[SMS text] Automatisch SMS reply sturen

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 21:13
Ik ben op dit moment aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn op het gebied van SMS (text messaging) automatisering.

Wat ik wil?
Ik wil dat klanten van ons bedrijf de mogelijkheid hebben om door middel van het versturen van een sms de actuele prijs informatie te ontvangen. Deze gegevens worden opgeslagen zowel in een SQL database als in een text bestand.

De software moet dus de mogelijkheid bieden om een automatische reply te sturen wanneer bv. een sms binnen komt met de text PRIJS. Als hardware gebruiken we waarschijnlijk een gsm modem gekoppeld aan 1 van onze servers via USB of RS-232 (serieel).

Wat ik graag wil weten?
Heeft iemand al ervaring met bepaalde software. Ik wil namelijk eerst een soort van Proof of Concept omgeving opzetten om de zaken te testen.

Wat ik niet wil weten?;)
Dat je ook gebruik kan maken van SMS gateways en verkorte nummers. We willen graag alles in eigen beheer houden.

Wat heb ik zelf al gevonden?
Natuurlijk heb ik al op onze vriend google gezocht. Hierbij ben ik onderstaande producten tegengekomen:
  • ActiveExperts SMS Messaging Server (lastig om te configuren)
  • SMS Studio (ziet er goed uit, helaas kan je met de demo geen echte testen uitvoeren)
Ik hoop dat iemand mij even in de juiste richting kan sturen.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
echt dit heeft me 10 seconden gekost op google... misschien kun je eerst zelf wat research doen en vervolgens hier je overige vragen posten.

http://www.softpedia.com/...ony-SMS-GSM/SQL2GSM.shtml

http://www.google.nl/sear...=send+sql+query+sms&meta=

[ Voor 13% gewijzigd door pennenlikker op 11-05-2008 15:48 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

pizzaboertje geeft toch aan wat hij zelf al gevonden heeft - dus waarom die vervelende toon in jouw reply, pennenlikker? Nergens voor nodig :)

• pennenlikker
elevator schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:51:
pizzaboertje geeft toch aan wat hij zelf al gevonden heeft - dus waarom die vervelende toon in jouw reply, pennenlikker? Nergens voor nodig :)
Mja maar als ik er 10 seconden over doe om ongeveer 3 oplossingen voor dit probleem te vinden... heeft ie er zelf hooguit 5 minuten in gestoken of slecht kunnen googlen .. kan ook.

Btw dat active experts is echt een mooi product... je moet alleen wel goed met vbs overweg kunnen.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pennenlikker schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:03:
Mja maar als ik er 10 seconden over doe om ongeveer 3 oplossingen voor dit probleem te vinden... heeft ie er zelf hooguit 5 minuten in gestoken of slecht kunnen googlen .. kan ook.
De produkten die in aanmerking komen, heeft ie al gevonden, hij vraagt dan ook om ervaringen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pennenlikker
nou ok... mijn ervaring: schrap active experts maar van je lijstje af, mits je aardig wat kan programeren in een C taal.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pennenlikker schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:03:
[...]Btw dat active experts is echt een mooi product... je moet alleen wel goed met vbs overweg kunnen.
pennenlikker schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:26:
nou ok... mijn ervaring: schrap active experts maar van je lijstje af, mits je aardig wat kan programeren in een C taal.
Ja, wat is het nou? VBS of C?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• pennenlikker
Brahiewahiewa schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:30:
[...]

[...]
Ja, wat is het nou? VBS of C?
:z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Als je je te goed voelt om antwoord te geven terwijl je zelf voor onduidelijkheid zorgt, post dan liever niet van die smilies.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Pizzaboertje(Kickerdude), wist geen andere manier om hoe we weer in contact met jou konden komen, dus dan maar even zo. Ben jij per email te bereiken? Gaat om een wederopleving van GoT @ OGame ;) , vroegen ons af of je ook weer mee wilt spelen! Een aantal ex-S5'ers zijn alweer gejoined!

• pennenlikker
alt-92 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:10:
[modbreak]
Als je je te goed voelt om antwoord te geven terwijl je zelf voor onduidelijkheid zorgt, post dan liever niet van die smilies.
[/]
Sorry... maar van die loze reactie's die niks aan het topic toevoegen word ik altijd een beetje slaperig.
Kan er niks aan doen :)

Pagina: 1