[Vista] VX Revolution muis Opstarten melding stuurprogramma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230522

Topicstarter
Hallo,
Ik gebruik windows vista home premium 32 Bit's.

Mijn probleem is:
Als ik mijn computer opstart, en ik log in. Dan krijg ik een melding van windows vista dat ik stuurprogramma's moet installeren voor mijn VX Revolution Cordless Laser Mouse. Ik krijg dan de volgende 3 opties :

1. Zoeken naar stuurprogramma's (en dan zegt ie dat ie niks kon vinden.)
2. Later bij opnieuw aanmelden weer vragen
3. Geen stuurprogramma's instaleren. (als ik dit doe, dan doet mijn muis het niet meer, en moet ik terug met systeemherstel )
4. Of je drukt op annuleren maar dan start het weer op als je je opnieuw aanmeldt.

Overige informatie:
Setpoint versie van CD (dus die setpoint die ik geinstalleerdt heb: 3.01
Setpoint versie van de logitech site (de nieuwste dus) : 4.4
Besturingssysteem : Windows Vista Home Premium 32 bits

Hoe heb ik mijn muis in het begin (dus toen ik hem kocht aan de praat gekregen.)

Ik sloot mijn muis aan. Door middel van een USB stick je, wat een soort ontvanger is. Toen deed mijn muis het nog niet. (mijn oude muis zat er overigens nog steeds in.) Dus heb ik de CD die bij mijn VX Revolution Cordless Laser Mouse geleverd was in mijn CD speler gestopt. Ik heb toen met mijn oude muis de software geinstaleerd die op de CD stond. Toen heb ik mijn computer opnieuw opgestart. daarna deed mijn VX Revolution Cordless Laser Mouse het prima. Dus heb ik mijn oude muis eruit getrokken. Toen ik inlogde in mijn windows acount kreeg ik een melding van Windows Vista dat ik stuurprogramma's voor de muis moest installeren. Je kreeg 4 optie's

1. Zoeken naar stuurprogramma's (en dan zegt ie dat ie niks kon vinden.)
2. Later bij opnieuw aanmelden weer vragen
3. Geen stuurprogramma's instaleren. (als ik dit doe, dan doet mijn muis het niet meer, en moet ik terug met systeemherstel )
4. Of je drukt op annuleren maar dan start het weer op als je je opnieuw aanmeldt.

Ik drukte op annuleren. En tot heden doe ik dat nog steeds.

Wat heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen:

-Setpoint van de CD opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet.

-De nieuwe setpoint van de site installeren. Dat heb ik gedaan op deze manier; De oude setpoint van mijn CD verwijderd. Mijn oude muis er weer ingedaan (want mijn VX Revolution muis werkt niet als je geen setpoint geinstaleerd hebt. Toen heb ik de nieuwste setpoint geinstalleerd. En ik startte mijn computer opnieuw op. Maar toen deed mijn VX Revolution muis helemaal niks meer. Toen ben ik met systeem herstel maar terug gegaan naar een dag toen mijn muis het wel deed. En toen deed mijn VX revolution muis het weer. Alleen ik krijg nog steeds de melding van windows vista over stuurprogramma's als ik mijn computer opstart.

Volgens mij heb ik voldoende informatie gegeven. Bij voorbaat bedankt voor ieder die mij wil helpen.

Grz Masteromg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal op deze reactie mischien wel weer een mod reactie krijgen:
Maar ik snap die mensen van tweakers echt niet.
Als ik een topic maak met weinig informatie, dan zeurt iedereen dat ik meer informatie moet geven. Maar maak ik een topic die wel veel informatie bevat reageert niemand.

Ik wil niemand hier boos mee maken ofzo, maar dan heb ik een beetje lang aan een topic zitten werken, en reageert niemand.

PS: MOD Delete dit topic niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10

breinonline

Are you afraid to be known?

Hoe heb je de drivers verwijderd? Netjes met het deinstallatieprogramma (als dat er is?) of op een andere wijze? Het klinkt alsof de drivers met elkaar conflicteren. Twee dingen die je kan proberen, of het helpt kan ik niet met zekerheid inschatten:
- Het register handmatig schoonmaken door alle verwijzingen naar de logitech software te verwijderen.
- In XP (dus vast ook in Vista) kon je handmatig drivers selecteren nadat hij bij het zoeken niks vond. Doe dit eens en wijs dan de drivers van Logitech aan?
Anoniem: 230522 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:50:
Ik zal op deze reactie mischien wel weer een mod reactie krijgen:
Maar ik snap die mensen van tweakers echt niet.
Als ik een topic maak met weinig informatie, dan zeurt iedereen dat ik meer informatie moet geven. Maar maak ik een topic die wel veel informatie bevat reageert niemand.

Ik wil niemand hier boos mee maken ofzo, maar dan heb ik een beetje lang aan een topic zitten werken, en reageert niemand.

PS: MOD Delete dit topic niet!
Je topic staat hier net één dag... het is schitterend weer dus lang niet iedereen zal achter de computer zitten. Een beetje geduld mag best wel. Daarnaast helpen mensen vrijwillig, vergeet dat niet. Je tweede post nodigt nou niet echt uit om te reageren...

[ Voor 44% gewijzigd door breinonline op 11-05-2008 21:11 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb nog geen ervaring met Vista, maar weet al wel dat deze soms dingen blokkeert.

Dus....
- Zorg dat de setup van SetPoint gerund wordt met Admin rechten
- UAC (even) uit.

