Toon posts:

Microsoft Exchange 2003 POP3 mail ophalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een server waar windows 2003 server op draait. hierop heb ik exchange 2003 geinstalleerd en zit met een probleem.

in SBS kent exchange een pop3 connector voor het binnenhalen van email maar in server 2003 niet.
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken op internet maar geraak er niet veel wijzer uit.

iemand die mij kan helpen??

alvast bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[google=pop3 exchange]
[search=pop3 exchange]

Kan me dus werkelijk niet voorstellen dat jij al een tijdje hebt zitten zoeken op internet. Of je zoekt met de verkeerde termen, maar aangezien je hieronder noemt wat je zoekt is dat moelijk te begrijpen. Hier op GoT verwachten we dat je zelf wat moeite doet voor je een topic opent, en dat je dat duidelijk laat blijken. Laat zien wat je hebt gevonden, met welke zoekwoorden/sites je bezig was, etcetera, etcetera.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nog een tijdje op internet gezocht achter info over pop3 connectors. SBS heeft deze standaard ingebouwd, dit heb ik ook op mijn werk. maar Server2003 heeft dit niet. nu heb ik exchange pop3 5.0 geinstalleerd en alle stappen voor installatie gevolg. deze connector haalt mooi alle mail binnen en stuurt ze dan door naar mijn exchange server. Probleem is dat deze ze niet doorstuurd naar de client adressen.

volgend log krijg ik van mijn pop3 connector

SEVERITY|DATE |TIME |CATEGORY |MSG ID |DESCRIPTION
Detail |2008/05/11| 4:35:05 PM|Mail Download | |Downloading starting...
Detail |2008/05/11| 4:35:05 PM|Outgoing Mail | |Processing outbound messages (if any)...
Detail |2008/05/11| 4:35:05 PM|Mail Download | |Connected to address mail.priorweb.be on port 110.
Info |2008/05/11| 4:35:05 PM|Mail Download | |[Mailbox: postmaster@***.org] Contains 1 messages (new: 1, download size: 2 KB).
Info |2008/05/11| 4:35:06 PM|Mail Download |0000008A|[Mailbox: postmaster@***.org] Message: 1/1: Downloaded message (2 KB).
Info |2008/05/11| 4:35:06 PM|Router |0000008A|Message from sender@telenet.be routed to Exchange queue.
Detail |2008/05/11| 4:35:06 PM|To Exchange |0000008A|Connected to address 192.168.1.100 on port 587.
Detail |2008/05/11| 4:35:06 PM|To Exchange |0000008A|Remote server accepted recipient: tommy@***.org
Detail |2008/05/11| 4:35:06 PM|Outgoing Mail | |Processing outbound messages (if any)...
Info |2008/05/11| 4:35:06 PM|To Exchange |0000008A|Sent message from sender@telenet.be to tommy@***.org on server 192.168.1.100.

iedere hulp zou welkom zijn omdat ik nog een leek ben in exchange

alvast bedankt

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 15:04

Sa1

in die log staat niets waar iemand iets mee kan.. geen foutmelding..

wat gaat er precies niet goed??

download anders is een trial van smartpop2exchange of pop beamer ofzo...

nadeel van de pop3 connecter van sbs is volgens mij dat hij BCC niet snapt, maar dit staat los van je probleem.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41
heb je wel je recipient policy goed ingesteld :? weet je exchange server ook dat hij verantwoordelijk is voor dat bepaalde email domain :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Dit is juist het probleem. Ik krijg geen foutmelding op de pop3 connector. pop3 connector stuurt zoals staat in log alles door naar exchange. deze zou dan alles moeten verdelen over de gebruikers maar doet dit niet.

is dit een slechte connector misschien?

bij mij mailprovider heb ik 1 hoofdemailadres om in te loggen. postmaster@***.org. deze heb ik opdracht gegeven om fetch all te doen, dus alle email gericht aan mijn domein moeten daar binnenkomen.

Verder heb ik in exchange zelf bij servers - protocols - pop3 en smtp ingesteld en bij connectors heb ik een smtp connector toegevoegd.

