Aankoopadvies surround versterker + speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben op dit moment bezig mijn werkkamer om te bouwen met een DIY hd-ready beamer en 100" projectiescherm.
Uiteraard hoort hier een behoorlijke surround speakerset bij.

Op dit moment kijk ik films, game en beluister muziek via een Philips MC-77 2.0 miniset, destijds bij de Correct gehaald voor 500 gulden ofzo.
Deze set is in principe nog perfect, het heeft voor de afmetingen van mijn werkkamer voldoende vermogen, klinkt zuiver, heerlijke bas en allemaal behoorlijk compact.
Echter: het is een 2.0 set, terwijl ik surround geluid wil.

Op internet heb ik me een beetje georienteerd wat voor mij geschikt zou zijn.
Hierbij kwam ik onder andere een Onkyo HT-R508 5.1 set tegen, welke een keer bij ibood.nl in de aanbieding is geweest:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/onkyo01Large.jpg
Ik denk dat ongeveer naar zoiets op zoek ben.

- Budget: niet echt bepaald, ik vind 350 euro een mooie prijs, zeggen jullie echter 600 euro want dan heb je een stuk meer dan lukt dat ook wel .
- Gezien alles via de computer gespeeld wordt hoef ik er GEEN dvdspeler bij.
- De verhouding muziek/film/game wordt straks zo'n 40/40/20 schat ik.
- Ondersteuning voor DTS/Dolby lijkt me ook een vereiste.
- Nadruk op de receiver, zodat ik eventueel later echt betere speakers erbij kan kopen.

Voordat ik in de winkel mezelf allemaal dingen aan laat praten door verkopers, dacht ik hier eerst om suggesties te vragen wat geschikte setjes zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jij moet naar de winkel gaan en gewoon objectief luisteren .. neem je favo cd mee etc.

er is niks grilleger dan oren. de een vind iets prachtig en de volgende kraakt het vierkant af.
neem je lijst met eisen, bdenk wat je er wellicht in de toekomst mee wel doen (extra ansluitingen?)

En ga zelf lekker luisteren

tuurlijk kun je het vragen, maar je weet niet wat voor oren op zo'n reply zitten
ik zeg persoonlijk voor 350,= kun je niet veel verwachten

sja een gepimpte versteker met 15000 watt pmpo, maar man een versterker/setje die met pmpo begint moet je in princiepe mijden .. het zijn puur getallen smijters om het product geweldiger te maken. dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn maar over het algemeen

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 10-05-2008 22:33 ]

Iperf

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
"Wat moet ik kopen topics" staan niet ech bekend om hun lange levensverwachting op GoT.

Ik zal wel zeggen, dat je voor een 5.1 set rond de 350E niet veel (kwalitatieve) keuze zal hebben. Hetgene waar ik met zo'n budget op uit zou komen is een cheapo H/K reciever met een Eltax Hollywood set ofzo. Maar dan mis je een sub. En tja, dat is mijn keuze, daar heeft iemand anders verder niets aan.

Een beter idee dan naar onze meningen luisteren, -> luisteren naar de setjes zelf, ga langs wat winkels, dan weet je zeker dat hetgene wat je koopt je bevalt.

[ Voor 21% gewijzigd door SirNobax op 10-05-2008 22:53 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

Pentaxiaan

Verwijderd

Ga voor een leuke harman kardon versterker (AVR 145 bijvoorbeeld), dit is natuurlijk niet het neusje van de zalm. Maar een zeer behoorlijke 5.1 receiver voor +-200,-. (Design ben ik trouwens ook helemaal weg van) Neem daar de Eltax hollywood set bij voor 170,- euro, zeer goede prijs/prestatie verhouding(!). En koop hier later nog een keer een eltax thunder subje bij voor een euro of 70, dan heb je voor het geld wat jij wilt uitgeven een hele leuke set denk ik. :)

EDIT: Haha grappig dat SirNobax PRECIES hetzelfde aanraad als ik, ook al doet hij een beetje minachtend over de combinatie. Maar ik snap goed wat de TS bedoeld, hier wordt vaak dik boven de 1000,- euro uitbesteed aan geluid, maar dat kan ik er niet aan uitgeven dus zit je meteen gebonden aan "el cheapo H/K receivers".

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 22:49 ]

Verwijderd

Gewoon naar de winkel gaan en gaan luisteren naar alles wat binnen je budget valt. Dat is het enige nuttige advies dat ik je kan geven.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Neok_ schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:18:dacht ik hier eerst om suggesties te vragen wat geschikte setjes zijn.
helaas, zo werkt het hier niet.

Eigen muziek mee, naar wat winkels en luisteren. Als je daarna een shortlist hebt van 2 of 3 setjes kan je met een goede post (pics, specs, pricewatch, plus- en minpunten) het nog eens proberen. No guarantees though..

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.