Oude xDSL gebruikers dupe van nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Topicstarter
Misschien een beetje onduidelijke titel maar ik kon zo niets anders verzinnen.

Klein verhaaltje vooraf, ik ben 2004 opmezelf gaan wonen op mijn oude adres had ik xs4all Fast (24/1 effectief ~16/1) op mijn nieuwe adres was het niet mogelijk om 24mbit te houden ik kreeg een onstabiele/klapperende 11mbit lijn en heb toen besloten op terug te schalen naar 8/1 xs4all only om zo een stabiele verbinding te krijgen.

Ongeveer 4 weken geleden kreeg ik weer problemen mijn lijn knalde er afentoe uit niet echt bij nagedacht en vondt het wel best. Afgelopen weken was het heel moeilijk om weer verbinding te krijgen, lijn knalt er bijna dagelijks uit, modem moest gereset worden, splitter los etc etc hoop gedoe, tot mijn verbazing ging mijn downloadsnelheid van 860-900kb/s naar 600-650kb/s.

Na enige telefoontjes met xs4all kwam ik erachter dat de centrale waar ik op zit gewoon op zijn max zit maar dat er nog wel gebruikers aangesloten worden, voornamelijk telfort klanten.
Waar het opneerkomt is dat de eigenaar van de centrales KPN dus, niets wil doen om 'hun klanten'
het product te leveren waar voor ze betalen wat ik uit het gesprek begrepen heb is dat de centrales volgepropt worden en uiteindelijk iedereen met een 2-4mbit lijntje zit omdat de snelheden niet hoger kunnen zonder dat dit problemen geeft want ook ik en nog ~10000 andere wordt al aangeraden om een langzamer abbo te nemen.(Bron xs4all, nu al ongeveer 10000 tickets aangemaakt met deze problemen van de 250000 klanten)

De enige die in de centrales mogen is BBned, deze mogen zelf 'spullen' bijplaatsen voor hun klanten.
Nou geloof ik dat Tweakdsl via BBned verloopt (dus ga ik daar maar even kijken sorry xs4all).

Dit probleem wordt alleen nog maar groter zolang kpn niet besluit om of de centrales te upgraden of van ethernet naar fibre te gaan (want ja sommige centrales zitten nog via ethernet).

Nou vraag ik me af of je daar als consument nou niets aan kan doen? Waarom doet de OPTA niets? NMA? Want zolang er niets aan gedaan wordt (KPN op de vingertjes tikken) blijven wij als consument maar aanmodderen.

Wat is jullie mening over dit probleem?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als alleen XS4all hier al bij 10.000 klanten met een snelle 10mbit+ verbinding dermate problemen mee heeft dat ze dit geescaleerd hebben, dan denk ik dat een veelvoud van dat aantal van tele2, telfort, speedlinq, etc deze problemen zou hebben. Daar zitten veel meer 'snelle' klanten.

En dat zou je dan weer op deze forums teruglezen. Dat laatste doe je niet, dus ik denk dat het onzin is, verzonnen door een XS4all helpdesk uitzendkracht of medewerker die gefrustreerd is door de goedkope Telfort abonnementen.

Bij centrales die vol zitten, kunnen helemaal geen nieuwe verbindingen aangesloten worden. Het kan wel zijn dat de lijnen overspraak veroorzaken op elkaar. Dat zou bij sommige drukke centrales best het geval kunnen zijn. Bij jouw centrale zou dat de oorzaak kunnen zijn. Maar het is niet zo dat in heel Nederland nu slechte 2mbit verbindingen liggen door zulke zware belasting.

[ Voor 43% gewijzigd door JvS op 10-05-2008 14:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

prutser001 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:24:
Nou geloof ik dat Tweakdsl via BBned verloopt (dus ga ik daar maar even kijken sorry xs4all).
Wrong. TweakDSL doet geen nieuwe verbindingen meer via BBned. een nieuwe verbinding loopt via het Tiscali netwerk of KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening is dat je weg moet gaan bij xs4all om vervolgens een abonnement te nemen op een echte provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 13:47
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:20:
Mijn mening is dat je weg moet gaan bij xs4all om vervolgens een abonnement te nemen op een echte provider.
Oooh :| en Xs4all is geen echte provider, het is zelfs de beste provider in Nederland als het op support aankomt, daar betaal je dan ook voor maargoed.

