Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Op de computer van een vriendin van mij staat Vista, en het lukt daar niet om onder haar account (= admin) mappen te hernoemen. De foutmelding is "Kan niet gevonden worden". In eerste instantie zou ik denken aan rechten die niet goed staan, maar dan vind ik de foutmelding een beetje vreemd.
Andere zaken zoals verwijderen, kopieren etc zijn wel mogelijk. UAC staat uit.

Ik ga vanavond even kijken bij haar (owner etc nalopen), maar wellicht heeft iemand nog tips mbt deze specifieke melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08 21:48
Stop er een Ubuntu live cd in, en verander die mapnamen zonder Ubuntu te installen. (zorg wel dat je de computer netjes afsluit voordat je ubuntu erin stopt, ubuntu pakt geen ntfs partities die niet netjes zijn afgesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek eens op google.. er is een kb-regfix voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Ben nu via hulp op afstand de Owner van C: en D: (op beide schijven dit probleem) aan het veranderen van "Trusted Installer" naar "Administrators" (de groep dus). Haar account is administrator.

Er van uitgaande dat dit werkt, ik hoop dat dit in de toekomst geen problemen levert bij installaties of zo?

edit: ik heb dit gevonden:

http://www.vistax64.com/t...ile-folder-vista-fix.html

Blijkbaar een of andere registry die niet goed werkt, met een fix op dat forum, heeft gewerkt (ik heb dus niet, iig slechts gedeeltelijk, de owner gewijzigd, dat was dus niet de oplossing in dit geval)

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 11-05-2008 14:16 ]