Windows firewall - domeinnaam aan lijst exceptions

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Op mijn externe server heb ik windows server 2003 draaien met windows firewall, alleen nu is het zo dat de client ipv een statisch ip binnenkort een dynamisch ip krijgt.
Nu heb ik hiervoor een dyndns domein aangemaakt op de client met het dynamisch ip, alleen laat de windows firewall op de server het niet toe om een domein naam toe te voegen(alleen ip/ranges/subnets).
Het gaat hierbij op applicatie exceptions(rdp bv).
Heeft iemand enig idee hoe dit gemakkelijk opgelost kan worden(zonder windows firewall te vervangen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
iets in de trand van portknocking een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Bedoel je port triggering?
Dat ondersteunt de windows firewall namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja ... die dhcp is gewoon een range toch ? voeg je die range toe

ik praktijk veranders er meestal geen drol aan je ip zolang de pc/router aanstaat wanneer de lease is verlopen

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 11-05-2008 11:27 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
De client verbind extern via zijn isp, range hiervan kan ik dus helaas niet toevoegen.
Ja maar om bij elke router reboot het ip weer aan te gaan passen is geen optie(betreft ook mail relays en andere services).

[ Voor 41% gewijzigd door RickDB op 11-05-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:05
Ik ga er even van uit dat de medewerkers die op de server moeten werken (Terminal Server toevallig?) op lokatie of vanaf thuis werken? In principe is dit niet te doen. De reden is dat je dan alles kan verwachten.

Ipv daarvan zou je beter met een VPN verbinding kunnen gaan werken, of iets van een token.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Klopt het is voor extern werken(dit hoofdzakelijk voor de beheerders) en er draaien ook services voor klanten op(zoals de mail relays).
Maar ondersteund de windows firewall dus helemaal geen domein namen in de exception lijst?
Opzich zou dat wel de mooiste oplossing namelijk, VPN erbij kan wel maar wil liever niet al te veel aan de huidige configuratie veranderen.
Pagina: 1