TS: Heb je al gedacht aan een hardware ( Modem) probleem? Zou het niet kunnen liggen aan je modem die een beetje overjarig is en komt te overlijden. Heel misschien zou je er eentje kunnen lenen van vrienden / familie en kijken of het dan wel goed werkt. Het zou nl ook gewoon aan je modem kunnen liggen.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Dat lijkt mij nogal een onzin-verhaal ja. Hoe kan een eerste lijner dit trouwens ooit te weten zijn gekomen. Zeker als er al 10.000 tickets zijn, die blijkbaar allemaal niet opgelost kunnen worden, dan zou je toch denken dat dit al veel eerder bekend zou zijn. Daarnaast loopt jouw contract bij XS4All, dus moeten zij jouw probleem voor je oplossen. Dat achter de schermen een KPN, BBNed of iemand anders dat dan gaan oplossen boeit eigenlijk niet.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
peeter123 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:26:
[...]

Oooh :| en Xs4all is geen echte provider, het is zelfs de beste provider in Nederland als het op support aankomt, daar betaal je dan ook voor maargoed.

TS: Heb je al gedacht aan een hardware ( Modem) probleem? Zou het niet kunnen liggen aan je modem die een beetje overjarig is en komt te overlijden. Heel misschien zou je er eentje kunnen lenen van vrienden / familie en kijken of het dan wel goed werkt. Het zou nl ook gewoon aan je modem kunnen liggen.
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, oftwel xs4all is niet meer wat het geweest was.
Het is inmiddels net als elke andere provider maar dan duurder.

Krijg meer en meer het idee dat over de hele linie kabel beter voldoet dan adsl.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

[...]

Bij de beste provider heb je helemaal geen support nodig. :*)

Maar eigenlijk houden ze zich wel aan het contract. Er is meestal geen minimum snelheid gespecificeerd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Topicstarter
[...]

Ja ik heb alles al geprobeerd, ST510 (3 stuks) ST546 (2 stuks) en mijn huidige ST780 allemaal zelfde.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Murcielago schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:40:
Dat lijkt mij nogal een onzin-verhaal ja. Hoe kan een eerste lijner dit trouwens ooit te weten zijn gekomen. Zeker als er al 10.000 tickets zijn, die blijkbaar allemaal niet opgelost kunnen worden, dan zou je toch denken dat dit al veel eerder bekend zou zijn. Daarnaast loopt jouw contract bij XS4All, dus moeten zij jouw probleem voor je oplossen. Dat achter de schermen een KPN, BBNed of iemand anders dat dan gaan oplossen boeit eigenlijk niet.
Dit was een 3de lijns en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik niet echt tevreden ben over mijn lijn, nou heb ik vanmiddag ff buren etc gevraagd en deze hebben identieke problemen, nou weet ik dat er 15 mensen hier zijn die op adsl zitten allemaal sinds kort problemen met snelheid/stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Ik denk dat je vooral moet blijven proberen je probleem onder de aandacht te brengen. Je hebt ook een contract, waarin ze jou beloven een bepaalde dienst aan te leveren. Hoe ze dit vervolgens oplossen om dit toch te kunnen leveren, hoef jij niets van te weten lijkt mij...

Joggie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

KPN.. Tja. Het is KPN.

Na 16mbit intrainen toen ik ooit de 20mbit overstap kreeg naar een magere 11.2mbit op dit moment. Na vele testen van Xs4all, mijzelf en op mijn werk.. de centrale zit gewoon overvol. Intraining, kabelkwaliteit.. ronduit perfect, ingetrainde snelheid? Ver van die 20mbit.

Hoe graag ik overstap naar kabel, stabiele snelheiden, hoge snelheden.. Oh %&*$ wij hebben hier nog een of andere stichting genaamd rekam. Einde oefening aan die zijde dus ook.

Het blijft leuk, google monopolie, microsoft monopolie, belgie belgacom monopolie.. maar de kwaliteit van KPN netwerk in Nederland blijft gewoon zwaar onder het gemiddelde. Ja, ik woon mischien in een oude wijk (1950s) maar dat ik op dezelfde centrale zit als mijn werk 1,7km verder (mijn werk zit dus 60m van centrale) is gewoon zielig. 1 complete wijk (kort akkere fyi) op dezelfde centrale als centraal gouda.

natuurlijk, ik betaald mischien teveel voor XS4all, maar als overname van Cistron (die gasten wisten tenminste wat klantenservice was) ben ik tevreden met alles wat ze bieden. Hoeveel jaar lopen ze nu al te mekkeren over ISP->ISP migratie, verhuizing of ISDN->Analoge overzetting dat dit binnen 2-3 dagne moet kunnen? Wij hebben 20 buitendienst mensen, slechts bij 1 persoon is alles binnen 4 weken verlopen, de rest varieert van 1,5 maand tot (foutje KPN, woei) 3 maanden.

