Sinds ik vorig jaar m'n eerste degelijke digicam aanschafte (Canon PowerShot A550) heb ik meerdere keren foto's gemaakt van mijzelf (allereerst zodat mensen online eindelijk wisten hoe ik er uit zag
). Daarna heb nog een aantal sessies gehouden, waarbij ik op een keer na altijd foto's nam met gebruikmaking van een spiegel (best wel 'lame', weet ik
). Nadeel is natuurlijk dat met een spiegel je alle imperfecties in de spiegel zit, de kwaliteit zowiezo minder is, de spiegel vaak niet (genoeg) verstelbaar is en je altijd een camera voor je gezicht hebt. Een voorbeeld van zo'n sessie die ik gemaakt heb is hier: http://nyanko.no-ip.org/stuff/sessions/ (NSFW?: bikini
). Het is duidelijk dat het beter kan.
Nu heb ik een keer een camera statief geleend van een kennis en daar toch wel mooie foto's mee gemaakt (die helaas onder 'artistiek' naakt vallen en ik dus niet zal laten zien). Mensen vragen mij telkens wie die foto's gemaakt heeft. Wel goed geslaagd dus.
Nu denk ik dus dat een camera statief het beste is om foto's van mijzelf te nemen (en zowiezo voor foto's buiten van landschappen en dergelijke, vooral met zoom).
Klopt mijn redenering een beetje, of zitten er nog behoorlijke gaten in?
Nu heb ik een keer een camera statief geleend van een kennis en daar toch wel mooie foto's mee gemaakt (die helaas onder 'artistiek' naakt vallen en ik dus niet zal laten zien). Mensen vragen mij telkens wie die foto's gemaakt heeft. Wel goed geslaagd dus.
Nu denk ik dus dat een camera statief het beste is om foto's van mijzelf te nemen (en zowiezo voor foto's buiten van landschappen en dergelijke, vooral met zoom).
Klopt mijn redenering een beetje, of zitten er nog behoorlijke gaten in?