[PHP] Web agenda syncen met outlook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 14:32
Hallo allemaal,

Ik heb voor een vriend een site in elkaar gezet met wat handige dingen enzo.
Zo heb ik voor hem ook een agenda gemaakt, hij kan op de administratie pagina agenda punten toevoegen bewerken en verwijderen. De punten worden opgeslagen in een MySQL database.
Hier de agenda: http://eswa.nl/ericwitlox/1.1/index2.php?pagina=schedule
Linkje RSS feed: http://eswa.nl/ericwitlox/1.1/rss/feed.php

Nu wil hij die agenda syncen met outlook. In ieder geval, hij wil de agenda punten van zijn site in zijn outlook krijgen. Het hoeft niet andersom.
Dus ik ben opzoek gegaan naar een manier, maar ik ben niet veel tegen gekomen.
Omdat mijn scripting skils maar heel basic zijn moet het niet te ingewikkeld zijn.

Ik had zelf al een Rss feed gemaakt, maar ik kan geen manier vinden om dat in de oulook agenda te krijgen. Er is wel een tooltje RSS Popper waarmee je een rss feed wel in je mailbox kan krijgen. Maar dat is alleen niet de bedoeling.

Ik heb verder gezocht om een ical feed te maken, maar daar kan ik geen duidelijke informatie over vinden...

Ik had ook het idee om het via een google calender te doen. daar kan je ook feeds invoegen en die kan je wel laten syncen met outlook, maar daar stuit ik weer op het probleem van de icalender. Ik weet niet hoe ik dat moet maken.

Ik heb me verder helemaal suf gegoogled om een juiste oplossing te vinden, heb alleen niks bruikbaars gevonden.

Wat ik dus precies wil realiseren: Agenda punten van een simpele webagenda met MySQL, in outlook krijgen. En dat dan als het kan volledig automatisch.
Wie kan mij een goede richting op sturen, waar ik moet zoeken/beginnen?

Hoop dat ik duidelijk genoeg ben, en alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 1% gewijzigd door Yoram op 10-05-2008 15:06 . Reden: linkje ]

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 08:41

Spockz

Live and Let Live

Kun je niet kijken welk formaat google output voor de events en die nabouwen?

Misschien staat hier nog wat leuks tussen: google

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Wat je kunt doen is de afspraken exporteren naar ICS/VCS formaat (iCalendar/vCalendar) en die dan handmatig importeren. Heb ik ook gemaakt voor het rooster van me HBO. Je kiest voor welke groep en weken je het rooster wilt hebben, en deze zet hij dan om in afspraken / events. Je slaat dat bestand op en importeert dat vervolgens in Outlook. Niet geheel automatisch dus, maar goed, het werkt wel.

Wikipedia: iCalendar @ kun je zien hoe zo'n file is opgebouwd. Succes

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
BEGIN:VCALENDAR
VERSION:1.0
BEGIN:VEVENT
CATEGORIES:MEETING
STATUS:TENTATIVE
DTSTART:19960401T033000Z
DTEND:19960401T043000Z
SUMMARY:Your Proposal Review
DESCRIPTION:Steve and John to review newest proposal material
CLASS:PRIVATE
END:VEVENT
END:VCALENDAR

[ Voor 21% gewijzigd door anthonycd op 10-05-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:07

TheDane

1.618

Ik gebruik flaimo-php. Deze werkt helemaal prima, op 1 ding na: [Outlook] Importeert alleen eerste item in icalendar file

[ Voor 3% gewijzigd door TheDane op 10-05-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Klopt 1 item van outlook. Tenminste, heb ik hier ook ervaren. Dat was dan alleen wanneer je het bestand opent. Via File > Import kun je het gehele bestand importeren en dan ziet ie er gewoon meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 14:32
Bedankt voor de reacties iedereen !!, hier kom ik wel wat verder mee denk ik. :)

Hallo!

Pagina: 1