Op dit moment ben ik bezig om te proberen om html bestandjes op de server standaard als gzip te versturen naar de browser van de bezoeker. Echter wil ik dit niet 'on te fly' doen maar middels bijvoorbeeld htaccess of php eerst kijken of de bezoeker gzip ondersteund om vervolgens een bestaand gzip bestandje naar de bezoeker te sturen. Als de bezoeker geen gzip ondersteund dan stuur ik een standaard niet gecomprimeerd bestandje.
In mijn code komt onderstaande code voor.
De gzip maak ik zo aan waarbij de content $data is.
gzwrite($gz, $data);
[/code]
Echter krijg ik als in elk geval als ik de pagina open in firefox een compleet lege pagina. Ook 'error_reporting(E_ALL)' geeft geen enkele info. Wat gaat hier mis, zie ik iets over het hoofd, ben ik iets vergeten?
In mijn code komt onderstaande code voor.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if (!empty($_SERVER["HTTP_ACCEPT_ENCODING"]) && strpos($_SERVER["HTTP_ACCEPT_ENCODING"], 'gzip') !== false) { header("Content-Encoding: gzip"); readfile('/cache/bestandje.html.gz'); } else { readfile('/cache/bestandje.html'); } |
De gzip maak ik zo aan waarbij de content $data is.
PHP:
1
2
3
4
| $tname = '/cache/bestandje.html.gz'; $gz = gzopen($tname,'w9'); gzwrite($gz, $data); gzclose($gz); |
gzwrite($gz, $data);
[/code]
Echter krijg ik als in elk geval als ik de pagina open in firefox een compleet lege pagina. Ook 'error_reporting(E_ALL)' geeft geen enkele info. Wat gaat hier mis, zie ik iets over het hoofd, ben ik iets vergeten?