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:06:
heb je wel je recipient policy goed ingesteld :? weet je exchange server ook dat hij verantwoordelijk is voor dat bepaalde email domain :?
ja bij recipient policies heb ik als SMTP @***.org toegevoegd.

• Zwelgje
probeer anders gewoon een andere pop3 connector, zelf gebruik ik bij de kleinere klanten altijd 'popcon' deze is betaalbaar (ik dacht 89 dollar) en kan optioneel ook antivirus voor je afhandelen, alleen dat is tegen een meerprijs

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:22:
probeer anders gewoon een andere pop3 connector, zelf gebruik ik bij de kleinere klanten altijd 'popcon' deze is betaalbaar (ik dacht 89 dollar) en kan optioneel ook antivirus voor je afhandelen, alleen dat is tegen een meerprijs
denk je dat ik als je mijn uitleg leest ergens iets belangrijk ben vergeten? ik zal ook jouw advies proberen en een andere connector proberen.

alvast bedankt.

• Zwelgje
hooguit dat je relaying uit hebt staan. je zou in je relay config op je smtp connector eens je eigen ip adres (intern!) en het localhost 127.0.0.1 adres kunnen intikken.

de kans in groot dat dat simpele pop3 connectortje als afzenderadres of localhost of het eigen interne ip gebruikt en dat dit geblocked wordt

letwel: geen relaying aanzetten voor alle ip adressen natuurlijk!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb toendertijd een stapeltje POP3 connectors uitgeprobeerd, en vond POPbeamer veruit de beste, met de meeste mogelijkheden. Koste me iets van 120 euro, kreeg korting van de schrijver omdat ik het als prive-persoon kocht :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
probleem zit hem volgens mij niet meer bij de pop connector popcon is nu geinstalleerd en stuurt net zoals de vorige alles mooi door naar de exchange waar ze in de queue list blijven staat als telenet.be.

ook heb ik bij popcon problemen als ik poort 25 gebruik als smtp. 587 doet het dan weer wel op aanraden van mailprovider. in hun mail staat dat sommige internetproviders deze poort blocken.
Is dit bij telenet het geval?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
gambieter schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:11:
Ik heb toendertijd een stapeltje POP3 connectors uitgeprobeerd, en vond POPbeamer veruit de beste, met de meeste mogelijkheden. Koste me iets van 120 euro, kreeg korting van de schrijver omdat ik het als prive-persoon kocht :)
Da's een stuk duurder dan het uitgebreidere Popcon wat @ USD 79 per server van jou is :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sanfranjake schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:22:
Da's een stuk duurder dan het uitgebreidere Popcon wat @ USD 79 per server van jou is :P
Tja, ik had een POP3 connector nodig die ook IMAP en POP3 over SSL kon doen, en POPbeamer was de enige die dat aankon :) . Heb er trouwens nog geen spijt van gehad, 120 euro over 4 jaren gebruik al, en nog vele jaren gebruik gepland ;) .

Is Popcon uitgebreider dan POPbeamer, denk je? Zou me verbazen, maar misschien dat het programma een inhaalslag heeft gemaakt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine update. ik heb vandaag alle instellingen vergeleken met de sbs van mijn werk. Door login + paswoord in te geven bij smtp connector heb ik een deel aan het bollen gekregen. ik kan nu momenteel mails versturen naar buiten maar nog geen mails ontvangen. wanneer ik een mail van buitenaf verstuur krijg ik onmiddelijk melding van postmaster dat de mail niet afgeleverd kon worden.

intern mails ontvangen en versturen werkt niet.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12 15:18
Er zal toch wel iets in dat mailtje staan? Misschien dat ie zegt dat de gebruiker niet bestaat.

Je zegt hierboven dat je de recipient policies goed hebt ingevult, maar worden de e-mail adressen ook goed ingevuld in de gebruikers? (die optie 'automatically update e-mail addresses based on recipient policy' zou uit kunnen staan).

[ Voor 28% gewijzigd door _H_G_ op 13-05-2008 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
_H_G_ schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:28:
Er zal toch wel iets in dat mailtje staan? Misschien dat ie zegt dat de gebruiker niet bestaat.

