After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je kunt toh andere voltages instellen? Maar er was idd een catch als ik me het goed herinner, weet alleen niet meer watRaven schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:38:
Dat dacht ik eerst ook, maar laptop cpu's gebruiken toch andere voltages?
Oscar Wilde
Dus, ga eerst maar eens googelen..
Ooit al eens gedaan. En dit is geen S478 maar een S479 processor die verwarrend genoeg wel 478 pinnetjes heeft.
Hij kan niet op de oudere i855/i915 chipsets wel op de i945.
http://www.asus.com/produ...=0&model=1092&modelmenu=1
Al gegoogled... Niks gevonden.GENETX schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:51:
Er zijn speciale moederborden voor. Een normaal P4/C2D bord gaat echt niet volstaan. Mag dan wel een bepaald aantal gaten vereisen, toch is de lay-out anders als ik het me neit vergis.
Dus, ga eerst maar eens googelen..
Ah wat leesvoer
Ah thanks!Kirpeknots schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:53:
Die kan op een Asus N4L-VM DH.
Ooit al eens gedaan. En dit is geen S478 maar een S479 processor die verwarrend genoeg wel 478 pinnetjes heeft.
Hij kan niet op de oudere i855/i915 chipsets wel op de i945.
http://www.asus.com/produ...=0&model=1092&modelmenu=1
Euh is er toevallig een met 2* IDE? Eens neuzen @ Asus site...
Om het nog verwarrender te maken, op de socket zelf staat 478
Edit: mPGA478MT
Edit: Abit iL-90MV zou ook kunnen, maar heeft ook maar 1 IDE. Heb er wel 2 nodig...
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 10-05-2008 22:10 ]
Oscar Wilde
Tenminste, voor de Pentium M was die er wel dacht ik.
[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2008 22:16 ]
Is ook een idee
Euh...
Intel Intel Mobile on Desktop Processors
Dothan 1.5GHz~2.26+ GHz
Baines 1.3GHz~1.7+ GHz
Celeron M 1.2GHz~1.7+ GHz
* Intel® Pentium® M processor Low Voltage & Ultra Low are NOT supported by this product
Geloof niet dat de 2250 ondersteund wordt... of wel?
[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 10-05-2008 22:23 ]
Oscar Wilde
Ik bedoelde dat je op zoek zou kunnen gaan naar zo'n ding, maar dan een versie die jouw CPU wel ondersteund.
Of je moet het bord 2e hands willen aanschaffen.
Hm, keej.ThinkPadd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:55:
Nee, maar zo bedoelde ik het ook niet
Ik bedoelde dat je op zoek zou kunnen gaan naar zo'n ding, maar dan een versie die jouw CPU wel ondersteund.
2e hands is geen probleem, nieuw zou mooier zijn (bij aantrekkelijke prijs) maar hoeft dus niet perse.DNS666 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:30:
Denk trouwens dat een deftige amd cpu + mobo goedkoper en sneller is dan enkel een mobo voor een s479bord.
Of je moet het bord 2e hands willen aanschaffen.
'k ga Salland maar eens een mailtje sturen, kijken of hun suggesties hebben.
Edit: niet nodig, ze hebben een paar 479 bordjes, maar die zijn >120...
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 11-05-2008 13:14 ]
Oscar Wilde
Ik weet dat de Asus N4l-VM DH werkt.
479Y plankjes:
- Abit iL-90MV
- Aopen i945Gmm-HL
- Asus N4L-VM DH
- Gigabyte GA-8I945GMMFY-RH
- MSI MS-9642
Ah thanksKirpeknots schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:07:
Een normaal S479 bordje gaat ook nog eens niet weken. Je hebt een 2e generatie (479Y) plankje nodig. Dus niet met i855 of i915 chipset maar met i945 of hoger. (Pinbezetting van deze 479 is iets anders).
Ik weet dat de Asus N4l-VM DH werkt.
479Y plankjes:
- Abit iL-90MV
- Aopen i945Gmm-HL
- Asus N4L-VM DH
- Gigabyte GA-8I945GMMFY-RH
- MSI MS-9642
Wie zegt dat ik een sneller systeem wil? Kijk, als ik zo'n 479(Y) bordje 2e hands kan krijgen voor een leuk prijsje, waarom zou ik dan gelijk nieuw(er) spul halen? Die 2250 is snel zat.silmaril8 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:12:
Je kan beter deze T2250 verkopen en daarvoor een C2D of AMD setje (nieuw of 2dehands) voor kopen. Moederborden voor 479 zijn veel duurder in vergelijking met een simpel C2D of AMD moederbord. Zo'n AMD/C2D setje is ook nog eens veel sneller dan jouw T2250+479 mobo.
Oscar Wilde
Als iets sneller en goedkoper is, dan wil je natuurlijk altijd zoiets hebben dunkt me....Raven schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:42:
[...]
Ah thanks![]()
[...]
Wie zegt dat ik een sneller systeem wil? Kijk, als ik zo'n 479(Y) bordje 2e hands kan krijgen voor een leuk prijsje, waarom zou ik dan gelijk nieuw(er) spul halen? Die 2250 is snel zat.
Anyway, een nieuw 479 bordje kost al ruim over de 100 euro. 2dehands zullen ze echt niet goedkoper zijn dan 60-70 euro. Vooral niet die nieuwere types (Y). En een goed/beter/sneller AMD bordje (inclusief onboard videokaart) kost nog maar 40 euro.
Je moet ook nog eens denken dat zo'n moederbord veel minder vaak wordt geupdate (bios/drivers) en er kunnen misschien meer problemen zijn met compatibiliteit met het geheugen.
Dus ik zou beter een AMD bordje + cpu kopen voor 70-80 euro. Maar het is jouw geld, en jouw tijd
Ps. ik had ooit een aanbieding van een Aopen bordje voor nog geen 35 euro maar die waren binnen 1 min uitverkocht. Tja vreemd he
[ Voor 9% gewijzigd door itsalex op 12-05-2008 16:44 ]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Die CT-479 kun je wel vergeten helaas.Raven schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:21:
ASUS CT-479 bedoel je?
Is ook een idee
Euh...
Intel Intel Mobile on Desktop Processors
Dothan 1.5GHz~2.26+ GHz
Baines 1.3GHz~1.7+ GHz
Celeron M 1.2GHz~1.7+ GHz
* Intel® Pentium® M processor Low Voltage & Ultra Low are NOT supported by this product
Geloof niet dat de 2250 ondersteund wordt... of wel?
Die werkt met Dothan procs maar niet met Merom/Yonah.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!