Toon posts:

[XP] Tabbladen Systeem eigenschappen vermist na schoonmaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

De probleem in a nutshell:

Klant van ons heeft onlangs een groot huishouden gedaan op zijn XP pro machine en na deze actie is meneer een aantal tabbladen kwijt. Systeemherstel is al uitgepobeert maar deze biedt geen uitkomst. Nu mijn vraag: Is het nog mogelijk om deze tabbladen terug te halen door een aantal bestanden van de ene XP pro machine naar deze te kopiëren? zo ja welke bestanden moet ik hiervoor hebben? of is meneer de sjaak en zal hij een nieuwe XP installatie moeten ondergaan.

Zoals in het verhaal het betreft een Windows XP machine SP2 die in een werkgroep gebruikt wordt.

Ik ga er nu vanuit dat spyware niet de boosdoener is dus kom niet met voer hitman ff uit ;).

Alvast bedankt en een fijn lang mooie weekend :D

Yours truly,

Carel

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

Tazzios

..

je gaat er van uit maar controleren kan natuurlijk geen kwaad.
je zou verder SP3 er op kunnen zetten misschien dat het dan weer terug is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:47:
Klant van ons heeft onlangs een groot huishouden gedaan op zijn XP pro machine
Wat is er precies allemaal gedaan dan?
en na deze actie is meneer een aantal tabbladen kwijt.
Wie, wat waar? Ik ken honderden schermpjes met tabbladen in Windows. Wees eens iets specifieker?
Systeemherstel is al uitgepobeert maar deze biedt geen uitkomst. Nu mijn vraag: Is het nog mogelijk om deze tabbladen terug te halen door een aantal bestanden van de ene XP pro machine naar deze te kopiëren? zo ja welke bestanden moet ik hiervoor hebben? of is meneer de sjaak en zal hij een nieuwe XP installatie moeten ondergaan.
Een windowsinstallatie bestaat uit vele duizenden bestanden, zie mijn opmerkingen hierboven. Zonder wat gerichte informatie is het onmogelijk om hier iets zinnigs over te zeggen. Raar dat systeemherstel terug naar bijvoorbeeld de dag ervoor het niet oplost. Was het probleem misschien gewoon al veel langer aanwezig, maar nu pas ontdekt omdat er na het opruimen nog eea ingesteld moest worden in tabbladen van schermen waar we normaal nooit naartoe klikken oid?
Zoals in het verhaal het betreft een Windows XP machine SP2 die in een werkgroep gebruikt wordt.

Ik ga er nu vanuit dat spyware niet de boosdoener is dus kom niet met voer hitman ff uit ;).
Wat heb je zoal gedaan om dat uit te sluiten dan? We vinden het belangrijk dat je uitgebreide, volledige informatie verstrekt. Noem bijvoorbeeld even de namen van de pakketten waarmee je gescand hebt en dergelijke :)
Alvast bedankt en een fijn lang mooie weekend :D

Yours truly,

Carel
Thanks, jou hetzelfde. Het is (hier in Amsterdam iig) lekker weer! Maar hier op GoT doen we elkaar eigenlijk permanent de groeten, dus zijn de laatste twee regeltjes niet zo nodig :P Groeten is prima, we hebben een speciaal handtekening-veld voor de afsluiter van al je posts. Ook maakt het de topics wat rommelig als iedereen zou groeten, net als een gesprek in de kroeg waarmee je elke zin er mee afsluit, snap je :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:09:
[...]
Wat is er precies allemaal gedaan dan?

[...]
Wie, wat waar? Ik ken honderden schermpjes met tabbladen in Windows. Wees eens iets specifieker?

[...]
Een windowsinstallatie bestaat uit vele duizenden bestanden, zie mijn opmerkingen hierboven. Zonder wat gerichte informatie is het onmogelijk om hier iets zinnigs over te zeggen. Raar dat systeemherstel terug naar bijvoorbeeld de dag ervoor het niet oplost. Was het probleem misschien gewoon al veel langer aanwezig, maar nu pas ontdekt omdat er na het opruimen nog eea ingesteld moest worden in tabbladen van schermen waar we normaal nooit naartoe klikken oid?

[...]

Wat heb je zoal gedaan om dat uit te sluiten dan? We vinden het belangrijk dat je uitgebreide, volledige informatie verstrekt. Noem bijvoorbeeld even de namen van de pakketten waarmee je gescand hebt en dergelijke :)

[...]