Je zegt hierboven dat je de recipient policies goed hebt ingevult, maar worden de e-mail adressen ook goed ingevuld in de gebruikers? (die optie 'automatically update e-mail addresses based on recipient policy' zou uit kunnen staan).
in de mail van postmaster staat het volgende:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
tommy@***.org

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een suggestie? deze week nog iedere avond gezocht naar het probleem en gezocht op internet maar vind geen oplossing.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_H_G_ schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:28:

Geef hier eens antwoord op?

Uit het punt dat je ook intern niet kan versturen en ontvangen kun je al afleiden dat je recipient policies niet goed staan als je .org adressen intern ook niet herkend worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik zou eerst eens proberen om je interne mail op orde te krijgen (en dat lijkt inderdaad op een recipient policy probleem). Welke NDR krijg je als je intern stuurt? Zet eens message tracking aan en track een interne message eens.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:59:
[...]

Geef hier eens antwoord op?

Uit het punt dat je ook intern niet kan versturen en ontvangen kun je al afleiden dat je recipient policies niet goed staan als je .org adressen intern ook niet herkend worden.
Beste,

ze staan als volgt ingesteld, indien u meer details wil, laat maar weten.

alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/8895/recipienttj2.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:04:
Ik zou eerst eens proberen om je interne mail op orde te krijgen (en dat lijkt inderdaad op een recipient policy probleem). Welke NDR krijg je als je intern stuurt? Zet eens message tracking aan en track een interne message eens.
Dit is de message track van een intern verstuurd bericht. er wordt een delivery notification verstuurd maar komt nergens terecht.

Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/8231/messagetrackinsidexo6.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook het volgende geprobeerd telnet <servernaam> 110 en ook 587(poort van provider voor smtp)

dan helo .... (wordt herkend)
dan mail from: mailadres (dan komt er een boodschap dat het emailadres niet herkend wordt.)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Weleens van troubleshooten gehoord?

Je kunt ook de Microsoft Exchange Troubleshooting Assistant v1.1 om te kijken waar de mail-flow fout gaat.

Deze site is ook handig:
Link

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12 15:18
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:26:
[...]
ze staan als volgt ingesteld, indien u meer details wil, laat maar weten.

alvast bedankt
Nu ben ik alleen redelijk bekend met sbs, maar als je op de exchange server de gebruiker opent in active directory, dan moeten daar een aantal Exchange tabbladen staan, waaronder het tabblad E-mail Addresses.

Daar staat die 'Automatically update e-mail addresses based on recipient policy' die ik bedoelde. En kun je gelijk kijken of de smtp-adressen voor de betreffende gebruiker goed zijn aangemaakt (en eventueel een screenshotje maken voor hier).

offtopic:
krijg het trouwens hier alleen op de sbs server te zien, vraag me af wat ik moet doen om die tabbladen te zien op een andere non-exchange server of een xp werkstation met active directory user&computers snap-in). met googlen kom ik alleen problemen tegen, terwijl het vast 'working as intended is', maar hoe..

Verwijderd

offtopic:
Dan moet je de Exchange administrative tools (ESM) op die machine installeren, dan krijg je ze wel te zien

Verwijderd

Topicstarter
_H_G_ schreef op maandag 19 mei 2008 @ 07:41:
[...]

Nu ben ik alleen redelijk bekend met sbs, maar als je op de exchange server de gebruiker opent in active directory, dan moeten daar een aantal Exchange tabbladen staan, waaronder het tabblad E-mail Addresses.

Daar staat die 'Automatically update e-mail addresses based on recipient policy' die ik bedoelde. En kun je gelijk kijken of de smtp-adressen voor de betreffende gebruiker goed zijn aangemaakt (en eventueel een screenshotje maken voor hier).

offtopic:
krijg het trouwens hier alleen op de sbs server te zien, vraag me af wat ik moet doen om die tabbladen te zien op een andere non-exchange server of een xp werkstation met active directory user&computers snap-in). met googlen kom ik alleen problemen tegen, terwijl het vast 'working as intended is', maar hoe..
De mailadress worden netjes aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/4020/usersek3.th.jpg
Pagina: 1