Toon posts:

line sync instabiel na overstap ADSL2 > ADSL2+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe provider, xs4all-only. Hiermee ondervind ik nogal wat problemen, deze ben ik zelf nog nooit tegen gekomen aangezien dit mijn eerste ADSL2+ verbinding is.

Ik ben nou al zon drie dagen bezig om mijn verbinding "stabiel" te krijgen. Het probleem is namelijk dat ik mijn ADSL Line Sync niet up kan houden. Opzich is dit logisch met deze zeer lage waardes:
Statistics Downstream Upstream
Noise Margin 7.6 dB 8.1 dB

Eerder ben ik al bezig geweest met de telefoon lijn, dit is netjes opnieuw gestript maar niet volgens verwachting. Ik ben er namelijk achter gekomen dat de blauwe lijn nogal wat corosie heeft, of hoort het dat de blauwe lijn na het strippen zwart is? Dit is zelfs zo na 3 cm te hebben gestript. De rode lijn heeft een normale koper kleur na het strippen. Met een mesje heb ik dit zwarte "roet" verwijderd om het koper weer te doen glimmen, maar het zit natuurlijk ook veel verder in de mantel.

Hierna is alles weer netjes aangesloten, alles dicht bij elkaar met kabels van een meter en een laptop voor de ADSL BER test. Bij deze BER test ben ik er achter gekomen dat de test van 20 seconden, vrijwel altijd een error ratio van 0% weergeeft. Hoe langer de test duurt, hoe meer error ratio, soms wel tot 60%. De waardes zijn overigens wel iets gestegen:
Noise Margin 8.1 dB 11.6 dB

In een topic heb ik gelezen dat het modem misschien niet geheel compatible is met het DSLAM. Zou dat verhaal ook opgaan voor de noise margin? Of denk ik nu geheel verkeerd?

Verwijderd

t zou handig zijn als je aangeeft welk modem je gebruikt en om het af te maken, op welke centrale je zit. Er zijn een aantal Huawei DSLAMS in gebruik in de randstad, de rest doet het met hoofdzakelijk Alcatel en Ericsson hardware.. Just a thought :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Errrr...
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:00:
Opzich is dit logisch met deze zeer lage waardes:
Noise Margin 7.6 dB 8.1 dB
Waarom is dat zeer laag? Dat is voldoende om een verbinding stabiel te houden en vrij behoorlijk voor een wide open lijn.
Eerder ben ik al bezig geweest met de telefoon lijn, dit is netjes opnieuw gestript maar niet volgens verwachting. Ik ben er namelijk achter gekomen dat de blauwe lijn nogal wat corosie heeft, of hoort het dat de blauwe lijn na het strippen zwart is?
...
In de blauwe huls zit idd. een zwarte kabel die je ISRA punt ingaat. Niks aan de hand mee.
Dit is zelfs zo na 3 cm te hebben gestript. De rode lijn heeft een normale koper kleur na het strippen. Met een mesje heb ik dit zwarte "roet" verwijderd om het koper weer te doen glimmen, maar het zit natuurlijk ook veel verder in de mantel.
Errr, je hebt je ISRA dus open gehaald?

[ Voor 10% gewijzigd door BHQ op 11-05-2008 17:19 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:51

Edgarz

Tweako-active since1986

Leuk dat je meteen de oorzaak buiten de deur zoekt (DSLAM) ,maar begin eerst eens binnenshuis.
De externe factoren (DSLAM, koperwaliteit van KPN infra) komen dan later wel in beeld.

Dus: Wat extra info benodigd:

Wat is de Attentuation-waarde (down)?
Lengte kabel van ISRA naar modem (is het de standaard geleverde standaard kabel?)?
Wat voor modem?
Wat heb je precies zelf gedaan (oa. met het ISRA punt)?

Laat het even weten.

Verwijderd

Hier in Zwolle het zelfde beeld. Na upgrade naar adsl2+ vanwege het jubileum klappert de lijn er om de haverklap uit.

Modem: Zyxel 2602R 61, laatste firmware.

En is in de meterkast sinds enige dagen. Helaas nog geen verbetering.