Tri sli niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Topicstarter
Hallo

Ik heb een vervelend probleem, ik draai sinds een hele tijd een systeem met twee sparkle 8800GTX kaarten in sli.
nu dacht ik dat het wel een leuk idee zou zijn om er een derde kaart bij te zetten om nog meer performance te halen.
Ik krijg die tri-sli gewoon NIET enabled, wat ik ook probeer er volgt een bluescreen, de driver loopt vast of de driver kapt er gewoon mee en ik klets terug naar de desktop zonder geforce driver.
Ik heb al heel wat versies van de drivers geprobeerd. 169.25 en zowat alles wat er aan betas uit is met versienummers boven de 170.x

Hardwaresetup:

OS Vistax64
Asus striker II formula 780i (Bios 1001,1101 en 1202 geprobeerd)
QX9650 (nu even niet overclocked)
3x Sparkle 8800GTX (niet overclocked, allemaal dezelfde firmwareversie)
4x 2GB OCZ
Enermax Galaxy 1000w

in de bios staat alles default

Heeft iemand hier ervaring mee, en wellicht dit probleem kunnen oplossen?

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05 15:59
Je zou eens de foutcode van de bsod kunnen opzoeken.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben maar misschien zou je tijdelijk even een dualbootje vista 32bit/xp 32 bit kunnen proberen, misschien zijn de drivers daar iets verder voor ontwikkeld (hoewel de opkomst voor 64bit drivers al wel flink gestegen is).

één is geen, twee is één

Verwijderd

Nee daar ligt het niet aan ik heb het ook netjes draaien hier op Vista x64 op een asus P5NT-deluxe.
XP ondersteunt tripple sli niet eens meen ik, van quad sli weet ik het zeker.

@ TS

Heb je die tripple SLI brug erop of heb je custom ( 3 x de normale bruggetjes ) op je GTX-en gedaan ?

Edit: uninstall je geforce drivers, en run dan eens driversweeper ( van guru3d.com ) dan restart je je pc en zet eens de 175.16 erop, deze zijn de laatste nieuwe. die doen het bij mij perfect :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 19:16 ]

Verwijderd

Voordat er dingen geroepen word geef eerst de BSOD code op. Het deinstalleren van dingen of zelfs een OS heeft weinig zin als je niet weet wat er aan de hand is. Het lost het misschien wel op, maar beetje overkill.