idd, maar ik heb de boosdoener *denk ik gevonden

(maar nog niet te hard roepen).
Er staat igg wel een binary op die er niet thuis hoort, maar nu komt de nog grotere vraag....
Hoe is deze daar in vredesnaam gekomen ..... tis geen server die in gebruik is voor commerciele doeleinden.
Bwz. er draaide niks op kwa services.
@iemand(zet zo de naam erbij

)
Jah dat zou je denken he, maar geen enkele grafiek liet een buitengewone increase zien
dus zowel op de core als de individuele switches, kwa traffic was er niks loos (zo leek het althans)
Heb hem btw gevonden dmv een report van onze uplinkpartij (geweldige steun , ook al was het niet hun probleem ), deze detecteerde dus zoals ik zei een dubbele gateway.
Dat mac adress heb ik na lang zoeken via de core naar de uiteindelijk switch terug herleid en toen naar de server (hij was eerst bijv helemaal niet te vinden

)
wat ik wel wist was dat het een supermicro moest zijn (vendor mac prefix , thnx razor

)
maja zoek hem dan maar eens tussen 400+ supermicro servers
*Nu komt het ALLERERGSTE , ik kom aan @ DC, netwerk al 10 min rustig....
en ik heb tot 18:00 daar gezeten, zoeken en ondertussen bleef het dus gewoon rustig.
maar ik weet nu dus nog niet 100% zeker of dit het was......(naja kans is klein dat het iets anders was maar nog)
de binary was trouwens *two* genaamd. (letterlijk met sterretjes)
hier een ouput van strings $ bestand
lijstje werd wel erg lang dus ik heb hem op zon codedump gegooid
Klikderklik
* CrankyGamerOG is logs doorspitten
btw Trail, dat portsecurity is nog niet eens zon gek idee, thnx
ODF schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:51:
Bij een beetje server staan de MAC adressen op de backplate of de nic zelf als het een insteekkaart is op de slotplate. Op zo'n manier hou ik ik mijn serverpark overzichtelijk met 40 servers.
Nou we hebben alleen maar Supermicro's en geen enkele van de 400+ heeft dit zoals jij het beschrijft, maar wel briljant idee idd, meteen even uitzoeken hoe ik dit snel kan implementeren.
[
Voor 255% gewijzigd door
CrankyGamerOG op 10-05-2008 21:33
]