Heb al tijden een probleem en kom er niet uit. Zojuist wou ik de nieuwe demo van grid spelen en het spel gaf aan dat hij openal niet kon vinden terwijl deze wel geinstalleerd stond. Ik openal verwijderd via "programma's en onderdelen". Pc gerestart, openal opnieuw geinstalleerd. Wel eerst de nieuwste van de openal site binnengehaald. Nu wil het spel wel opstarten maar blijft hangen. Nu denk je wat heeft openal hier mee te maken. Nou dat zal ik ook eens vertellen. Ik wil eigenlijk nog een ander spel proberen. Namelijk Trials 2 Second Edition, deze gaf eerst ook aan dat hij openal niet kon vinden. Nu geeft die dat niet meer aan. Maar als ik het spel wil starten dan blijft ook deze gewoon hangen. Als ik in de opties het geluid uitzet dan start het spel wel op. Ook nog even op softwarematig gezet maar dit werk ook niet net als hardwarematig. Ik heb even in de search gekeken maar kwam geen relevant topic tegen. Ook google was eigenlijk niets te vinden (Openal vista 64 wont work en dat zoort zoekregels). Ik ben dus ten einde raad.
Ik heb een creative audigy nx 2 usb. Daarvan zijn reeds de nieuwste drivers van geinstalleerd. Reinstallen is geen optie omdat ik niets kan downloaden van de creative site. Verder heb ik vista SP1 geinstalleerd staan. Ik kan niet zeggen of het hiervoor wel werkte aangezien ik toen deze games niet heb geprobeerd.
Edit: Voordat ik vista sp1 heb geinstalleerd werkten de games trackmania nations forever en united forever. Nu werken deze games ook niet meer. Starten ook allebij niet op.
Edit 2: Na het starten van de game zie ik direct in taakbeheer : reageert niet
Edit 3: Uiteindelijk toch gevonden. Bleek nog Host OpenAL in mij lijst met software te staan. Deze verwijderd en OpenAL opnieuw geinstalleerd en het werkt weer.
Ik heb een creative audigy nx 2 usb. Daarvan zijn reeds de nieuwste drivers van geinstalleerd. Reinstallen is geen optie omdat ik niets kan downloaden van de creative site. Verder heb ik vista SP1 geinstalleerd staan. Ik kan niet zeggen of het hiervoor wel werkte aangezien ik toen deze games niet heb geprobeerd.
Edit: Voordat ik vista sp1 heb geinstalleerd werkten de games trackmania nations forever en united forever. Nu werken deze games ook niet meer. Starten ook allebij niet op.
Edit 2: Na het starten van de game zie ik direct in taakbeheer : reageert niet
Edit 3: Uiteindelijk toch gevonden. Bleek nog Host OpenAL in mij lijst met software te staan. Deze verwijderd en OpenAL opnieuw geinstalleerd en het werkt weer.
[ Voor 13% gewijzigd door Twazerty op 10-05-2008 21:15 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.