Btw, een muis die zonder SetPoint niet werkt? :? Heb een VX Nano, G5 v1, G5 v2, G7 en die werken (al dan alleen met basisfuncties) zónder SetPoint...

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 11-05-2008 21:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Breinonline

Bedankt voor je reactie, en ik zal hier zeker naar kijken.

Raven:

Het is toch echt zo, zonder setpoint werkt mijn VX revolution muis niet. en ook jij bedankt voor je opmerken van UAC en adminrechten. Ik zal ook hier eventjes naar kijken.

ik kijk nu in mijn apparaatbeheer, en als ik dan kijk bij muizen staat er zit:

Logitech HID- compliant Cordless mouse.

En als ik dan op eigenschappen druk, staat er dat het apparaat correct werkt. Dus het staat er maar 1 x, dus ik heb niet het gevoel of ik zegmaar 2 drivers voor mijn muis heb geinstalleerd

Nog een edit:

Ik heb geprobeerdt wat hierboven werd genoemd, dat ik de software op mijn pc aanwijs, handmatig. Dat doe ik dan, dan is mijn pc aan het zoeken, dan krijg ik een melding dat het programma moet worden afgesloten.

En dan start windows problemen op; en krijg ik dit:

Het stuurprogramma voor VX Revolution downloaden en installeren

Dit probleem is veroorzaakt door VX Revolution. VX Revolution is gemaakt door Logitech, Inc..

Oplossing

--------------------------------------------------------------------------------

Download en installeer het stuurprogramma voor VX Revolution van de website van de fabrikant.

Logitech, Inc.

Volg de aanwijzingen op de website van de fabrikant om het stuurprogramma voor VX Revolution te installeren.

Alleen, als ik dat dus doe (zie mijn begin start) heb ik problemen dat mijn muis niet meer werkt.

Kan iemand mij echt niet helpen? (is er overigens geen optie dat ik nooit meer berichten krijg, van dat zoeken naar stuurprogramma ?)

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 230522 op 12-05-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mag ik naar 4 dagen wel op mijn eigen topic reageren?

(ik heb het vooral tegen een mod, (Dus mensen niet voor jullie bedoeldt, maar alleen voor de mod). De mod loopt altijd te zeuren als je te weinig informatie geef, dan geef je wel informatie, maar helpen de mods verder niet. Terwijl ze er wel weet van af hebben. (uit ervaring weet ik dat.) Mods vinden het blijkbaar leuk om mensen belachelijk te maken, omdat ze dan denken dat ze stoer zijn. Wat ik dus vind; Dat mods niet alleen stoer moeten doen , door mensen af te kraken en topic's te sluiten. maar mods moeten ook helpen om topics op te lossen, zodat mensen geen berichten zoals ik nu aan het maken ben hoeft te posten.

Mensen die mij helpen enorm bedankt. Dit is echt niet tegen jullie gericht maar tegen de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden; (even voor de mensen die het zelfde probleem hebben als mij)

liep recentelijk tegen een probleempje aan wat ik inmiddels heb opgelost. Leek me wel nuttig om dat hier ook ff neer te zetten

Je stopt een USB-stick in de computer, je hoort eventueel een geluidje en dat was het. Geen herkenning, geen automatische driver-installatie...helemaal niets!

Dit probleem is op te lossen door het volgende bestand te wissen:

C:\Windows\inf[b]INFCACHE.1[/b]

Nadat dit bestandje is gewist start je je computer opnieuw op en steekt de USB-stick in. Vista gaat nu ff 'nadenken' en installeert de drivers, benodigd voor USB-herkenning, waarna je toegang hebt tot de USB-stick.

INFCACHE.1 is een systeembestand, dus voordat je dit bestandje uberhaupt kunt zien in Vista moet je eerst wel ff het volgende doen:

Zorg ervoor dat je als Adminstrator of als lid van de groep Administrators bent aangemeld.

Ga naar het configuratiescherm en kies voor Klassieke Weergave.

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/leden/ikself//images/configscherm.jpg

Kies hier voor Mapopties en klik in het volgende scherm op het tabblad Weergave.

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/leden/ikself//images/weergave.jpg

Haal in dit scherm het vinkje weg voor: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen. Er volgt een waarschuwing dat het niet aanbevolen is. Onder normaal gebruik is dat het inderdaad niet: als je deze actie hebt uitgevoerd zet je het vinkje dus weer terug!

Scroll in bovenstaand scherm naar beneden en zet Verborgen bestanden en mappen weergeven aan!

Rechtsklik op het bestand c:\Windows\inf[b]INFCACHE.1[/b], kies voor eigenschappen en open vervolgens het tabblad beveiliging. Het volgende scherm verschijnt:
[size=1]Voor deze uitleg heb ik een .txt-bestandje aangemaakt omdat ik niet meer beschik over INFCACHE.1[/SIZE]

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/leden/ikself//images/sectab.jpg

Klik in bovenstaand scherm op Bewerken en klik in het volgende scherm één keer op Gebruikers en vink het vakje Volledig Beheer aan en klik op Toepassen.

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/leden/ikself//images/users.jpg

Er verschijnt een waarschuwing, klik hierin op Ja:

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/leden/ikself//images/danger.jpg

Nu heb je als gebruiker volledig beheer over het bestand en kun je het wissen. Laat voor de zekerheid het bestand nog even in de prullenbak staan en start de computer opnieuw op.

Sluit na de restart het USB-apparaat aan. Als het goed is wordt er automatisch een driver geïnstalleerd en kun je het apparaat benaderen.

Vergeet niet het vinkje te plaatsen bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (onder mapopties). :)
Pagina: 1