Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

5 kleurige Solar led lamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Solar led lamp die na elkaar 5 kleuren weergeeft: Rood, Groen, Donker blauw, Rood, Lichtblauw(combi van blauw & groen).

Nu dacht ik dat ik die per kleur kon schakelen, maar hij doorloopt elke kleur elke 5 seconden.
Dat is best irritant, nu vroeg ik me af of het mogelijk was de tijd dat hij per kleur brandt te vergroten,
Of alleen Blauw te laten branden(vindt ik de mooiste kleur).

Maar ik heb geen idee hoe dit te doen, en of het uberhaupt wel mogelijk is,
Foto van voor & achter kant van de printplaat:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/juiiar.jpg

Is er iemand die een idee heeft?
Alvast bedankt :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
2e foto, en dan dat zwarte dingetje is het IC, die regelt alles.

Maar aangezien dat zo'n zwarte klodder is, kun je daar weinig mee.

ALs ik het goed zie zitten er gewoon 3 leds in, rood, groen, blauw.

Als je de andere gewoon los knipt doet alleen de blauwe het nog.

Waarschijnlijk kun je dat knipperen wel laten stoppen door gewoon de blauwe led direct op de batterij aan te sluiten (wel met weerstand) en dan gewoon een schakelaartje er tussen. Dan hoef je het printplaatje ook niet om te bouwen. De printplaat regelt namelijk ook het opladen via het zonnepaneeltje (wel heel simpel met een weerstand om de stroom te begrenzen, en nog een diode, en nog wat, maar toch )

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 11-05-2008 00:01 ]

Verwijderd

Dat is toch zo'n blokker dinggeval ? (matglazenpotje)

Ik heb er ook al naar gekeken, maar er zitten geen 3 leds in, 1 led, 1 lichtsensor en schakelaar.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die 2e pic suggreerd toch wel minimaal 2 leds

Iperf

• ceesietopc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 22:52
6 draadjes..
2 voor de batterij
2 voor de led
2 voor het zonnepaneel.

Kijk eens goed naar die LED.
Zit daar een klein schakelingetje in?
het kan zijn dat je zo'n rainbow led hebt, die zichzelf van kleur verandert.
Als dat zo is, moet je gewoon die led vervangen door een blauwe (eerst even goed meten wat ie vraag kwa stroom, want misschien heb je een weerstandje nodig).

Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reply's!

-Thinkpad thanks voor de info, er zitten 3 kleuren leds(blauw, rood, groen in 1 lampje.
Als ik m rechtstreeks op de batterij aansluit geeft ie verdeelt over die 3 leds licht, maar de lichtopbrengst is minimaal omdat het verdeelt wordt resultaat is een roze kleur licht(combi van rood,groen, blauw).

-Dunamio, yep het is een blokker gevalletje inderdaad.

-ceesietopc ja er zit een klein schakelingetje in inderdaad, maar de IC zorgt ervoor dat er 1 van de 3 kleuren in serie gaat branden.

Het is best een grappig ding, al gaat ie maar een dag of 2 mee zonder zonlicht, ik ga de 3 kleuren LED vervangen door een Blauwe met een weerstandje.

EDIT: ik kwam er nu achter 8)7 dat ze ook Witte LED (stilstaande versies hebben) ik ga die kopen en die LED vervangen door een Blauwe.

Nogmaals bedankt voor alle berichtjes!!
Pagina: 1