Helaas is Tiscalli business inmiddels ook overgenomen door KPN, sinds januari zijn we al bezig alles over te zetten.. Ze zeggen veel toe, vertellen veel, maar tot de dag van vandaag loopt alles nog via tiscalli. (we moeten nu zelfs schriftelijk motiveren waarom wij 16 IP adressen willen hebben :/)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Topicstarter
@Hierboven : Het is hier precies hetzelfde wat de centrale betreft, de halve stad zit op dezelfde centrale, kpn wrijft lekker in z'n handjes uitzuigen die handel, waarom bemoeit die Kroes zich hier niet mee, en was er ook niet de OPTA? Ik bedoel er zijn zat mensen die problemen hebben (of binnenkort krijgen) door deze zaken, KPN (en elke dochteronderneming) vinden het wel best, nieuwe abbo erbij, centrale zit op max en toch zelfde bedrag betalen als elk ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Het netwerk zou misschien ooit sneller (of meer ruimte) zijn geweest, maar feit is dat niemand zin heeft om hier in te gaan investeren. KPN is bezig met de aanleg van het VDSL2+ netwerk, dus die gaan echt geen geld meer erin steken, vooral als de terugverdientijd meer dan 5 jaar is. Dan zou ik er zeker niet aan beginnen. Dus je hebt gewoon pech vrees ik.
Neelie kan natuurlijk moeilijk een bedrijf gaan dwingen om er in te investeren, dat gaat haar nooit lukken.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08:49

SeatRider

Hips don't lie

prutser001 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:24:

Nou vraag ik me af of je daar als consument nou niets aan kan doen? Waarom doet de OPTA niets?
Nou dat zal ik je vertellen. De OPTA heeft KPN verboden de komende jaren wijkcentrales bij te plaatsen/up te graden om zo "oneerlijke" concurrentie jegens de kabelaars tegen te gaan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SeatRider schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:36:
[...]

Nou dat zal ik je vertellen. De OPTA heeft KPN verboden de komende jaren wijkcentrales bij te plaatsen/up te graden om zo "oneerlijke" concurrentie jegens de kabelaars tegen te gaan.
En niet denkend aan de wijken/steden waar het netwerk/service nog uit stenentijdperk dateerd :z

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08:49

SeatRider

Hips don't lie

SinergyX schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:53:
[...]

En niet denkend aan de wijken/steden waar het netwerk/service nog uit stenentijdperk dateerd :z
Zoals arme SeatRider. Die woont bijna 4km van de wijkcentrale af en moet het dus doen met theoretisch 8-11Mbit (effectief 600kb/s). En KPN wil wel dichterbij centrales plaatsen, maar mag niet |:(

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 14:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

SinergyX schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:53:
Dit vind ik een beetje sneu gezeur. Ik heb al jaren een ADSL1 verbinding van 8 MBit, ben destijds niet meegegaan in de ADSL2-hype en maar goed ook. Toch trek ik er elke maand 300-400 GB mee weg wat meer dan voldoende is.

KPN is gewoon een draak, en die moet getemperd worden. Het is dus zeker goed dat KPN niet weer een alleenrecht krijgt op bijv. ADSL2.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ìk het had ook niet over KPN, maar de 'concurrent' kabelaanbieders ;)

En of het nu 8, 12, 20 of 24mbit is, adverteer er niet mee als 80% het uberhaubt nooit zal halen. Daarvan zeker 10% het puur komt door verouderde of overvolle centrales. Zover ik kabel daarentegen mag geloven, worden die snelheden wel gehaald.

[ Voor 64% gewijzigd door SinergyX op 11-05-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Wat is jullie mening over dit probleem?
XS4ALL levert dus niet wat ze beloven. Dat geneuzel over KPN heeft daar niets te mee maken. XS4ALL heeft jou een bepaalde snelheid beloofd en dat moeten ze gewoon waarmaken. Anders is het dus downgraden of een andere provider zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rutgerw schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:55:
[...]

XS4ALL levert dus niet wat ze beloven. Dat geneuzel over KPN heeft daar niets te mee maken. XS4ALL heeft jou een bepaalde snelheid beloofd en dat moeten ze gewoon waarmaken. Anders is het dus downgraden of een andere provider zoeken.
En elke 'andere provider' zit op precies hetzelfde netwerk.. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
SinergyX schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:04:
[...]

