Ik heb twee Dlink DNS-313 NAS apparaten in huis, en deze moet je via een cd wizard installeren terwijl de NAS aan het netwerk hangt. Probleem is dat de utility deze Dlinks niet kan vinden. Ik zie in de router dat ze wel een IP adres krijgen, maar ze reageren niet op pingen en of in de browser. Dit gedrag is wel voorspeld door de handleiding, als de wizard niet voltooid is. Maar die utility wil dus juist ook niet de apparaten detecteren. Nu is er bekend dat dit apparaat niet met alle disks kan werken dus ik heb er 4 geprobeerd, waarvan er 3 op de compatibiliteitslijst staan.
(WD 500 AAKS, Seagate 320 Gb, Maxtor 300 Gb, Samsung F1 500 gb). Het gedrag van beide apparaten veranderd niet.
Vreemd is dat de hdd led (normaal blauw) nu groen is wat zou betekenen dat de drive minder dan 5% vrije ruimte heeft, terwijl ze helemaal gloednieuw en zonder partitie zijn.
Ik heb ze geprobeerd te formatteren, maar dit veranderd niets aan de zaak.
Heeft iemand toevallig ervaring hiermee of een tip om dit op te lossen? Op papier lijkt het een heel aardig ding....
(WD 500 AAKS, Seagate 320 Gb, Maxtor 300 Gb, Samsung F1 500 gb). Het gedrag van beide apparaten veranderd niet.
Vreemd is dat de hdd led (normaal blauw) nu groen is wat zou betekenen dat de drive minder dan 5% vrije ruimte heeft, terwijl ze helemaal gloednieuw en zonder partitie zijn.
Ik heb ze geprobeerd te formatteren, maar dit veranderd niets aan de zaak.
Heeft iemand toevallig ervaring hiermee of een tip om dit op te lossen? Op papier lijkt het een heel aardig ding....