Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Een poos geleden heb ik mijn eigen broertje een telefoon gegeven ter waarde van EUR 350,00. De locatie bij hem op school vertrouw ik alleen niet echt.

Ik hoorde van een vriend dat hij mogelijk is, zonder GPS-ondersteuning, om een GSM traceerbaar te maken.

Echter vraag ik me dan af, hoe is dit te realiseren?
Hier moet toch een markt voor zijn? Je eigen dielstalgevoelige equipment traceerbaar maken.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 00:08

weebl

YARR!

Al aan privacy gedacht?

Alleen de overheid kan dit afaik...

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 14:28
Telefoons kan je ook "traceren" door middel van het CELL-id. Het enige probleem is dat dit een grote radius is. Als ik hier mijn CELL id bekijk, zit ik volgens de database aan de andere kant van de plaats.

Erg accuraat is het niet, de enige optie die accuraat is is het gebruik maken van GPS.

Er is dus software die die cell-id kan doorsturen naar een website, van waar je hem kan bekijken.
Telfort had vroeger ook zoiets, was geen lang leven beschoren, waarmee je kon kijken waar andere Telfort gebruikers waren.

Echter, aangezien dit geen Symbian of Windows Mobile telefoon is kan je er weinig op installeren*

En in feite is hier een markt voor, je hebt software - wederom Symbian / Windows Mobile - welke geactiveerd kan worden als hij gestolen of verloren is. Dit kan dmv een smsje met een bepaalde code.

Vanaf dat moment laat het toestel weten als er een nieuwe SIM kaart in gestopt word, welk nummer hier aan verbonden is etc...

Zelfs de overheid kan niet op de meter (of 10 / 100 / 1000 meter) nauwkeurig bepalen waar je zit. Om nauwkeurige plaatsbepaling te kunnen doen heb je minimaal 3 punten nodig.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
weebl schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:10:
Al aan privacy gedacht?

Alleen de overheid kan dit afaik...
Waarom zou ik mijn eigen auto niet traceerbaar mogen maken als ie gejat wordt ? Het is mijn auto en ik mag er toch mee doen wat ik wil, dat de gene die em jat de lul is komt door hem zelf en niet door mij. Een mobiel is niet veel anders dan een auto.

Waarom zou het niet mogen ? De privacy van iemand die mijn spullen jat zou mij een zorg zijn. Of bedoel je de privacy van zijn broertje ?

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 10-05-2008 20:19 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij is dit al langer mogelijk. bijv museums je kunnen sms al je in de buurt bent en shit
vodafone had volgens mij ook al zon service. *checking*

alleen de overheid eh ....
sinds wanneer levert de overheid gsm diensten ? dat zijn toch echt kpn, vodafome etc

nou ja .... dit kan dus al commercieel
http://www.marketingfacts...es_samen_met_locatie_sms/

andersom moeten we gewoon even doorzoekn

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 10-05-2008 20:32 ]

Iperf

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 00:08

weebl

YARR!

PilatuS schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:18:
[...]

Waarom zou ik mijn eigen auto niet traceerbaar mogen maken als ie gejat wordt ? Het is mijn auto en ik mag er toch mee doen wat ik wil, dat de gene die em jat de lul is komt door hem zelf en niet door mij. Een mobiel is niet veel anders dan een auto.

Waarom zou het niet mogen ? De privacy van iemand die mijn spullen jat zou mij een zorg zijn. Of bedoel je de privacy van zijn broertje ?
Met je auto moet je een apparaatje inbouwen dat daar echt specifiek voor bedoeld is. Dit werkt dan ook met GPS, en is een stuk nauwkeuriger.
Als je voor je telefoon dit ook kan inbouwen ofzo, prima. Wat de TS bedoeld is dat je via driehoeksbepaling bij zendmasten aangemelde sim-kaarten kan opsporen. Dit is niet iets wat een gebruiker aan of uit kan zetten, omdat het vanuit de zendmasten werkt, en een essentieel onderdeel is van het GSM-systeem. Als je dus op die manier kan zien waar je eigen telefoon uithangt, kan je ook zien dat je getrouwde buurman op de wallen rondloopt... Wat me toch niet echt de bedoeling lijkt.

Daarom is dit alleen beschikbaar voor de overheid, en ook alleen met een bevelschrift van de rechter.

Dat bedoel ik met privacy.

Dus TS: ga er maar van uit dat je dit niet gaat lukken zonder allerlei hardware-aanpassingen enzo. Ik weet wel dat er van die kindertelefoons zijn die dit hebben. Maar dat werkt dus net als het systeem in je auto.
fish schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:19:
volgens mij is dit al langer mogelijk. bijv museums je kunnen sms al je in de buurt bent en shit
vodafone had volgens mij ook al zon service. *checking*

alleen de overheid eh ....
sinds wanneer levert de overheid gsm diensten ? dat zijn toch echt kpn, vodafome etc

nou ja .... dit kan dus al commercieel
http://www.marketingfacts...es_samen_met_locatie_sms/

andersom moeten we gewoon even doorzoekn
Dat is het versturen van smsjes. Heeft niks met locatiebepaling te maken. Het enige wat ze kunnen is alle telefoons die bij hun mast is aangemeld een smsje sturen.

Wat ik bedoel met dat alleen de overheid dit mag is dat ze op die manier criminelen op kunnen sporen.

[ Voor 21% gewijzigd door weebl op 10-05-2008 23:10 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Als het een Windows Mobile telefoon zou zijn, met ingebouwde GPS dan kon je met Where Is My Phone? je telefoon traceren.

M'n vader heeft dit programma van een kennis gekregen, en het draait op z'n PDA.
Als je telefoon dan gejat is / kwijt is, kun je een SMS-je sturen met een bepaalde code, en dan stuurt het programma de coordinaten terug en een linkje naar Google Earth geloof ik.

Werkt zeer goed.

Verwijderd

Topicstarter
weebl schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:07:
[...]

Met je auto moet je een apparaatje inbouwen dat daar echt specifiek voor bedoeld is. Dit werkt dan ook met GPS, en is een stuk nauwkeuriger.
Als je voor je telefoon dit ook kan inbouwen ofzo, prima. Wat de TS bedoeld is dat je via driehoeksbepaling bij zendmasten aangemelde sim-kaarten kan opsporen. Dit is niet iets wat een gebruiker aan of uit kan zetten, omdat het vanuit de zendmasten werkt, en een essentieel onderdeel is van het GSM-systeem. Als je dus op die manier kan zien waar je eigen telefoon uithangt, kan je ook zien dat je getrouwde buurman op de wallen rondloopt... Wat me toch niet echt de bedoeling lijkt.

Daarom is dit alleen beschikbaar voor de overheid, en ook alleen met een bevelschrift van de rechter.

Dat bedoel ik met privacy.
In tegenstelling.

Hij had me goed begrepen. Ik heb alleen geen Windows PDA meer. Een dergelijk systeem was inderdaad perfect geweest!

Volgens mij is het in combinatie met een G600 telefoon niet mogelijk, aangezien je niet in kunt stellen dat er standaard programma's op de achtergrond draaien. Je kunt slechts handmatig java-programma's uitvoeren bij opdracht. Daarbij heeft de GSM geen GPS-ondersteuning.

Ik kan bij diefstal helaas mijn Samsung-telefoons niet traceren.
Pagina: 1