En elke 'andere provider' zit op precies hetzelfde netwerk.. _O-
Er is nog kabel, er is nog BBNED, je kan nog downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

rutgerw schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:55:
Ze beloven nooit een bepaalde snelheid, het is de maximaal haalbare snelheid, maar ze garanderen niet dat je die zult halen. Oftewel: je kunt ze wel in gebreke stellen, maar dat verlies je.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit soort spookverhalen altijd erg interessant. Een paar puntjes:

1) Een centrale "vol"? Een MDF centrale kan fysiek vol zijn, dat betekent dat er geen DSLAM's meer bijkunnen, bijvoorbeeld. Maar dat betekent nooit dat er niet genoeg fiber kan liggen om de data van de DSLAM's naar 'het internet' te krijgen, en dat betekent ook niet dat alle lijntjes van de DSLAM's naar de huizen toe dan maar trager worden. Met andere woorden: broodje aap, bullshit, onzin.
2) Er kan wel degelijk een ander probleem bestaan: overspraak. Hoe meer DSL lijnen, hoe meer ruis er kan ontstaan tussen koperparen in een bundel (koperlijnen verlaten de centrale in grote bundels van 900 aderparen, en die worden later gesplitst (via bijvoorbeeld wijkkasten) tot je uiteindelijk bij de eindgebruiker bent), en hoe meer ruis, hoe slechter het 'echte' signaal te 'verstaan' is, waardoor de kwaliteit achteruit gaat. Combinaties van PSTN, alarmcentrales, kerktelefonie, tikkentellers, vaste verbindingen, ISDN, HDSL, SDSL, ADSL (incl. alle varianten) en VDSL maken het allemaal nog erger, omdat die allemaal andere frequentiespectra gebruiken, en het dus totaal niet meer voorspelbaar is wat voor ruis er precies optreedt.
3) Als het inderdaad spectrale problemen betreft (overspraak, ruis), dan kan je dat alleen maar zien door te gaan meten in het veld. Dat moet je op een hoop lijnen doen. Vaak kan je dan nog een hoop verbeteringen verkrijgen door powerlevels per subscriber aan te passen *. Dit is wel een hele hoop werk, en ik vraag me af of dit ooit ergens al structureel gedaan is. Zolang dat in deze buurt niet gedaan is, zeg ik: leuk verhaal, dat met die 'volle centrale', maar fix it maar lekker.
4) Bij spectrale problemen maakt het waarschijnlijk niet uit welke DSL provider je neemt - je nieuwe lijn zal op hetzelfde koperpaar afgeleverd worden, wat betekent dat hij op exact dezelfde plek in de bundel zit, en dat betekent natuurlijk dat hij exact dezelfde overspraak te verwerken krijgt. De enige kans is dat jouw nieuwe provider misschien veel meer power op de lijn zet, waardoor het dan toevallig wel werkt. Dat zou dan leuk voor jou zijn, maar daar hebben veel andere DSL-klanten dan weer last van.

Wat hieraan moet gebeuren? Het wordt langzaam tijd voor fiber-to-the-home. ;)

* Veel DSLAM's hebben hier ook al automatische tools voor. Het probleem hierbij is echter dat je nooit kan weten wat er allemaal in een bundel zit, en welke lijnen 'dicht bij elkaar' zitten in zo'n bundel. Aangezien er meerdere leveranciers zijn, kunnen die DSLAM's de gevolgen van hun poweraanpassingen niet overzien (als het direct impact heeft op lijnen die op dezelfde DSLAM zitten, dan kan de DSLAM 'zien' wat de impact is, maar als het impact heeft op een lijn op een andere DSLAM, van bijv. een andere leverancier, dan is er geen gegevensdeling, en weet je dus niet dat er impact is), waardoor deze automatische correcties maar zeer ten dele kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Nou geen dag te vroeg, nu een complete storing bij xs4all-only, toeval? :P

Waar het bij mij op neerkomt is dat ~1 jaar geleden ik met 8mbit nog maar op 60% belasting zat, en nu ineens met 8mbit op 100% belasting en krijg maar 6.1xx mbit sync.

Maar hoef me nu niet druk te maken aangezien er veel meer mensen zijn met adsl problemen atm, ik hoop dat kpn flink op de fikken getikt wordt, en HEEL wat gelede schade mag gaan betalen aan winkels/bedrijven etc. Hoop dan dat ze inzien dat de centrales weleens een upgrade kunnen gebruiken of wat dan ook.

24 uur zonder internet... en nu via mijn mobieltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:36:
Ik vind dit soort spookverhalen altijd erg interessant. Een paar puntjes:
Het zal persoonlijk mij een worst zijn of het nu 'vol' of 'overspraak' is, maar het probleem blijft nog steeds te zoeken bij KPN. Van mijn stabiele 16,5mbit toen 20mbit internet begon (zat bij de 'eerste lichting' zegmaar) tot nu een 'magere' 9,4mbit. Zelfde centrale, zelfde afstand.. enkel een baggersloot meer mensen hier die nu ADSL/overige-telefoonfeatures hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

prutser001 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:32:
Nou geen dag te vroeg, nu een complete storing bij xs4all-only, toeval? :P
Ja puur toeval. Dit is een storing die niets met de adsl verbinding te maken heeft, maar met de ATM verbindingen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1