Thanks, jou hetzelfde. Het is (hier in Amsterdam iig) lekker weer! Maar hier op GoT doen we elkaar eigenlijk permanent de groeten, dus zijn de laatste twee regeltjes niet zo nodig :P Groeten is prima, we hebben een speciaal handtekening-veld voor de afsluiter van al je posts. Ook maakt het de topics wat rommelig als iedereen zou groeten, net als een gesprek in de kroeg waarmee je elke zin er mee afsluit, snap je :)
Om jouw vragen te beantwoorden ;)

Voor zover ik weet heeft meneer flink aantal bestanden verwijderd en volgens mij ook met div opruimtools.

En de tabbladen waar ik het over heb gaat over Systeem eigenschappen (zie titel ;), deze computer -> eigenschappen) waar enkele bladen missen. Ik kan je helaas niet vertelllen welke bladen het zijn, hie kan ik pas dinsdag op terugkomen.

Ik sluit spyware uit omdat dit was gebeurt nadat een x aantal bestanden / handelingen zijn uitgevoerd door de gebruiker zelf. Maar ik geef toe het zou kunnen zijn dat het spyware is, maar ik schat deze kans klein.

En over mijn afsluiting dit gebruik ik alleen maar in mijn startpost :P anders zou het idd nogal lastig zijn ;)

groetjes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:34:
En de tabbladen waar ik het over heb gaat over Systeem eigenschappen (zie titel ;), deze computer -> eigenschappen) waar enkele bladen missen. Ik kan je helaas niet vertelllen welke bladen het zijn, hie kan ik pas dinsdag op terugkomen.

Ik sluit spyware uit omdat dit was gebeurt nadat een x aantal bestanden / handelingen zijn uitgevoerd door de gebruiker zelf. Maar ik geef toe het zou kunnen zijn dat het spyware is, maar ik schat deze kans klein.
Een andere optie is dat ie wat opschoontooltjes daarvoor gebruikt heeft die en passant wat registry keys aanzetten die normaal gesproken ook via group policies gezet worden.

Die tabbladen uit sysdm.cpl bijvoorbeeld kun je ook zo uitzetten.
En over mijn afsluiting dit gebruik ik alleen maar in mijn startpost :P anders zou het idd nogal lastig zijn ;)
Doe toch maar niet voortaan :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:47:
[...]

Een andere optie is dat ie wat opschoontooltjes daarvoor gebruikt heeft die en passant wat registry keys aanzetten die normaal gesproken ook via group policies gezet worden.

Die tabbladen uit sysdm.cpl bijvoorbeeld kun je ook zo uitzetten.

[...]

Doe toch maar niet voortaan :P
Die sysdm.cpl, staat die voor een opsomming van tabbladen welke deze moet weergeven of is dit 1 van de tabbladen en dat je dus ook byv rdp.cpl voor het tabblad ondersteuning op afstand (waar jeje gebruikers kan selecteren om die toegang te geven voor gebruik van rdp).

Ik zal het voortaan bij de groeten houden ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:53:
Die sysdm.cpl, staat die voor een opsomming van tabbladen welke deze moet weergeven of is dit 1 van de tabbladen en dat je dus ook byv rdp.cpl voor het tabblad ondersteuning op afstand (waar jeje gebruikers kan selecteren om die toegang te geven voor gebruik van rdp).
Daar haal je de gehele applet mee tevoorschijn waar alle tabbladen opzitten, net zoals je zou krijgen als je rechtsklikt en eigenschappen zou kiezen.
Maar dat had je zelf ook kunnen testen natuurlijk :)
Ik zal het voortaan bij de groeten houden ;)
offtopic:
Nog één keer dan: laat die groeten gewoon achterwege - evenals die knipoog want dat wekt de indruk dat je je er niet veel van aan wil trekken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Top :) dan ga ik dat dinsdag/woensdag proberen, want ik heb hier alleen vista machines tot m'n beschikking.

offtopic:
mijn excuses het was niet m'n bedoeling dat het zo overkwam

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:56:
Top :) dan ga ik dat dinsdag/woensdag proberen, want ik heb hier alleen vista machines tot m'n beschikking.
Dat werkt daar evengoed nog onder, hoor :)

Maar kijk dan even na of er geen policies overheen zijn getrokken (registry nakijken dus).

Pagina: 1