, zodat de fan minder toeren maakt en dus minder geluid maakt.
Ik heb namelijk opgemerkt dat de fan in mijn Corsair 450VX het luidst is van al mijn andere fans:
Ik heb een "oude" Nvidea 6600GT als videokaart en ik heb mijn E2160 overgeklokt naar 3.25 Ghz op een Asus P5K +2Gb en verder zitten er nog twee WD HDD's in: 80 een 500 Gb.
Ik heb namelijk opgemerkt dat de fan in mijn Corsair 450VX het luidst is van al mijn andere fans:
- een Noctua NF-S12 aan de achterkant ( 767 rpm )
- een Nexus 120mm fan op een Noctua NH-U12P cpu koelblok ( 835 rpm. no pwm )
- dat er geen anti-vibratiekit zit tussen het chassis en de voeding. Hiermee bedoel ik dat ik niet zo zeer de fan hoor, als wel de trillingen van de fan in het stalen chassis van de kast (Antec Solo).
- of dat het zo warm wordt in mijn kast (40) dat de fan van de Corsair meer toeren gaat maken.
Ik heb een "oude" Nvidea 6600GT als videokaart en ik heb mijn E2160 overgeklokt naar 3.25 Ghz op een Asus P5K +2Gb en verder zitten er nog twee WD HDD's in: 80 een 500 Gb.