Toon posts:

PC valt plotseling uit, blauw scherm is het gevolg

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De laatste paar dagen heeft m'n pc wat probleempjes. Als ik gewoon aan het werk ben, valt zo af en toe mijn pc spontaan uit, je krijgt een flink rot geluidje en daarnaar een blauw scherm met onderaan, physical dump memory in... 30.. 20.. 10 en hij start weer opnieuw op.

Het gaat mij te snel om te lezen wat er allemaal staat, maar is dit een algemeen probleem, of kan het blauw scherm verschillende info geven die van belang is, dan moet ik namelijk de volgende keer heel snel een foto maken...

Hoor het wel, thnx!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter deze is sowieso handig om door te nemen om erachter te komen waardoor je systeem reboot.

En een BSOD geeft juist zeer veel nuttige info, zie Windows XP en 2000 BSOD guide

Verwijderd

Topicstarter
Misschien handig: Gaat om Windows Vista.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Allereerst, neem even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. ;)

Om de restart uit te zetten waneer je een blue screen krijgt doe je het volgende:

1. Ga naar Control Panel
2. Dubbel klik System
3. Ga naar de Advanced tab
4. Klik settings bij Startup en Recovery
5. Uncheck de optie automatisch herstarten bij System Failure.
6. Klik op Ok om de wijzigingen op te slaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en als daar een 0x9c stop error genoemd wordt (kan je ook achterhalen in je eventlogs) kun je er donder op zeggen dat je een probleem hebt met warmte afvoer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoor het wel, thnx!
GoT Huisregels

Op GoT waarderen we "Ik doe het wel" wat meer. Het is hier geen helpdesk. Doe eens zelf de moeite :o

We hebben daarbij wel eea om je te helpen, zie ook:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.