Twee routers aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
Ik wil het volgende doen.
Ik ben in bezit van de draytek vigor 2900 en die haalt mijn nieuwe snelheid niet 50mbit
komt tot 28 mbit.
Ben even gaan zoeken voor een ander en kwam op de D-LINK 655.
Maar bij de draytek zit een optie dat je per poort de up en download snelheid kunt aanpassen
dat heet rate control.
Dat zit niet op de D-LINK. is het mogelijk dat ik de D-LINK aansluit en op een van de poorten
de draytek aansluit zo dat ik dan weer daar een pc aansluit zodat ik de rate control kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dit kan. Houdt er alleen rekening mee dat portforwarding niet het meest makkelijke is in zo'n geval en dat je eigenlijk 2 gescheiden netwerken creeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Terw_Dan schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:00:
Ja, dit kan. Houdt er alleen rekening mee dat portforwarding niet het meest makkelijke is in zo'n geval en dat je eigenlijk 2 gescheiden netwerken creeert.
Is het uit te leggen want zo technisch ben ik niet ik weet niet eens wat portforwarding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Het Grote Poortmappingsverhaal

Dit is overigens alleen van toepassing als je te maken hebt met binnenkomende connecties, die doorgestuurd moeten worden naar een specifieke pc achter de router, zoals wanneer je een (game)server draait, of wanneer je sharing software (kazaa, emule, bittorrent) draait waarbij mensen dus ook met jou moeten kunnen verbinden. Maar zelfs als je geen gebruik maakt van zulke zaken is het gewoon goed om te begrijpen wat portforwarding is voor je routerkennis. Dus, bovenstaand verhaal aandachtig doorlezen. ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Bergen op 11-05-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Bergen schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:07:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Dit is overigens alleen van toepassing als je te maken hebt met binnenkomende connecties, die doorgestuurd moeten worden naar een specifieke pc achter de router, zoals wanneer je een (game)server draait, of wanneer je sharing software (kazaa, emule, bittorrent) draait waarbij mensen dus ook met jou moeten kunnen verbinden. Maar zelfs als je geen gebruik maakt van zulke zaken is het gewoon goed om te begrijpen wat portforwarding is voor je routerkennis. Dus, bovenstaand verhaal aandachtig doorlezen. ;)
Ik ga het alleen maar gebruiken om een bepaalde pc aan de router aan te sluiten
voor alleen internet en dan met de draytek want daar zit rate control op zo dat ik
op die pc de rate kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als het er alleen maar om gaat om één pc een tragere internetverbinding te geven, dan zou je het eventueel ook softwarematig met een programma als netlimiter op kunnen lossen. 2 routers achter elkaar is nou eenmaal geen mooie oplossing.
Heb je overigens al geprobeerd uit te zoeken waarom jouw router zo 'langzaam' is? Eventueel al een firmware upgrade geprobeerd?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
E-Vix schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:38:
Als het er alleen maar om gaat om één pc een tragere internetverbinding te geven, dan zou je het eventueel ook softwarematig met een programma als netlimiter op kunnen lossen. 2 routers achter elkaar is nou eenmaal geen mooie oplossing.
Heb je overigens al geprobeerd uit te zoeken waarom jouw router zo 'langzaam' is? Eventueel al een firmware upgrade geprobeerd?
De laatste firmware staat erop maar ik heb niet alleen dit probleem
Router icm 100mbit glasvezel verbinding

[ Voor 11% gewijzigd door bruce. op 11-05-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien kun je nat uitzetten op de draytec
dan zou je op de dlink een route toe moeten kunnen voegen

dat zou moeten werken. ook geen dubbele poortmapings

afhankelijk van de firmware van de drytek router zou je hem ook gewoon via een lan poort op de lan van je dlink aankunnen sluiten. theoretisch moet dat werken

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 11-05-2008 10:05 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
bruce. schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:06:
[...]

Is het uit te leggen want zo technisch ben ik niet ik weet niet eens wat portforwarding is.
In dit geval zou ik er nieteens aan beginnen. Twee routers op een netwerk vergt vaak toch wel wat meer kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

AvanCade schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:58:
[...]

In dit geval zou ik er nieteens aan beginnen. Twee routers op een netwerk vergt vaak toch wel wat meer kennis.
Hij geeft verderop aan dat hij alleen gaat internetten. Dan heeft hij geen portforwarding nodig en kan dit prima zo met 2 routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Bergen schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:16:
[...]
Hij geeft verderop aan dat hij alleen gaat internetten. Dan heeft hij geen portforwarding nodig en kan dit prima zo met 2 routers.
ok
want ik vind het jammer dat de draytek de 50mbit niet trekt gaat maar tot 28 mbit.
Ik ga wel even met draytek bellen kijken wat hun van deze router zeggen?
Mijn oog is gevallen op de D-LINK 655 maar volgens de online manuel heeft
deze geen rate control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom zet je dan geen netlimiter op die pc ?

wat is uberhaubt de reden dat je die poort wil knijpen ? p2p ? meestal kan dat wel met de p2p software zelf. idem voor newgroepen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Waarom zou je nog rate control willen doen alsje 50!!! mb internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja .. je bent een spelletje aan het spelen .. en usenet staat 100% te zuigen ..
een buurmanaansluiting
nauwe upload

etc

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 11-05-2008 13:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
28 van de 50... Zou het kunnen zijn dat de WAN verbinding niet op full-duplex staat? Probeer anders eens full-duplex in te stellen. (Quick Setup -> Internet Access Setup -> <jouw connectie-type> -> WAN physical type).

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-05-2008 13:39 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
;)
fish schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:30:
nou ja .. je bent een spelletje aan het spelen .. en usenet staat 100% te zuigen ..
een buurmanaansluiting
nauwe upload

etc
Ik vraag hier op een oplossing niet de rede waarom ik de snelheid wil aanpassen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door bruce. op 11-05-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of je leest eerst even rustig

ik vroeg jouw wel, wat de reden was om de poort te knijpen zodat daar wellcht alternatieven uitkomen
trailblazer ook .. maar hij zei het op zo'n manier van zet uit dat knijpen (altans zo komt het over op mij)

heb je herkos suggestie al geprobeerd ?

[ Voor 101% gewijzigd door Fish op 11-05-2008 14:13 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
fish schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:02:
of je leest eerst even rustig

ik vroeg jouw wel, wat de reden was om de poort te knijpen zodat daar wellcht alternatieven uitkomen
trailblazer ook .. maar hij zei het op zo'n manier van zet uit dat knijpen (altans zo komt het over op mij)

heb je herkos suggestie al geprobeerd ?
herkos zijn suggestie heb ik al gedaan
bij wan instellingen heb ik hem op full half duplex enz.enz. gezet
maar bij auto geeft hij de max. snelheid van 28 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

bruce. schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:52:
;)
[...]

Ik vraag hier op een oplossing niet de rede waarom ik de snelheid wil aanpassen. ;)
Omdat de ervaring leert dat mensen vaak een oplossing voor een probleem bedenken wat helemaal geen oplossing is voor dat specifieke probleem.
Pagina: 1