Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Color Picker tool

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik heb een Javascript tooltje gemaakt waarmee je real-time de kleuren van alle DOM objecten op je website kunt inzien en aanpassen. De techdemo ervan staat hier.

Het idee ontstond terwijl ik met kleuren aan het experimenteren was voor mijn eigen portfolio website. Het resultaat is volgens mij reuze handig voor zo'n beetje iedere webdeveloper, dus post ik hem hier maar.

Wat vinden jullie ervan? Kritiek en suggesties voor features zijn welkom. Gebruik van het tooltje staat uiteraard volledig vrij :)

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

We hebben toch Firebug.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik vind het wel een hele mooie tool!

Is er ook een mogelijkheid (of is het een idee) dat je als je 'klaar' bent, alle kleuren van dat moment te exporteren, bijvoorbeeld per element, of als het kan per class? Dan kan je er ook echt mee doorontwikkelen.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Wat dat betreft zie ik wel mogelijkheden voor een CMS systeem, waarbij je CMS gebruikers de stijl van een pagina on the fly kunt laten aanpassen. Voor developers vind ik dit echter van geen enkel nut.

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik vind Firebug persoonlijk niet handig als edit-tool. Je moet voortdurend op zoek naar de juiste CSS regels en je hebt geen sliders om dit soort dingen aan te passen. Voor (CMS) gebruikers is het al helemaal geen optie.

Ik ben trouwens ook van plan een stylesheet-modus toe te voegen, waarmee je niet de stijl van individuele elementen maar het hele stylesheet kunt aanpassen :)

edit: sneller typen. Een 'save' optie wil ik ook nog maken, icm het bovenstaande.

[ Voor 9% gewijzigd door Bozozo op 10-05-2008 16:59 ]

Verwijderd

Ik weet niet wat jouw professionele ervaring is als webdeveloper, maar dat van mij is dat je als developer ontwerpen krijgt aangeleverd nadat ze zijn goedgekeurd door de opdrachtgever. De kleurstelling is dus bekend.

Ik ben dus van mening dat developers hier verdomd weinig aan (zouden moeten) hebben, omdat de fase van het bedenken van kleurcombinaties allang voorbij is :)

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Tja, dan ben je ook niet aan het ontwerpen maar aan het coderen.

Zoiets als dit is vooral handig als je een mock-up maakt in HTML, en dan je kleurenschema bepaalt. Zo bouw ik (niet professioneel) websites, maar ik kan me voorstellen dat je voor grote, flashy producties begint met een draft in photoshop.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Designen doe je in een grafisch pakket, niet in je browser... Net als dat je het html-en niet in photoshop doet. Ik ben het eens met Cheatah, je design moet al goedgekeurd zijn voordat je begint.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor dit soort posts is over het algemeen op GoT niet echt plaats. Het is feitelijk een soort verkapte spam. Echter, als je toch graag erover wil praten, dan kan dat eventueel in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III. Ondanks het feit dat dat een ander forum betreft is dat wel een fijne plek om centraal dit soort zaken te bespreken. Ik stel voor dat je deze discussie daar voortzet/opnieuw start. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.