Ik ben op dit moment bezig mijn werkkamer om te bouwen met een DIY hd-ready beamer en 100" projectiescherm.
Uiteraard hoort hier een behoorlijke surround speakerset bij.
Op dit moment kijk ik films, game en beluister muziek via een Philips MC-77 2.0 miniset, destijds bij de Correct gehaald voor 500 gulden ofzo.
Deze set is in principe nog perfect, het heeft voor de afmetingen van mijn werkkamer voldoende vermogen, klinkt zuiver, heerlijke bas en allemaal behoorlijk compact.
Echter: het is een 2.0 set, terwijl ik surround geluid wil.
Op internet heb ik me een beetje georienteerd wat voor mij geschikt zou zijn.
Hierbij kwam ik onder andere een Onkyo HT-R508 5.1 set tegen, welke een keer bij ibood.nl in de aanbieding is geweest:

Ik denk dat ongeveer naar zoiets op zoek ben.
- Budget: niet echt bepaald, ik vind 350 euro een mooie prijs, zeggen jullie echter 600 euro want dan heb je een stuk meer dan lukt dat ook wel .
- Gezien alles via de computer gespeeld wordt hoef ik er GEEN dvdspeler bij.
- De verhouding muziek/film/game wordt straks zo'n 40/40/20 schat ik.
- Ondersteuning voor DTS/Dolby lijkt me ook een vereiste.
- Nadruk op de receiver, zodat ik eventueel later echt betere speakers erbij kan kopen.
Voordat ik in de winkel mezelf allemaal dingen aan laat praten door verkopers, dacht ik hier eerst om suggesties te vragen wat geschikte setjes zijn.
Uiteraard hoort hier een behoorlijke surround speakerset bij.
Op dit moment kijk ik films, game en beluister muziek via een Philips MC-77 2.0 miniset, destijds bij de Correct gehaald voor 500 gulden ofzo.
Deze set is in principe nog perfect, het heeft voor de afmetingen van mijn werkkamer voldoende vermogen, klinkt zuiver, heerlijke bas en allemaal behoorlijk compact.
Echter: het is een 2.0 set, terwijl ik surround geluid wil.
Op internet heb ik me een beetje georienteerd wat voor mij geschikt zou zijn.
Hierbij kwam ik onder andere een Onkyo HT-R508 5.1 set tegen, welke een keer bij ibood.nl in de aanbieding is geweest:

Ik denk dat ongeveer naar zoiets op zoek ben.
- Budget: niet echt bepaald, ik vind 350 euro een mooie prijs, zeggen jullie echter 600 euro want dan heb je een stuk meer dan lukt dat ook wel .
- Gezien alles via de computer gespeeld wordt hoef ik er GEEN dvdspeler bij.
- De verhouding muziek/film/game wordt straks zo'n 40/40/20 schat ik.
- Ondersteuning voor DTS/Dolby lijkt me ook een vereiste.
- Nadruk op de receiver, zodat ik eventueel later echt betere speakers erbij kan kopen.
Voordat ik in de winkel mezelf allemaal dingen aan laat praten door verkopers, dacht ik hier eerst om suggesties te vragen wat geschikte setjes zijn.