Toon posts:

Richting luchtstroom in een voeding omdraaien.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de luchtstroom in de voeding te veranderen, zodanig dat hij koude lucht van buiten naar binnen blaast? Zodoende wordt de voeding gekoeld met de koude lucht van buiten i.p.v. warme lucht van binnen de PC. Ik hoop dat het daardoor minder warm wordt in de voeding, zodat de fan minder toeren maakt en dus minder geluid maakt.

Ik heb namelijk opgemerkt dat de fan in mijn Corsair 450VX het luidst is van al mijn andere fans:
  • een Noctua NF-S12 aan de achterkant ( 767 rpm )
  • een Nexus 120mm fan op een Noctua NH-U12P cpu koelblok ( 835 rpm. no pwm )
Dat de fan in de Corsair het luidst, kan te maken hebben met
  • dat er geen anti-vibratiekit zit tussen het chassis en de voeding. Hiermee bedoel ik dat ik niet zo zeer de fan hoor, als wel de trillingen van de fan in het stalen chassis van de kast (Antec Solo).
  • of dat het zo warm wordt in mijn kast (40) dat de fan van de Corsair meer toeren gaat maken.
Ik heb ook opgemerk dat (met gesloten kast) de Noctua chassis fan koele lucht naar buiten blaast maar dat de voeding warme lucht naar buiten blaast. De voeding zelf wordt ook warm.

Ik heb een "oude" Nvidea 6600GT als videokaart en ik heb mijn E2160 overgeklokt naar 3.25 Ghz op een Asus P5K +2Gb en verder zitten er nog twee WD HDD's in: 80 een 500 Gb.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 16:35
Absoluur niet doen. Je blaast dan zoveel warme lucht je kast in dat je andere onderdelen te heet worden. Je kan de ventilator misschien wel vervangen door een stillere. Of eens naar de rest van je kast kijken de airflow daar wel goed is. Want 40 graden in je kast is wel erg veel.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast aan de mobo kant nu tijdelijk open om de kabels netter weg te werken.

De temps zijn MoBo: 39 - Cpu & Core 1&2: 37 - GPU: 63 - HD0: 42 - HD1: 41.

Dat de temps van HDD’s omhoog gaan begrijp ik wel, omdat ik de kast open heb staan waardoor de luchtstroom niet meer via de voorkant over de hdd’s gaan.

Ik dacht de dat Corsair 450VX een stille voeding was, mits de temp in de kast niet te hoog is zoals nu :'( . Begrijp er niks van. Zou de "oude" 6600GT de boosdoener m.b.t. hoge temp in de kast?

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:52
Ik heb zelf een corsair HX520 voeding. Bij het testen buiten het systeem leek deze stil, echter in de kast bleek dit toch een geluidsbron. Heb de fan toen vervangen voor een Noctua NF-P12. Wat het geheel een stuk stiller maakt. De fan loopt gewoon een stuk soepeler dan de gebruikte fan, wat minder geluid veroorzaakt.

En zoals iemand hier al zei, niet de fan omdraaien. Nooit een fan warme lucht je systeem in helpen. Je helpt misschien de voeding, maar de rest van je systeem moet die warmte weer verwerken.

Overigens is het met dit warme weer niet gek dat je systeem beduidend warmer is.

[ Voor 7% gewijzigd door morpheus op 11-05-2008 11:25 ]

3kwp pvoutput

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Zo veel kwaad kan het niet hoor, ik heb mijn fan ook omgedraaid. Er komt vrijwel koude lucht uit. Maar misschien is het wel verstandiger om er gewoon een stillere fan in te zetten (moet je wel een beetje solderen meestal) Het hangt ook een beejt evan de indeling van je kast af of het echt een probleem is of er lucht in of uit geblazen wordt. In een normaal ingedeelde kast werkt een een stuk minder goed als in mijn custom kast bv. Ik moest de fan wel omdraaien ivm. cpu cooler.

[ Voor 36% gewijzigd door jdm8 op 11-05-2008 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook de Noctua NF_P12 erin gedaan.
Het maakt even veel lawaai (ik zit er vlak naast), maar minder irritant.
Het ding draait met 147 Ohm (U.L.N.A) op een 12V connector: 715 rpm. Binnen in de PSU, in de kast!
Het startvoltage van de Noctua is te hoog om hem binnen de Corsair aan te sluiten.
De Corsair start met een te lage spanning. Daardoor komt de fan niet op toeren en blijft stil staan!
Dus terug naar het temperatuur-toerental controlesysteem van Corsair en de oorspronkelijke fan erin.
Dus nu moet ik de zaak weer terugbouwen, kast open, mobo en voeding eruit, open maken, losschroeven, los solderen, vast solderen, isoleren, terugschroeven, inbouwen, mobo er weer in, kabels leggen, kast dicht schroeven en dan maar hopen dat het een verbetering is.
Pagina: 1